Rozsdát mivel lehet leszedni róla?










A keréken bármilyen szer csak átmeneti lenne. Mondjuk a rozsda és a rászorulás nem feltétlenül függ össze - egyébként sem lehet két ujjal letekerni a megfelelő nyomatékra lehúzott csavart, főleg nem egy egész szezon után.
De ha zavar, akkor drótkefe + rozsdaátalakító. A drótkefét lehet esetleg olyan megoldásban is alkalmazni, hogy fúróba fogható drótkorong (bár abból a gagyi hamarabb fog szétmenni, minthogy 4 csavart megtakarítanál).





Ha a menet vagy a kúp (gondolom kúpos) deformált vagy sérült, akkor csere. És nem hülyeség a nyomatékkulcs, mert a túlhúzástól megy tönkre - én is rá szoktam hagyni a kulcs beállításánál, de nem tépem meg amennyire csak bírom, pont mert megeshet, hogy le kell venni a világ végén.
Egyszer eltörtem egy barkácsáruházas keresztkulcsot amikor kereket akartam levenni az Isten háta mögött, mert a gumis cimborám rátépte "amit bír a levegős kulcs" alapon. :)










Mosószóda, víz és egy 12V-s táp segítségével meg lehet oldani.
https://www.youtube.com/watch?v=AQNvhUYqCkw
Ecetben sem kell áztatni, csak simán vízzel és drótkefével letisztítod, és egy kis WD40-el befújod. Én nagyobb csavarokat már takarítottam le így, nagyszerű módszer.





De tulajdonképpen mit is szeretnél elérni?
Ha csak a rozsdásodást, akkor sima rozsdaátalakító kellene rájuk, pl. RO55. Sokan hívják rozsdamarónak, de nem marja, hanem átalakítja. A flakonján le van írva milyen lépéseket kell vele csinálni, végeredményben sötétszürkék lesznek, de ez sem tart nagyon sokáig ha nem kezeled le valamivel utána. Pár hét és újra vissza tudnak rozsdásodni.
Ha csak a rozsdás csavart befújkálod WD40-nel, az kb. annyi, mint halottnak a csók: használni nem használ semmit. A drótkefézés és WD40-nel befújás eredménye szerintem tartana nagyjából másnapig.
Ez van, ami nem alu vagy rozsdamentes, az mind rozsdásodni fog.
Épp ezért az acél csavarokat be szokták vonni valamivel, pl. horganyzás, barnítás.





Az előző hozzászólásomból kimaradt egy szó: a rozsdásodás megfékezését, így kellett volna lennie az elején annak a mondatnak.
Először azt próbáld meg, hogyha nem izomból van rátépve, hanem csak az autód típusának és évjáratának megfelelő nyomatékra meghúzva, akkor mekkora erő kell hozzá.
Persze a gyári kulccsal, ami általában elég rossz kiképzésű és rövid (okkal ilyen, ezt hozzá kell tenni), ekkor sem fog túl könnyen menni, de egy normális keresztkulccsal sima ügy lefelé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!