Kezdőoldal » Otthon » Barkácsolás » Kompresszort szeretnék építeni...

Kompresszort szeretnék építeni, de nem hűtőszekrényből, mert leginkább autófényezéshez kell, tehát jó lenne ilyen 2-10 bar közötti nyomást de azt úgy, hogy a kb5 -t folyamatosan tudja tartani. Ezt hogy tudom megoldani?

Figyelt kérdés

2015. júl. 5. 18:31
 1/10 anonim ***** válasza:
ZIL kompresszor + legalább 50 lityós tartály.
2015. júl. 5. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
A ZIL kompresszor, és hasonló haverjai nagyon jók, ha kereket kell felfújatni, vagy levegős szerszámot kell hajtani, illetve takarító-fújatópisztolynak. Én viszont láttam már pl. olyan motorháztető fényezést, ami a házilag tákolt kompresszor által belehordott olajpöttyök miatt igencsak ronda lett. Örülhetett a sufniszaki, hogy megúszta annyival, hogy a szakműhelyben történő újrafényezést megengedték neki, hogy kifizesse. Ha komolyan szeretnél foglalkozni ezzel, akkor szerezz be egy olyan kompresszort, amit erre a célra gyártottak, annak olyan szűrőrendszere van, ami csak teljesen tiszta levegőt enged ki. Igen, persze, hogy drága, de tekintettel arra, hogy tökéletes munkát tudsz vele végezni, vissza fogja hozni az árát.
2015. júl. 5. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Egyenlőre arra nincs keret, ezért szeretnék egyet csinálni, van tartályom, meg egy kőrfűrészből kiszerelt egyfázisú motor
2015. júl. 5. 22:40
 4/10 anonim ***** válasza:

A Zil kompresszorhoz is lehet kapni-akár vásárban is-víz-

,és olajleválasztót

2015. júl. 5. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

tegnap 22:08! Olajleválasztóról hallottál már?


Én se azt írtam, hogy a tartályban összegyúlt kondenzvizet csapassa bele egy az egyben a friss fényezésbe.

Nekem ez van és tökéletesen megfelel a célra.

2015. júl. 6. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
#5 neked általad készített van?
2015. júl. 6. 09:16
 7/10 anonim ***** válasza:
Nekem igen...Zil kompresszor,ékszíjhajtással-16x1140,a kompresszoron a gyári 240-s,a motoron 140 mm-s tárcs van,1100w-s egyfázisú villanymotor(1400n/perc),50l-s poroltó tartály,iker víz-,és olajleválasztó,a tartály alján kondenzvíznek leeresztő csap.
2015. júl. 6. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Kettes vagyok. Nem vitatom, hogy FESTENI (nem fényezni!) lehet zil, vagy bármilyen más, teherautóból kibontott kompresszorral, és lehet beépíteni (érdemes is mindenképpen) olajleválasztót, de nekem az autófényezés azt jelenti, hogy szükség esetén pl. az Audi a8 metálfény, + tükörre lakkozott kasznieleme is gond nélkül kivitelezhető az adott technológiával, egyenletes festékréteggel, 0 mennyiségű szennyezőanyaggal, ami a levegővel érkezhet. (Csak megjegyzem, szerintem festőpisztolyból sem lenne jó az alsópolcos OBI-s, vagy egyéb stb. akciós cucc) De nekem végül is tökéletesen mindegy, amit én írtam, csak egy vélemény a sok közül, és nem is ragaszkodom mindenáron ahhoz, hogy igazam legyen. :-)
2015. júl. 6. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Jól van 8-as. Végül is igazad van, kicsit én is túlreagáltam, de én nem vette észre, hogy a gyakorlatban ez amiről írsz problémát okozna. Ha a maximális precizitásra törekszel, lehet kapni készen fényezéshez ipari kompresszort, ami úgy fél millás kategória. De a kérdező szavaiból úgy vettem ki, hogy ő eléggé költségérzékeny.


Egyébként 5-ös vagyok. A kopresszort a fateromtól örököltem, ő géplakatos volt, nagyon értett az ilyen gépekhez. Ez a Zil meg elnyűhetetlen, szerintem engem is túl fog élni. :)

Hasonló összeállítású, mint amit a 7-es írt. A kompresszor két henger vízhűtéses, elég nagy teljesítményű, hamar felnyomja a tartályt. Nyomáskapcsolója nincs, folyamatos üzemben megy a motor, a tartálynyomást egy állítható lefúvószeleppel lehet szabályozni. És egy Festo víz- és olajleválasztó van rajta, amivel a kimenő nyomást is lehet külön állítani.

2015. júl. 6. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Én is látom a költség érzékenységet. Persze, nem lehet mindent a nagyban kezdeni, valahonnan pedig el kell indulni. Kisebb javításoknál, illetve alváz fújáshoz biztosan jó lesz az épített kompresszor is. Ha fényező műhely, akkor viszont én attól félek, abban a kompresszor lenne az egyik legelhanyagolhatóbb költség. Ott még a munkakörülmények megteremtése sem lesz egyszerű. Én anno fiatal koromban fújtam a Simsonom tankját, és oldaldobozait a garázs előtt, faterék útbontó kéthengeres "V" kompresszorával, amit diesel motor hajtott. :-) Gyönyörű lett, meg voltam elégedve, de mire megszáradt, nekem volt a legszebb muslincagyűjteményem a környéken. :-) Úgy emlékszem még egy molylepke féle valami is beleragadt. :-) Nagyon kell oda a pormentesített, teljesen zárt tér. Csiszolástechnika szempontjából szintén nem árt felkészülni, de kell még egy rakat egyéb szerszám is, a járulékos munkálatokhoz (ajtókárpit, gumikéder kibontása, visszaszerelése, stb...)
2015. júl. 6. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!