Levegős radiátor után megjött a számla! Kihez fordulhatok ez ügyben?
Tavaly novemberben költöztünk albérletbe egy 10 emeletes társasház 10. emeleti legszélső lakásába.
A fűtési szezon elindulását követő első héten csobogást hallottam a radiátorból és csak a fele radiátor volt meleg vagy inkább forró a másik fele pedig jég hideg.A lépcsőház szerződött a hőszolgáltatóval,így nekik kellett szólni a hibáról.Ők kijöttek és a radiátor végén légtelenítettek majd elmagyarázták hogyan tudom ezt én is megoldani ha észreveszem a hibát.Úgy is tettem de néhány légtelenítés után elment a rendszerből a nyomás és kénytelen voltam hívni a szakembereket.
A harmadik ilyen alkalomnál megkérdeztem a "szakit" hogy ha folyamatosan csak fele radiátorok melegek és a termosztátos szelep ez miatt folyamatosan kinyitja magát akkor a mérő ami középen van ,nem fog nagyobb hőértéket mérni?
(Pl: Ha 10 tagos radiátorral akarom felfűteni a szobát 20 fokra akkor ez öt taggal dupla akkora hőt igényel a radiátortól.A mérő viszont középen van és az azt méri hogy az adott ponton dupla annyi hőt ad le a radiátor)
Természetesen a szakemberek megnyugtattak hogy a munkalapok alapján kompenzálják az ilyen eseteket.
Én ezt elhittem és a tavalyi szezonban még voltak nálunk vagy 6 szor.
Meg volt a leolvasás és kaptam egy olyan számlát ami irreális a fogyasztás szempontjából.
Az idei szezon is légtelenítéssel indult és a mai napon is kihívtam a szakembereket.Ma miután elmondtam hogy már elegem van a sok szerelőből aki két éve nem tudja megoldani a problémát előálltak egy eddig számomra ismeretlen légtelenítéssel és az egész strangról leengedték a levegőt.Hozzá teszem ezt két év alatt egyik szerelő sem tette!
Természetesen a mai javítás után kértem hogy tüntessék fel a munkalapon hogy a fele radiátor nem fűtött.Ez meg is történt.Ezt a munkalapot lefényképeztem.
A kérdésem az lenne ,hogy tudok -e valamit tenni az ügyben,hogy ne kelljen ekkora végszámlát kifizetni ami a körülményeket ismerve szerintem nem jogos.
Kihez fordulhatok ez ügyben,vagy mi ennek a menete?
Fogyasztóvédelem,jogi út...stb.
Valaki valami ötlet?
A válaszokat előre is köszönöm!
Ezen levegősödés minden fűtés szezon kezdetekor probléma,főleg a 10 emeleten.
A radiátoron lévő költségosztó méri neked az elfogyasztott egységeket(nevezzük hőnek).
Ha költségosztót el sem érte meleg-víz a féloldalas belevegősödés miatt akkor az nem is mért semmit,azaz ezen hővel inkább nyertél,mintsem hogy veszteség ért volna.
Szóval a kütyű méri a hőt és nem a termofej állása a domináns ! Pl ha 1-en is fűt 20C fokban(hibás a fej) akkor azt méri a műszer..és nemhogy spórol az ember hanem a gatyáját fizeti rá, hisz nonstop megy a fűtése.. hiába van 1-en a fej.
A levegő az alsó lakásokból jön fel hozzád,és csak akkor tud eltávozni tőled is , ha 12-24 órán keresztül teljesen nyitva marad a thermofej. Az újabb levegő adagok azonban állandóan kikötnek nálad,így :
A radiátorba egy manuális(!!!) légtelenítő szelep(kb300Ft) beépítését javaslok és ha gondod van akkor 20 másodperc alatt kiengeded a levegőt a radiátorból. Beszélj a közös képviselővel,hogy küldjön egy szerelőt és fizesse a ház ezt a költséget!
(Automata típusú légtelenítőt nem igazán ajánlok)
Kedves első válaszoló!
Köszönöm válaszodat,de az a baj hogy pont fordítva történt a dolog mint ahogy kifejtetted.A mérőnél is forró volt a radiátor és éppen ezért úgy érzékelte mintha a termosztátos radiátorszelep teljesen nyitva lett volna a nap 24 órájában.Természetesen csak képletesen mivel naponta légtelenítettem és kellett neki 24 óra mire ismét annyi levegő került bele hogy csak a fele fűtőtest működjön.
Mióta utoljára itt voltak és a strangot légtelenítették a szakemberek a probléma gyakorlatilag megszűnt.Ezt a típusú légtelenítést miért nem alkalmazták egy éve?Talán akkor nem lett volna kéthetente "bejárás" nálunk a szerelők révén és talán nem kellene kifizetni egy ekkora összeget.
Ezen okokból kifolyólag nem érzem jogosnak és ezért kérdezném továbbra is hogy mit lehet ilyenkor tenni?
Kedves második válaszoló!
A lakás tulajdonosa próbálkozik elintézni a dolgot,de sajnos nem sok sikerrel.Mivel mondhatni baráti a viszonyunk nem szeretnék vele ez miatt összeveszni,de irányába már kifejtettem hogy mivel tudott a hibáról nem érzem a sajátomnak a csekket.Sajnos az a helyzet hogy amikor ő hívta ki tavaly a szerelőket,neki is ugyan azt mondták mint nekem.Mivel nem a szakterületünk a csőszerelés ezért hittünk nekik.
Igaz most van a birtokunkban egy hivatalos szerelési munkalap amin egyértelműen látszik a hiba oka,tehát az hogy a radiátor nem megfelelően működött vagyis csak a fele,de nem tudom hogy ezzel tudnánk e valamit kezdeni és ha igen mit?
Először önkormányzat aztán fogyasztóvédelem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!