Kezdőoldal » Otthon » Albérlet » Albérletben lakom már jó...

Pancsa79 kérdése:

Albérletben lakom már jó ideje, és most először nem egyértelmű számomra, hogy ki a teherviselő? Pancsa79

Figyelt kérdés
A probléma az, hogy a lakásban az elmúlt hónapban nagyon magas villanyszámla készült, egészen pontosan a szokásos fogyasztási mennyiség 10x-e. Ez az érték a villanybojler hibás működése során alakult ki. A lakástulajdonos ezt elismerte, a villanybojler ugye a lakáshoz tartozik, egyértelmű volt, hogy az ő feladata annak megjavíttatása. Ez idáig egyértelmű. Az nem tiszta, hogy az ennek kapcsán megkapott, a szokásos villanyszámla 10x nagyobb összege engem terhel teljes egészében vagy kérhetem a tulajdonostól a hiba miatti kompenzációt, és ha igen milyen mértékben?

2013. febr. 11. 11:52
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

amikor nekünk a gázos vizmelegitő elromlott,de csak a fogyasztásból derült ki,a lakás tulajdonosa csináltatta meg és fizette a gázszámla azon részét ami a hibás melegitő miatt keletkezett (hisz nem én rontottam el,ahhoz hozzá se lehet nyúlni igazán,egy hőfoktekerő van rajta,de az is fix állásban van évek óta)


Mit mond a tulaj a számlára?

2013. febr. 11. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Nem vagyok ügyvéd, de szerintem a tulaj fizeti a rendeltetésszerű használat során előforduló hibák miatt felmerülő költségeket. Szerintem a túlszámlázás is idetartozik.
2013. febr. 11. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Szerintem is a tulaj, hiszen az ő tulajdonában levő hibás bojler miatt lett ekkora a számla.
2013. febr. 11. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Szerintem is a számla összegéből vállalj magadra annyit, amit átlagosan szoktatok fizetni, vagy vállald magadra egy olyan összeg kifizetését, ami eddig a legnagyobb volt, mondván, hogy az a maximum, amit eddig elhasználtatok, tehát azt most is vállalod. A többit pedig fizesse ő.


Egyébként nektek nem tűnt fel, hogy a boyler pl. állandóan, vagy sokkal hosszabb ideig működik, vagy többször kapcsol be, mint azt korábban tette?

Tudomásom szerint azon van valami kis világító égő, akármi, ami jelzi, ha a boyler éppen melegíti a vizet, és az automatikus bekapcsol, ha ez van. Nem tűnt fel semmi?

2013. febr. 11. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Nem sajnos, mert a lakás belmagassága kb. 3-4 m, és a bojler elég magasan van. Egyébként nem világított folyamatosan, mert az feltűnt volna, és mindig volt meleg víz rendesen, tehát emiatt se gyanakodtam. Még talán szerencse is, hogy aránylag hamar kiderült a dolog, mert pont most volt az éves leolvasás, ami során feltűnt az óriási fogyasztás a korábbiakhoz képest. Ekkor fogtam padlót, és mivel az első gyanúm rögtön a bojler volt, azért azonnal kikapcsoltam, és megy a lábasban vízmelegítés kb. 1 hete. Holnap jön a szerelő és megjavítja a bojlert. Egyébként én is azt gondolom, amit írtatok, csak szerettem volna megerősítést kérni, hogy magabiztosan álljak a főbérlő elé. Természetesen az ő elszámolása felém a teljes villanyszámla összeget tartalmazza, hogy én fizessem ki!
2013. febr. 11. 16:40
 6/11 anonim ***** válasza:
Ácsi, ha a bérbeadó nem tudott a hibáról, akkor nyilván nem lehet felróni neki, hogy nem intézkedett a kijavításáról! A kárért akkor felelne, ha felszólítás ellenére nem javíttatta volna meg a bojlert. A bérlő kötelessége a hibákat jelenteni. A bérbeadóra azzal nem lehet rátolni a felelősséget, hogy te sem vetted észre időben a hibát.
2013. febr. 11. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Már bocsi, hogy de hogy vette volna a hibát észre, ha nem a villanyszámla irreális összegéből?
2013. febr. 11. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Pont emiatt írtam ki az egész kérdést, mert nem kötekedni akarok, csak nem tudom eldönteni, mi a helyes eljárás. A magas számlából derült ki, hogy valami gond van, a bérlő szerint ez csak a végelszámolás miatt alakult így, amit én nem fogadtam el, hiszen nem a számla magas volta, hanem az óraállás borított ki. Ezért én kezdtem el figyelgetni, hogy mennyi a napi fogyasztás,ha ezt vagy azt kikapcsolok. Amikor a bojlert lekapcsoltam, azonnal visszaugrott a normális mértékre, tehát biztos, hogy a bojler beteg. Ezt azonnal el is mondtam a tulajnak, de csak egy hét múlva, azaz holnapra ígért szerelőt. Azóta nincs meleg vizem, mert nem merem bekapcsolni, hanem inkább a lábosban melegítős rendszer van. Tehát a dolog nagyon friss, és most kellene albérletet+rezsit fizetnem, és tény és való, hogy nem szándékozom egyedül kifizetni a teljes villanyszámlát, ami a szokásos 75 kW helyett 800 kW körül van. Nem balhézni akarok, mert a tulaj sem tehet róla, viszont egyedül sem akarom bevállalni, hiszen nem az én fogyasztásom ennek a nagy része, és a tulaj sem siet igazán a segítségemre.
2013. febr. 12. 08:45
 9/11 anonim ***** válasza:

#8 a bérlő az te vagy. A bérbeadótól nem lehet elvárni, hogy naponta vagy hetente ellenőrizze a lakás berendezéseinek állapotát, ezért a bérlő feladata, hogy a hibákat észlelje és jelentse. Mivel te vagy rendszeresen a lakásban, és neked van rendszeresen lehetőséged leolvasni a villanyórát, neked tűnhetett volna fel hamarabb a túlfogyasztás.


A lakás berendezéseinek meghibásodása bármikor előfordulhat, ezzel számolni kell. Egy héten belüli javítás szerintem elfogadható (addig is használhatnád a bojlert úgy, hogy csak esténként kapcsolod be). Tekintve az extrém túlfogyasztást és a melegvíz hiányát, a pluszköltség megosztásáról illetve egyszeri lakbércsökkentésről meg lehetne állapodni a bérbeadóval.

2013. febr. 12. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

A villanyóra elvárható ellenőrzése havi 1 alkalom.

Ha 2 hónapja ment a túlfogyasztás, akkor a bérlő is hibás, de ha nem, akkor nem tehet róla.


A bojler kikapcsolása: Nekem pl. nagy belmagasságú lakásban a zuhanykabin felett van plafonnál, és mellette az elektromos csatlakozás. Még nagy létrával sem érném el.

2013. febr. 12. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!