Telefonálnátok emiatt a vízműveknek, vagy az önkormányzatnak?
A házammal szemben önkormányzati bérlakás van, az ottani árok 40 fokban is tele volt vízzel, mert szivárgott a cső.
Szeptemberben vette a fáradságot a vízművek, és kijöttek megcsinálni.Feltúrták az én árkomat is, mert hogy ide jön a cső az aszfalt út alatt.(bár erről fogalmuk sem volt, tőlem kérdezgették,hogy hogy mennek a csövek)
A feltúrás után a víz még folyt, 2 hét múlva visszajöttek, akkor fejezték be a munkát.
Az önkormányzati ház előtti árkot makulátlan állapotúra takarították, míg az enyémet félig betemetve hátrahagyták.
Ráadásul a ház egy emelkedő alján van, és fentről ide ömlik le a víz, esőzéskor az árkom mindig csurig van.
Azóta egy nagyobb esőzés volt, az aszfalton bokáig állt a víz, mivel az árkom félig be van temetve.
Őszintén szólva, k***ra nem fogom kiásni, mert tavaly ugyan ez volt, igaz akkor aszfaltozás miatt a munkagépek súlya döntötte be az árok falát, azt is én ástam ki.
Nem a munkával van bajom, hanem az elv...érdekes,hogy az önkormányzati tulajdonú ingatlan előtt helyreállították az eredeti állapotot, de biztos csak véletlen.
Én úgy tekintem,hogy a munka még nincs befejezve, ezért gondolkoztam rajta,hogy felhívom őket,hogy mikor jönnek vissza megcsinálni.
Gondolom,hogy le fogják szarni, úgy mint én is, tőlem aztán szétázhat az új aszfalt, nekem terepjáróm van, úgyhogy tőlem lehetnek itt kráterek is, csak azért ez vicc kategória.
Tudom,hogy felfújásnak lesz titulálva, de én nem így szoktam dolgozni, ha valamit szétszedek azt utána összerakom, és ezt várom el másoktól is, így a vízművek munkatársaitól is, és nem szeretnék helyettük (újra) dolgozni.
Nálunk is ugyanez a helyzet csatornázás óta.
Én tervezem, hogy bemegyek és kiverem a balhét, mert nekem ráadásul a szuterénben van a garázsom és ha nem üzemel az árok, bemegy a víz az utcáról.
Szerintem nem elvek alapján döntöttek úgy, hogy előtted nem csinálják meg, csak akkorra fogyott el a munkakedv vagy a munkaidő. A főnök meg azt hitte, teljesen kész a munka, és nem küldte vissza másnap a dolgozókat.
A helyedben telefonálnék, hogy csinálják meg, szerintem ennyi is elég lesz.
Ha mégsem, akkor meg bemész, és balhézol egy kicsit.
Sokszor külsős vállalkozó végzi a munkát, vagy teljesen új csatornázás esetében az üzemeltetőn teljesen kívülálló cég (önkormányzati megbízásból). Elképzelhető, hogy a vízművek nyugtázta, hogy a probléma megoldva, mert ezt a visszajelzést kapták, közben pedig nem.
Nem egyből any*zni kell, meg mutogatni, hanem udvariasan felhívni őket és megkérdezni, hogy mikor állítják helyre az eredeti állapotot. Vegyenek fel róla panaszt és várd 15 napon belül a csodát és a választ.
Ellenben az a gond sokszor, hogy mindenki csak magában fortyog, amikor egy mondat elegendő lenne a probléma megoldására.
A kedvenc történetem ezzel kapcsolatban, amikor kaptunk egy panaszt, hogy büdös van (vízműveknél dolgozom, szennyvízzel foglalkozom). Kivizsgáltuk, gyakorlatilag néhány óra alatt megoldódott. Nénike jön, nahát, tényleg nincs szag... és akkor rázendít, hogy ő már hónapok óta ezt szagolja és mennyire utálja az egészet és a mi édes anyukánkat, laknánk mi ilyen körülmények között. Miután illedelmesen végighallgattam és befejezte a mondandóját, visszakérdeztem, hogy és miért nem tetszett szólni már a harmadik ilyen bűzös napon???
Panaszkodni nem mindig istentől való vétek és mi szolgáltatók sem vesszük rossz néven, ha jogos, hiszen egymásért vagyunk és nem egymás ellen. Emberek vagyunk. A vezetők ülnek egy irodában, nincsenek ott egy munkafázis minden pillanatában. Nyilván egy vállalkozónak az az érdeke, hogy minél előbb a pénzéhez jusson, míg a kevésbé becsületes fizikai állomány is "jóvan az" alapon megcsinálgat ezt-azt, majd odébb áll. Honnan kéne nekem azt tudnom, hogy valahol büdös van, avagy valahol a csőtörés helyét nem állították megfelelően helyre, ahol egyébként azt az infót kaptam hetekkel ezelőtt, hogy már minden rendben van!?
Fel kell emelni a telefont és el kell mondani a problémát. Nyilvánvalóan, ha igazad van, akkor azt fogom mondani (persze ezt most értsd képletesen), hogy kedves uram, igaza van, elnézését kérjük a kellemetlenségekért, a helyreállításról gondoskodunk.
(Mellesleg megjegyzem az önkormányzat a víziközmű kenyéradója, úgyhogy természetes, hogy az ő házuk táján mindig minden rendben van.)
A másik válaszolónak: Ha eu-s csatornázás volt a településen, akkor az önkormányzathoz kell panasszal fordulni, ha a vízmű saját hatáskörben végezte, akkor hozzájuk.
Egyébként a csapadékvíz elvezetés általában az önkori feladata, vagyis az árkok rendben tartása az ő dolguk lenne a falusi ijesztgetésekkel szemben, ahol olykor képesek felszólítást küldeni, hogy mindenki kotorássza ki a saját árkát... Azt mondom a fűnyírás még belefér, de kotorássza a fene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!