Csavaranyákban kék műanyag van, amitől nem lehet
rendesen rácsavarni a menetre, mi célt szolgál?
az alátétet az útmutatóból tudnám csak megmondani. Az anyákban a műanyag:) azért van, mert un. önzáró anyák, azaz amüanyag rápréselődik a menetre és emiatt nem tud lelazulni. Nem kell rugósalátét, vagy kontraanya. Tekerd rá rendesen koppanásig. Ha szorul az a jó!
2017. okt. 22. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 A kérdező kommentje:
Köszönjük, csak ma nem volt kulcs, amivel meghúzzuk, így puszta kézzel próbáltuk rácsavarni, ami persze nem ment. Két kulcs is kell majd gondolom, ellentartani (?). A kerekekben viszont van egy elég nagy "nyolcas", azaz megforgatva illeg-billeg, ez nem gond vajon? Végülis csak egy kézikocsi, nemigen lesz traktor után kötve. Igazából faszállításhoz fog kelleni, mert idén barátnémmal rendeltünk köszösen fát és így csak 500 m-ről kell áthuzigálni a kis szekérkével, így kellemes téli sporttá avanzsál elő a faszállítás.
Az a kék az erősebb szorulás miatt van, kevésbé tud kilazulni. A többihez kéne a szerelési útmutató képe és a kocsié.
[link]
2017. okt. 22. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 A kérdező kommentje:
Igen, pont ilyen. Bár a szerelési útmutatóban olyan csavar képe van, aminek a külső oldalát egy kis félgömb zárja le, biztos hogy ne menjen bele a kosz. Kell esetleg valahol olajozni? Pl a rozsda megelőzése végett is akár. Télen fogjuk használni, amikor fel van sózva sokszor az út. Valamint az első kerék forog, tehát olyan light-osabb fajta forgózsámoly van elöl, így kormányozható az első tengely.
Kulcs kell, mert azt kézzel nem húzod meg.
https://www.youtube.com/watch?v=pai6SBf8x6s
Valami ilyesmi lehet, csak talán a kerekek is csavarral vannak rögzítve, nem sasszeggel. Ahol mozogni-forogni kell, ott nem szabad szorosra húzni az anyát, mert akkor nem fog mozogni-forogni. Ezért kellenek az önzáró anyák, a simák letekerednének, ha nem húzod szorosra.
2017. okt. 22. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 A kérdező kommentje:
Ehez hasonló, igen, csak gyengébb kivitel. Nem csöves idomok amik a kereket tartják, hanem egyszerű merevített lemez, bár erősnek tűnik azért. A teherbírás 500 kg-nak van megadva, nem hiszem hogy 100 kg fánál többet pakolnánk majd rá. Az olyan helyeken ahol forgásnak van kitéve a csavar, ott másfajta csavart ír a kiskönyv, olyat ami nem végig menetes, hanem a csavar tetejétől lenyúlik a menetekig egy menetmentes rész, ez forog a lukban. Kár hogy idehaza nem forgalmazzák ezt az erősebb konstrukciót, talán ezt válaszottuk volna inkább :|
7/14 A kérdező kommentje:
8/14 A kérdező kommentje:
Itt lehet jobban megnézni
[link] Ha jól gondolom, sehol semmi csapágy, a kereknél is vas a vason forog. Elég primitív szerkezet, de szép zöld. :)
Összerakáskor kenjetek minden mozgó alkatrészre egy kis zsírt.
2017. okt. 22. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
Azok a csavarok pont jobbak is ilyen célra mert jól ráhúzod és akkor sem szorul a forgó rész, mert nem is tud odáig rámenni. Az olajozásnál itt jobb a zsírozás ami kevésbé folyik ki, de csak a plató (zöld) alatti forgó, egymáson mozgó kopó részeket zsírozzátok, a plató oldalán és feljebb a nyitórészeket nem kell. A húzókar alján is (fekete).
2017. okt. 23. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: