Hogyan kell csavarba fúrni? (Menetben tört imbusz csavar)
Menetben tört imbusz csavart kellene megfúrnom, én csak fával foglalkoztam, a fém más. Pont megtört a felénél - talán anyag fáradás miatt - és bele kellene fúrnom, hogy kitudjam szedni a menetből, van kiszedőm, vagy csak elég tovább csavarni - hiszen a szelvény üreges.
Én neki estem, előfúrással kis lyukat akartam fúrni, de semmi... hiába fémfúrószár, inkább csak csiszolja a fémet - acélt, de nem történik semmi, sem magas, sem alacsony fordulatszámon, sem akkor ha erőt fejtek ki és akkor sem ha nem.
Lehet nagyobb teljesítményű fúró kell vagy másik erősebb furószál? Az utóbbira gondolok, viszont elvagyok bizonytalanodva, mert mindig mást olvassok a cikkekben.
Réz törött csavarba már fúrtam bele kis lyukat és kitudtam szedni (viszont ez 'puha fém'), de ennél az acélnál, már szívok.
A fekete színű fémfúrók alap gyenge minőségek, keményebb acélokban elpunnyad.
HSS-R fekete
- olcsó gyenge
HSS-G ezüst
- átlagos acélokhoz
HSS-E kobalt aranyszínű
- ebből a jobb minésgek bármit visznek
Az anyagminőségben kell keresni a megoldást, ahogy már föntebb utaltak rá.
A csavarokat (jó esetben)nem bilivasból csinálják, így az egyszerű HSS fekete csigafúrók ezeket nem viszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!