HECHT 543 új benzines fűnyíró indítás/alapjárat?
HECHT 543 új fűnyírót az eladó (szervíz) üzemelte be, olajjal feltöltötte stb. Ajánlásuk szerint max 3 hete vásárolt 95-ös benzinnel használjam, ne töltsek bele 100-ast, ezért friss 95-össel töltöttem fel.
Vásárlás+beüzemeléskor kis benzint is raktak bele, megmutatták, beindult.
Hazavittem, először nem akart nálam beindulni, aztán megtaláltam a szivatót végre :) Szivatóval első rántásra indult.
A gondom az, hogy ahogy visszatolom a szivatót leesik a fordulatszám, chopperes hangon dohog, fulladozik, majd leáll ha nem adom rá a szivatót. Kb. 15 perc fűnyírás után is ezt csinálja, a szivatót nem tudom teljesen visszatolni mert fulladozik, aztán leáll. Többen mondták, hogy szivató nélkül mennie kellene pár perc után már.
5 alkalommal használtam a gépet eddig, kb 15 percet alkalmankként, egyszerre nem ment 20 percnél többet. Egy nap állás után egyszer simán szivató nélkül is beindult, ment rendesen, viszont ahogy füvet kezdtem nyírni megint igényelte a szivatót. Mivel új a gép, alig ment 1 óránál többet, új benne minden, mi lehet, még össze kell kopnia-csiszolódnia, vagy full újan is max 1-2 perc szivatózás után simán is kellene mennie? Légszűrőt már néztem, az nincs eltömődve, gyertyát mondjuk nem piszkáltam, dehát új, mennie kellene nem?
Ismeri valaki ezt a típust, mi lehet vele?
Én csinálok valamit rosszul???
Eddig elektormost használtam, azzal nem volt ennyi macera.
5 üzemóra után olajcserét javasoltak, vettem is BRIGGS SAE-30 fűnyíró olajat, megvan az olaj leszívás technikája is, ha 5 üzemóráig nem oldódik meg, akkor visszaviszem a szervízbe, jó lenne ha addig meg tudnám oldani mert akkor én lecserélném majd az olajat, elég macerás a szállítása (csak leszerelt/lehajtott foganytúval tudom szállítani, akkor is úgy hogy nem tudom lezárni az autón a csomagtartót).
Előre is köszönöm ha értelmes hozzászólással valaki tud segiteni...
Valószínűleg gyári hibás a karburátora. Ez amit leírtál, ilyen nincs, vagyis egy fűnyíró motor nem így működik.
Az én 10 éves Briggs motoros gépem kb. 5 másodpercig igényel szívatót, meg úgy általában a kerti gépek 90%-a (nyáron), utána tökéletesen egyenletesen jár.
Vidd vissza minél hamarabb, és addig ne hozd el még ott a boltban ki nem próbálod.
Egyébként erről a márkáról konkrétan csak rosszat írnak a neten.
Köszönöm a választ!
Amúgy sok ismerősömnek van ilyen márka, többnek régóta, ők dicsérték, meg van márkaszerviz is ahol vettem, azért mertem megvenni. Eddig elektromost használtam, az jobban bejön de a terület nagysága / áram távolsága miatt kellett egy benzines is és ez a típus volt kapható számomra elérhető áron amikor venni akartam. MTD vagy HECHT jöhetett szóba, ez volt épp raktáron amikor kellett nekem.
Szerintem nem a márka lehet a rossz, hanem az olcsóbb kiviteleknél más márkáknál is pl a nem csapágyas kerekek hajlamosak kitörni, a műanyag burkolatok könnyebben repednek mint a fém ház, az alap kivtelek gyatrábbak stb. stb.
Hosszú távon meg azt számoltam, hogy évi kb 30 órányi fűnyírásra használom, arra évekig jónak kell lennie...
Lehet hogy valami dugulás lehet, vagy ha gyári hibás akkor is van garancia, lehet akkor minél előbb visszamegyek megkérdezem a boltban/szervizben.
Vidd vissza!
Amúgy meg ahogy gondolod! Van egy pár motorgyártó és van vagy 120 ezer plusz egy márka! Hecht gépeken briggs motor van, az MTD gépeken is briggs motor van. A briggs gépeken is briggs motor van... :D A drágább gépeken ált. honda motor van! Kicsit lesarkítottam, de kb. így alakul ez. Amiben különbség van, az ahogy írod, maga a vázszerkezet, a kerekek minősége, a kialakítás, az anyaghasználat a motoron túl(!) a kés minősége és szélessége, ilyen f...ságok, mint a fűgyűjtő hatákonysága, nagysága, van-e rajta telítettségmutató, meg esetleg szól-e, hogy vigyázz, kutyasz-r, easy-clean (tök jó dolog egyébként, szó se róla!).
Egyébként ha nem jut valamiért elég benzin a gépbe, akkor is ez a jelenség, simán okozhatja egy eldugult benzincső is. Mondjuk gyártás során valami benn maradt a tankban, ami a csőbe meg megakadt, nem lehetetlen, de én sem értek ezekhez a gépekhez. Mindenesetre neked sem kell megfejteni a hiba okát, új gép, már most gondok vannak, vidd vissza, javítsák ki, ezért van a garancia, adjanak a kezedbe egy használható gépet! Nem a te dolgod a hibát elhárítani!
A legvalószínűbb, hogy valami piszok került a porlasztóba, és egy takarítás megoldja. De mit lehet tudni, tényleg nincs kizárva a hibás porlasztó se.
Az hülyeség, hogy 3 hetes benzin. Ha nem valami ellenőrizetlen kis helyi benzinkútnál veszed, ahol esetleg eladnak neked egy két éves, valahonnan megvett benzint, akkor a fél éves benzinnel még simán menni szokott. Én soha nem engedem le a tizenvalahány benzines gépemből a benzint, és mindig beindulnak a régivel. 40 évvel ezelőtt voltak ezek a kőkorszaki adalékok, azok miatt tényleg nem voltak túl eltarthatók a benzinek, de akkor se kellett 3 hetente kiönteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!