Honnan tudhatom meg pontosan, hogy van-e lakhatási engedély a lakásomon? Mi kell ahhoz, hogy el tudjam adni az ingatlant?
lakhatási engedély
település -> polgármesteri hivatal -> építési osztály
energetikai tanúsítvány
1. kérdésre:
Használatbavételi engedély
Használatbavétel tudomásulvételét tanúsító hatósági bizonyítvány
Tulajdoni lap, térképmásolat
2. kérdésre:
Ha te akarsz foglalkozni vele, akkor készítesz egy piaci összehasonlító alapú értékbecslést amivel meghatározod az árat, a lakást kitakarítod, berendezed a leendő vevőd stílusa szerint, befotózod nagylátószögű objektíves fényképezővel, ha kell, elkészítesz egy drónvideót, megírod a reklám szöveget, (minden hirdetési fórumra külön relevánsat), lézeres távmérővel felméred a lakást és készítesz egy alaprajzot, ha olyan az adottság, akkor egy átépítési javaslati alaprajzot is.
Előfizetsz releváns hirdetési portálokra (5-60 portál, ingatlantól függően), feltöltöd az összes helyre, és kezeled a kommenteket, FB kampányt stb. kezelsz, elkészítteted az energetikai tanúsítványt, válaszolsz az érdeklődőknek (telefonon, emailben), leszervezed a lakás bemutatását ahol a vevőjelöltek kérdéseire (műszaki, jogi) felkészülten tárgyalsz. Több jelentkező esetén meglicitáltatod őket. Ha kell, hiteltanácsadót bevonsz a vevő számára, fogadod a vevő értékbecslőjét, tárgyalsz az adásvétel jogi előkészítésekor a vevői ügyvéddel, és ez még nem a teljes feladatsor, hogy el tudjad adni az ingatlant ahogy a kérdésben írtad.
Az a kérdés, hogy te akarsz-e foglalkozni az eladás teljes folyamatával, vagy inkább megbízol egy napi szinten ezzel foglalkozó személyt, aki átlátja a teljes folyamatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!