Kezdőoldal » Otthon » Barkácsolás » Csavaranyákban kék műanyag...

Csavaranyákban kék műanyag van, amitől nem lehet rendesen rácsavarni a menetre, mi célt szolgál?

Figyelt kérdés
Vásároltunk egy kis kézi kocsit (TekTake Bollerwagen). Próbáltuk összeszerelni a mellékelt útmutató és ábrák szerint, a csavaranyák belsejében azonban, a kívülre eső felén a menetek között egy kék színű műanyag van, amitől nem lehet rendesen rácsavarni a csavar menetére, így lötyög minden csavar. Mi célt szolgál az a kék kör alakú műanyag a menetek között? Meg lehet attól húzni a csavart? Az ilyen kis kézikocsik összeszerelésénél mire kell még odafigyelni? Kell pl itt-ott olajozni? Ezenkívül van a csomagban egy alátét, ami sehova sem kell, és kisebb mint a többi, az vajon csak véletlenül került bele vagy azt is tegyük rá egy csavarra?

2017. okt. 22. 19:23
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
az alátétet az útmutatóból tudnám csak megmondani. Az anyákban a műanyag:) azért van, mert un. önzáró anyák, azaz amüanyag rápréselődik a menetre és emiatt nem tud lelazulni. Nem kell rugósalátét, vagy kontraanya. Tekerd rá rendesen koppanásig. Ha szorul az a jó!
2017. okt. 22. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Köszönjük, csak ma nem volt kulcs, amivel meghúzzuk, így puszta kézzel próbáltuk rácsavarni, ami persze nem ment. Két kulcs is kell majd gondolom, ellentartani (?). A kerekekben viszont van egy elég nagy "nyolcas", azaz megforgatva illeg-billeg, ez nem gond vajon? Végülis csak egy kézikocsi, nemigen lesz traktor után kötve. Igazából faszállításhoz fog kelleni, mert idén barátnémmal rendeltünk köszösen fát és így csak 500 m-ről kell áthuzigálni a kis szekérkével, így kellemes téli sporttá avanzsál elő a faszállítás.
2017. okt. 22. 19:45
 3/14 TappancsMancs ***** válasza:

Az a kék az erősebb szorulás miatt van, kevésbé tud kilazulni. A többihez kéne a szerelési útmutató képe és a kocsié.

[link]

2017. okt. 22. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Igen, pont ilyen. Bár a szerelési útmutatóban olyan csavar képe van, aminek a külső oldalát egy kis félgömb zárja le, biztos hogy ne menjen bele a kosz. Kell esetleg valahol olajozni? Pl a rozsda megelőzése végett is akár. Télen fogjuk használni, amikor fel van sózva sokszor az út. Valamint az első kerék forog, tehát olyan light-osabb fajta forgózsámoly van elöl, így kormányozható az első tengely.
2017. okt. 22. 20:00
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Kulcs kell, mert azt kézzel nem húzod meg.

https://www.youtube.com/watch?v=pai6SBf8x6s


Valami ilyesmi lehet, csak talán a kerekek is csavarral vannak rögzítve, nem sasszeggel. Ahol mozogni-forogni kell, ott nem szabad szorosra húzni az anyát, mert akkor nem fog mozogni-forogni. Ezért kellenek az önzáró anyák, a simák letekerednének, ha nem húzod szorosra.

2017. okt. 22. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
Ehez hasonló, igen, csak gyengébb kivitel. Nem csöves idomok amik a kereket tartják, hanem egyszerű merevített lemez, bár erősnek tűnik azért. A teherbírás 500 kg-nak van megadva, nem hiszem hogy 100 kg fánál többet pakolnánk majd rá. Az olyan helyeken ahol forgásnak van kitéve a csavar, ott másfajta csavart ír a kiskönyv, olyat ami nem végig menetes, hanem a csavar tetejétől lenyúlik a menetekig egy menetmentes rész, ez forog a lukban. Kár hogy idehaza nem forgalmazzák ezt az erősebb konstrukciót, talán ezt válaszottuk volna inkább :|
2017. okt. 22. 20:58
 7/14 A kérdező kommentje:

Na ilyen a mienk https://www.youtube.com/watch?v=xJ_UnMHe3Qs

A kerekek tengelyét nem kell vajon olajozni egy picit?

2017. okt. 22. 21:00
 8/14 A kérdező kommentje:
Itt lehet jobban megnézni [link]
2017. okt. 22. 21:08
 9/14 anonim ***** válasza:

Ha jól gondolom, sehol semmi csapágy, a kereknél is vas a vason forog. Elég primitív szerkezet, de szép zöld. :)

Összerakáskor kenjetek minden mozgó alkatrészre egy kis zsírt.

2017. okt. 22. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 TappancsMancs ***** válasza:
Azok a csavarok pont jobbak is ilyen célra mert jól ráhúzod és akkor sem szorul a forgó rész, mert nem is tud odáig rámenni. Az olajozásnál itt jobb a zsírozás ami kevésbé folyik ki, de csak a plató (zöld) alatti forgó, egymáson mozgó kopó részeket zsírozzátok, a plató oldalán és feljebb a nyitórészeket nem kell. A húzókar alján is (fekete).
2017. okt. 23. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!