1 illetve 2 hengeres Csepel kompresszornak 1 fázisú hálózatban hány wattos motor kellene?
Van 1-1 db 1 illetve 2 hengeres Csepel KMG kopresszor egysèg otthon amiket mèg fater szerzett be, de ő sose èpített belőlük kompresszort.
Így tèlire lenne egy kis ráèrő időm, de nem tudom hány wattos motort is keressek.
Nekem egy évtizede van kéthengeres ZIL-ből való kompresszorom.
Mivel csak 16A van,így 1100-s,2800n(fordulatos) motor hajtotta. Azután kellett a motor a cirkulára,és vettem egy szintén másfél lóerős(1100w),-DE!1400-s fordulatú motort,és azzal szenzációs!
Még 7~8 bar-nál is elindul,míg a régi 2,5 fölött már nem akart.
Bizony, ha nagyobb nyomást is akarsz,oda kell a motor erő!
Én 12~13 barig sűrűn felmegyek,egy rendes,igazi légkulcs 7~8 bar-nál kezd élni igazán.
Egy ismerősnek egy lovas/750w-s motorja van...igaz soha nem használja 7~8 fölött...arra elég az a motor is.
Ez nagyban függ az áttételtől, mert ezeket a kompresszorokat a gyári szállítás eléréséhez pörgetni kell rendesen, azt jó tudni. Sok helyen láttam már, hogy le van áttételezve alaposan, így keveset szállít, de kisebb motor is elég. Plusz, azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy-fázisról kisebb az indítónyomaték. Inkább az indítókondenzátoros motor ajánlott, nem az üzemi, az előbb említett indítónyomaték miatt.
Ha tervezett fordulaton akarod hajtani, ami valahol 2-3e között lehet, a csonka TK-200-ból kiindulva, akkor egy 3-5kW motor kelleni fog. De mint írtam, ha leáttételezed, egész kis motor is elég lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!