Megéri 10cm vastag külső höszigetelést csináltatni?
Nem a szigeteléssel van a baj, hanem hogy az emberek többsége tervezés és szaktudás nélkül ragasztja ahova csak odafér.
10-ből kilenc ház hemzseg a kivitelezési hibáktól, emiatt aztán terjedni kezdenek olyan tévhitek, mint "nem térül meg" "penészt okoz"
Hát igen, a kerék sem forog ha lapjával néz előre a kocsin.
25ös: válás/baleset/munkahely elvesztése esetén a pénz nem jönne talán jól?
Az a pénz, ami a szigetelés helyett a bankszamlara kerül.
A megtérülés igenis fontos.
De fontos az is, hogy jó számokkal számoljuk. (a 22esnek lövése sincs a dolgokról például, tehát rossz lesz a matekja)
"25ös: válás/baleset/munkahely elvesztése esetén a pénz nem jönne talán jól?
Az a pénz, ami a szigetelés helyett a bankszamlara kerül."
Gondolom úgy értetted, hogy ami marad! Én viszont úgy értettem, hogy lehet, most lazán kifizeti valaki a plusz költséget ami a szigeteletlen otthona fütéséhez kell, de bármikor előfordulja, hogy meg kell húzni azt a bizonyos nadrágszíjat. Ezt én most magamon tapasztalom. Illetve kényelemben, komfortban is sokat dob a szigetelés, így én nem lovagolok annyira a megtérülésem
Érdekes viszont, hogy a szigetelésnél annyira fontosnak tartják a megtérülést, de miért nem aggódik senki egy autóvásárlás esetén ezen? Hiszen az autóvásárlás meg lényegében kidobott pénz hacsak nem munkaeszköz. Új autónál már akkor bukik az ember amint kihozza a szalonból, majd évente a kötségeken kívül is elég sok az értékcsökkenés.
Ha valaki most lazán kifizeti a szigetelést, akkor lazán félre is tudja tenni a szigetelés árát. Ugyanaz a pénz ott van a bankszámlán és bármikor felhasználható később, ha szűkösebb idők jönnének.
Már ha nem herdálja el az ember az összes pénzét, ami csak van a bankszámláján - de egy ilyen embernél a szigetelés kérdése lesz a legkisebb gond az életében.
Az autókon pedig szintén minden normális ember igyekszik a lehető legjobb döntést hozni. Csakhogy ez rettentő komplex, sok kiszámolhatatlan tényezővel. Például lehet, hogy egy 25 éves autót megvenni 200 ezerért olcsóbb, mint egy 10 éveset 1.5 millióért, de ha a 200 ezres autó után pár havonta elromlik és több száz ezrekért kell javíttatni (plusz ugye nem tudod használni addig), a 1.5 milliosat meg szinte egyaltalan nem, akkor lehet, hogy mégiscsak olcsóbb a drágábbnak tűnő.
Szalonból a nagyon nagy többség soha nem vásárol, az új auto értékesítések több, mint 90%-a céges beruházás (akiknél ez fizetendő adót csökkent).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!