Pálcás heggesztővel tudok kipufogót heggeszteni? full 0-ról új rozsdamentes kipufogó cső részekből
Bevont elektródás eljárással van egy minimum anyagvastagság, ami alatt könnyen átesik a varrat, a nagy lyukat meg költség, idő és művészet befoltozni jóra. A rozsdamentes külön szeret beroskadni bevonttal. Leginkább vastag anyagok sarokvarrataira ajánlott, ez meg két olyan dolog, ami nem tűnik egyeduralkodónak kidörgők esetében. Kizárólag fogyóelektródás (tehát huzal) eljárás, argon védőgázzal, gáz elő- és utóáramlás szabályzással, vagy ha a sebesség és a plusz ügyességigény nem gond, akkor AWI.
Bevont elektródással azért lenne macera, mert ívet szaggatva ezekkel az elektródákkal szinte biztosan szennyezett lesz a varrat, a szaggatás nélkül megúszható anyagvastagság meg akkora összsúlyt hozna a kész kipufogóra, hogy szinte enné a rögzítőelemeket, meg a használattal a forró részen is könnyebben fáradna a hirtelen hőtágulás és a rozsdamentes viszonylag rossz hővezetése következtében fellépő plusz feszültségek miatt. MIG eljárással lesz gazdaságos a dolog, és úgy viszonylag könnyen tanulható és gyakorolható, főleg így, viszonylag specializált részfeladatokkal.
Ha pálcával hegeszted (valahogy ügyesen, finom kézzel, beállítással),
akkor rövid idő múlva a hegesztés mellett, ott kb. ahol az elszíneződés széle van, el fog repedni..
Ha azt is meghegeszted, akkor kis idő múlva mellette újra kezdi..
#4 vagyok..
Kicsit ehhez tartozik, mármint a folyamatokhoz.
Sokszor nézem, bevont elektródás hegesztésnél(Youtubos szakértő), amint elvette a pálcát, üti le a (szép) salakot.
Pedig ez védi a gyors kihűléstől, csökkenti a feszültségeket, (amit ha rosszul csinálsz, nagyon elhúzza az anyagot), és másképp is (újra)kristályosodik, megteremtve a feszültség az elrepedés melegágyát.
Igen tudom, előmelegítéssel, varrat kihűlését jelentősen lassítva azért lehet elfogadható módon hegeszteni ilyesmit, de nagy gyakorlat kell hozzá.
#7 A salak nem a hűtés lassítására szolgáll, hanem pálcás hegesztésnél ez segítí elő az elektromos ív fenntartását és védi az ömledéket az oxidációtól. Ezért is védőbevonat a neve. Hasonló a szerepe mint védőgázas hegesztésnél a védőgáznak, ott sem marad a gáz a varraton, hiszen távozik.
Egyébként is a salak tömege elhanyagolható a hegesztett szerkezet tömegéhez képest, így hőtanilag következik hogy nem ad hozzá lényeges hőkapacitást a rendszerhez amely ténylegesen növelné a lehülési időt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!