Láncfűrész kuplung csere, hogy? Hogy müködik egyáltalán? (Laikus vagyok)
Kifejezetten láncfűrész kuplunghoz nem értek, de általánosságban a kuplung egy súrlódó tengelykapcsoló. A tengelykapcsolók eltérő sebességgel forgó tengelyek összekapcsolására szolgálnak. Van egy motor (belső égésű - a villanymotorok szabályozása egyszerűbb). Ha az össze van kapcsolva az egész szerkezettel, akkor nem indítható, mert nagy a tehetetlensége a rendszernek. Ezért indításkor (és sebességváltáskor) "kuplungolással" le kell választani a motort, míg felpörög a megfelelő szintre a motor, majd azután lehet a tengelykapcsolóval rázárni a hajtott szerkezetre.
Tehát van egy láncfűrészed, rossz a kuplungja. Szét kell szedni. A kuplung a motor után lesz valahol a kihajtó tengelyén. Azt kiszeded, szerzel egy új kuplungot, azt beteszed helyette és kész. :)
Na a gyakorlati részéről még azért kérdezz meg valakit, mert kb. annyit se konyítok a láncfűrészekhez, és a kuplungszereléshez, mint te. :)
Csak a nagyon öreg gépeknél kophat el a kuplung.
A csere előtt fújj bele egy nagy adag féktisztító spray-t,úgy,hogy folyjon kifele,lehet,csak koszos,azért csúszik.
NEM! A burkolatot veszed csak le. Ott,alatta láthatsz egy kb.6~8 cm átmérőjű kerek valamit,ebbe benne két félből álló rész a kuplung. Ez mögött van a kis lánc/csillagkerék,tehát ez mögött fut a lánc.
-Ha megfogod a láncot,és megmozgatod,azt látod,hogy a kuplung háza,csésze az forog,mert ugye egyben van a háta mögött lévő csillagkerékkel.
-A belső része az nem forog. Az majd akkor fog,ha beindítod.
Tehát ODA kell a féktisztítót befújni,úgy,hogy szinte kimossa a sok koszt.
A láncra ne menjen.
Ennyire tudtam részletesen leírni...
Na szoval, leveszem a láncoldali takaróelemet. De ott közvetlen a csillagkereket látom amit egy zéger gyürü tart a tengelyen ha azt levesze ott a kuplung mögötte. 8 cm átmérőjü kerek akkármi 3 kis fekete rugóval. Nem igazán értem mit fújjak be :S :D Remélem érthetően irtam le amit látok...
Azért köszi hogy próbálsz segíteni. Berántót meg ilyeneket összerakok de azért a motorikus rész már nem annyira vágom
Bocs,ha félrevezető voltam,én nyomdász vagyok...
Nekem egy 137-s Husqvarna-m van,itt egy bemutató videó. Ezen látszik,hogy az oldal levétele után ott a kuplung,azon belül van a csillagkerék.
Lehet,hogy Neked másfajta gépen kívül van a csillagkerék,és belül a kuplung-nem tudom.
Próbálj guglizni a gépedre,hátha kidob egy kuplung,vagy csillagkerék csere videót.
Az enyémnél csak oda kell fújni/tisztítani a két röpsúly-pofát,amit a videóban 2.25-nél kivesz. Azt "viszi" a motor,fordulatra az nyílik szét,és tapad neki a kuplungház falának...ami a háta mögött lévő csillagkerékkel a láncot hajtja.Az bekoszolódik,olajos lesz,és csúszhat.
Igen...egész más!
Ezek szerint nálam tapasztaltabb..vagy is MTD-t ismerő tanácsára van szükséged.
Azért fenntartom az álláspontom,hogy a csere előtt a kuplung takarításával kellene próbálkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!