Benzinmotoros fűkaszát hogyan téliesítsem? Szuperbenzinnel feltöltve, vagy a benzint kijáratva?
Kétütemű, kínai karburátoros.
A MOL legdrágább benzinével használom mindig, most is ez van a tankban.
Eresszem le és járassam ki a benzint, vagy jó ha bennehagyom a szuperbenzint?
Estleg megjárassam havonta egyszer?
Járasd üresre.
A karburátort összeragasztja a sok állás közben kiváló szerves anyag tartalom. Gyanta szerű ragacsos cucc, borzasztó macerás utólag kipucolni.
Mindenhol azt írják, hogy ki kell járatni. Aztán a hengerbe pici olajat juttatni, és a berántót egyszer meghúzni, hogy ne rozsdásodjon a fémtiszta felület.
Viszont ez leginkább a rossz adalékú benzinek és ásványi 2T olajok miatt van. Jó minőség esetén nagyjából felesleges. (Azt tudni kell, hogy bár a legtöbb helyre a MOL adja a benzint, de az adalékolást már a cégek végzik.)
Nekem tizenvalahány 2 és 4 ütemű benzines gépem van, nem szoktam semmiből kijáratni, és még nem volt olyan, hogy tavasszal ne indult volna be, fél év semmi nekik. (Ez E5 benzinre értendő.) Beszéltem a MOL olajait gyártó cég egyik mérnökével, azt mondta, kísérleteztek ők is a benzin tárolhatóságával, és 1 év után még nem volt semmi baj a keverékekkel sem. (Konkrétan a fullszintetikus olajról volt szó.) Sőt, még azt is kipróbálták, hogy nyáron 3 hónapig napon, átlátszó flakonban tároltak benzint, ami a végére teljesen elszíntelenedett, de még akkor is működött vele a gép, amibe beleöntötték.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!