Kivett gazdasági épület, udvar megnevezésű ingatlanra igényelhető lakcímkártya?
"Nyilván nem, hiszen nem lakóépület"
Ne írjatok hülyeséget, persze hogy lehet.
Nemrég volt egy hasonló kérdés akkor néztem én is utána.
Változott a jogszabály az elmúlt évtizedekben és ma már a LAKCÍM az nem az a cím ahol az illető valójában lakik, hanem az a cím ahol lehet az illetővel kommunikálnia az állami szerveknek. EZÉRT bármilyen címre lehet lakcímkártyát igényelni ahol el lehet helyezni a postaládát és a cím pontosan beazonosítható. Egy szántóföld nem, hiszen annak nincs meghatározott pontja ahol a postás megtalálná a postaládát, ellenben egy ingatlan nélküli telek, egy iroda vagy raktárépület, egy garázs már igen. Nem kell, hogy lakóház legyen.
Aminek kell hogy lakható legyen az a tartózkodási hely. A tartózkodási hely - amit régen ideiglenes lakcímnek neveztünk - az az a hely ahol valójában huzamosabb ideig lakik az illető. Pl. az ukrán menekültek közül sokaknak (több száznak) legálisan egy segélyszervezet irodája a lakcíme, hogy oda tudjon a hatóság számukra értesítést küldeni, azt a címet beírhassák a formanyomtatványokba amiket ki kell tölteniük. Azonban ha utána van olyan bérlakás szálló ahol valójában laknak hosszabb ideig, nem csak pár hétig, akkor már kiválthatnak oda tartózkodási helyet megjelenítő lakcímkártyát.
2022-es cikk:
"Módosult a lakcím fogalma
Az új év beköszöntével megváltozott a lakóhely és a tartózkodási hely fogalma is. Januártól már nem feltétlenül az a lakás vagy szálláshely minősül lakóhelynek, ahol valaki életvitelszerűen él. Ezentúl az az ingatlan tölti be ezt a funkciót, ahonnan valaki hivatalos kapcsolatot tart például az állammal, jogi személyekkel, illetve szervezetekkel. Ezzel párhuzamosan módosult a tartózkodási hely meghatározása is, ami mostantól annak a lakásnak a címe, ahol – a lakóhely-változtatás szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik valaki."
Amit olvastam róla korábban az alapján ha van konkrét utca, házszám, akkor lehet oda lakcímkártyát csináltatni, ha nincsen akkor nem tudom. Egy ismerősöm lakott olyan házban aminek csak helyrajzi száma volt mert egy osztatlan közös tulajdonként szereplő hatalmas telken volt vagy száz kisebb elkerített telekrész, külön tulajdonosokkal, amit épp akkor próbáltak rendezni, hogy ez az osztatlan közös tulajdon megszűnjön. Náluk csak helyrajzi szám volt, az "utcájuk" nem volt valódi utca, nem volt utcaneve és a házuknak házszáma. Nem tudom, hogy ők akkor hogy oldották meg, pár postaláda volt kihelyezve arra az utcára aminek neve volt, tehát valahogy lehetett levelet oda küldeni. Azt tudom, hogy a közös helyrajzi szám miatt vezetékes internetük nem lehetett, de tévé előfizetésük volt.
Ha van címed akkor nem fogja az ügyintéző megkérdezni, hogy azon a címen lakóház áll-e már vagy csak egy üres telek. Ha meg csak helyrajzi számod van akkor azt jobb ha bent kérdezed meg hoyg lehetséges-e.
#6 Így van, nem egyszerű.
Simán töltsd ki a lakcímbejelentő lapot és add le! Az ügyintéző nem fogja tovább kérdezgetni ha van konkrét cím, hogy azon a címen mi áll.
Kormányablakban nem tudja ellenőrizni hogy az lakóház-e.
Mondod a címet,írjak.
#8 Sokszor volt már itt is kérdés róla, hogy helyrajzi szám elegendő-e a lakcímkártyához. Akkor ezek szerint elegendő, ha neked is így van.
Csak hogy később tudjak válaszolni hasonló kérdésnél, volt egyéb teendőd, mint hogy utca meg házszám helyett helyrajzi számot írtál be? Kellett vinned bármi egyéb papírt? Pontosan hova és milyen formában kellett beírnod a helyrajzi számot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!