Üdv! Vásároltunk egy kb 20 éves Kádár kockát ahol jól működött az áram. Kb 2 hónap eltétevével random szeruen a mérő órában hol volt hol nem áram.Kiderult hogy rossz a kontakt az oszlopon mert ha meg mozgattuk a kábelt akkor mar volt?
A szolgáltatónak a villanyóráIG kell biztosítania az áram eljutását, onnantól a tulajdonos felelőssége, hogy megoldja. Azonban a szolgáltató kötelessége az is, hogy csak olyan esetben valósuljon ez meg ha ez biztonságos.
Azonban nem értem a cég viszonyát, hiszen amikor üres telekre kötik be az áramot - építkezés előtt nálunk is így volt - akkor semmiféle további kapcsolódási pontra nincs rálátásuk és onnantól kizárólag a tulaj az aki megoldja mind a villanyórától az áram ingatlanba jutását, mind annak biztonságosságát.
Valóban neked kel a saját telkeden belül a villanyórától megoldanod, hogy jól legyen kiépítve a rendszer, ez azonban nem ok arra, hogy ne legyen áram a villanyórádig. Nem is tudsz munkálatokat végeztetni a tetődön meg a telken belül ha nincs áramvételi lehetőséged. Azt mondhatja a szolgáltató, hogy azon a kábelen ami nem biztonságosan viszi tovább a mérőórától az áramot, azon ne lehessen, ezt köttessétek ki amíg a javítás meg nem történik, de azt nem mondhatja, hogy addig a mérőóráig sem javítják meg.
Nálunk ki kellett cseréltetni az oszlopot a rossz állapota miatt, amin keresztül csatlakozik a házunk a szolgáltató utcai póznájához, ahonnan az áramot kapjuk. Nem csak az oszlop volt régi, hanem a hozzá csatlakoztatott vezeték is elavult volt.
Kijött az áramszolgáltató, felmérte a helyzetet. A saját regisztrált szerelőik közül lehetett választanunk, akik megoldották a cserét az óráig. A kicserélt oszlopunk, ami a tetőn keresztül jön be a padlásra, ingyenes volt, valamint ingyenes volt a vezeték is, amivel a külső rendszerre csatlakoztatták. Azonban fizetni kellett a kiépítésért a regisztrált szerelőnek. Villanydobozt is cseréltetni kellett. Több mint 100.000,- Ft-ba került.
Mindezek után a saját szerelőnk felelőssége volt az, hogy a villanyóra utáni rendszer, ami már a sajátunk, megfelelően működjön. Ezért külön kellett fizetni a saját villanyszerelőnknek.
Azért én panaszt tennék a szolgáltatónál,nem lehet csak áram nélkül hagyni.
Lusták voltak a szerelők,EMBERSÉGBŐL meg elégtelenre vizsgáztak.
Megjátszották a hatóságot.Hogy neked milyen károd keletkezett,az nem érdekelte őket.
Szerintem van itt még màs infó is.
Mennyi ideig loptàtok az àramot?
Ja, hát itt az #5 meg a #7 nem tudja, hol van. :D Majd ők megmondják, a szolgáltató mit tehet és mit nem. :D
Kérdező, ennyi információból fittyfene sem derül ki. Nyilván kicserélnék a csatlakozót, ami most ugye reménytelen, ócska és vékony lehet a csövezés, satöbbi. Hetven éves berendezésnél ez borítékolható. Ha lefényképeznéd a leágazó oszlop fejét, a tetőtartót meg a mérőhelyet, tiszta is lenne a kép. Az a 20 éves kor az, jóindulattal feltételezve, csak egy félreértés lehet. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!