Villanymotor tekercselés után nem indul, tehetek nagyobb kondenzátort?
Arra kb 100mikros kellene. Semmi baja sem lesz, akár mekkorát raksz rá, nem ég le stb. Kizárólag fáziseltolást csinál, hogy eltudjon indulni a motor, illetve hogy elég legyen a nyomaték, üzem közben is kellhet.
Ha veszel akkor üzemi-kondit vegyél. Van amelyik csak indításra való, utána ki kell kapcsolni.
Köszönöm a válaszokat! Sajnos menni nem láttam a gépet de próbáltam 30 as illetve a hozzátartozó 35 ös el de nem indul. Csak ha szabadon megy és nem sűríti a levegőt a tartályba, megpróbálok beszélni még a szakival aki csinalta, hogy esetleg tekercselés után változik-e a motor tulajdonsaga valamiképp.
Veszek rá egy nagyobb kondit ha baj nemlehet belőle.
nagyobb nyomaték kell indításkor. Lehet, hogy kétpólusú a masina, ott előfordul. Ha négy pólusú, vagy több, akkor jobb a nyomatéka, és teher alatt is elindul.
Ezen úgy lehet barkácsolással segíteni, hogy veszel egy nagyobb kondit, és nyomógombbal indítod. Tehát bekapcsolod, és megnyomod a segédfázis(kondi) gombját..egyből indulnia kell.
Ha akkor sem, akkor bizony a tekercselőn a sor, hogy megmutassa miért nem indul nálad.
akkor szokott ez előfordulni, ha a tekercselő még nem látott olyan motort.
Tekercseléskor a motor tekercsből kiégetik a lakkot, ez után szedhető szét. Mivel a hő hatására a vastest átalakul így minimálisan kisebb lesz a teljesítmény, de ez tényleg nem sok. Ettől kell működnie.
Üzemi kondenzátort vegyél és állandóra kössed be. 100W-onként 5uF kell kb. Ha folyamatosan rajta van a kondi, az nagyobb nyomatékot ad. Így próbáld ki.
Ha így is gond lesz vele, akkor kicsi az indítási nyomaték, nagyobb motor szükséges. Amennyiben módod van rá 3x400V-os (háromfázisú) jobban jársz, mert sokkal jobb az indítási nyomatéka.
A régebbi magyar motorgyár, az EVIG egyik mérnökének cikke szerint náluk az 1,8 kW-os motornál 80 mikroF üzemi kondenzátornál az indítónyomaték a névleges 30 %-a volt, ehhez hozzápakolva egy 250 mikros indító kondenzátort az indítónyomaték a névleges 160%-ára nőtt.Az indítási áram nem nőtt lényegesen, 4-5 szöröse volt a névlegesnek mindkét esetben.
Az indítókondenzátorhoz indítórelét szoktak alkalmazni.
Az még kérdés, hogy ezeket az igénybevételeket elbírja-e a kínai barkácsgép motorjának hornyában elférő tekercselés. Ha még él a tekercselő, akkor meg lehet kérdezni, hogy milyen keresztmetszettel tekerte a segédfázist, és ampermérővel ellenőrizni az áramot, főleg az üzemit (jó nagy méréshatárú ampermérővel...).
Jó volna tudni milyen volt az eredeti bekötés. Vannak segédfázisok amelyek csak indításra vannak méretezve, utána ki kell kapcsolni. Ha nem ezt teszed, akkor leég a motor (bár a nyomaték nagyobb amíg le nem ég).
Kérdezz rá a tekercselőnél, hogy mire alkalmas a segédfázis tekercselése.
Van a motoron valami adat, rajz, vagy a gépen? Vagy az első tulaj valamit módosított már?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!