Tudtok ilyen példákat mondani a Bibliából?
Mózes negyedik könyve - Az izráeliták megszámlálásáról való könyv » 15. fejezet
28
A pap végezzen engesztelést azért a tévedő emberért, aki tévedésből vétkezett az Úr előtt, és ha engesztelést szerez néki, megbocsáttatik néki.
29
A benszülöttnek Izráel fiai között és a jövevénynek, aki közöttök tartózkodik: egy törvényetek legyen néktek afelől, aki tévedésből cselekszik.
30
De amely ember felemelt kézzel cselekszik, akár benszülött akár jövevény, az Urat illeti az szidalommal, vágassék ki azért az az ő népe közül;
31
Mivelhogy az Úrnak szavát megvetette, és az ő parancsolatját megszegte, kiirtatván kiirtassék az az ember, az ő hamissága legyen ő rajta.
Szia !
Lukács 13,10-17:
10.Az egyik zsinagógában szombatnapon tanított.
11.Volt ott egy asszony, akin tizennyolc esztendő óta erőtlenség szelleme ült, össze volt görnyedve, egyáltalában nem tudott felegyenesedni.
12.Mikor Jézus meglátta őt, magához szólította, s ezt mondta neki: „Asszony, szabad vagy erőtlenségedtől.”
13.Ezzel rávetette kezét. Az azonnal felegyenesedett, és dicsőítette az Istent.
14.Ekkor bosszankodván azon, hogy Jézus szombaton beteget gyógyított, megszólalt a zsinagógafő. „Hat nap van arra, hogy dolgozzatok - mondotta a tömegnek -, azokon jöjjetek orvoslásra, és ne szombat-napon.”
15.De megszólalt az Úr: „Képmutatók - mondotta nekik -, közületek bárki eloldja ugye ökrét vagy szamarát a jászoltól szombaton is, és elvezeti, hogy megitassa?
16.Ábrahámnak ezt a leányát azonban, akit a Sátán immár tizennyolc esztendő óta megkötözött, nem szabad szombatnapon feloldani bilincsétől?”
17.Az, amit mondott, megszégyenítette mindazokat, akik vele szembeszegültek, az egész tömeg ellenben örvendett mindazoknak a dicsőséges tetteknek, melyeket ő véghezvitt.
Üdv: Alex
A Lucifer-666 nevű felhasználó által idézett versekben nincs ellentmondás. Persze azt nem árt tudni, hogy a "kiirtassék" a Tórában sehol sem haálbüntit jelent, hanem ( legalább egy idõre ) kiközösítést. Még azt sem feltétlenül jelenti, hogy nem szabad vele szóbaállni, hanem csak annyit, hogy úgy kell tekinteni, mintha nem volna kze Izrael közösségéhez, annyira sem, mint a tiszteséges ( a Noén fiainak adott törvényeket betartó ) "jvevénynek". A halálbünti mindig úgy szól, hogy "ölessék meg", "haljon meg", "ne maradjon életben", stb.
Egyébként a Tórában sehol nincs ellentmondás, persze, jól meg kell érteni. Ehhez segítség: [link]
A TaNaCh ( amit a keresztények "Ószövetségnek" neveznek ) többi könyvében szintén nincs, viszont tény, hogy nem minden része érthetõ. Úgy értem, egyes részei csak majd a sokszáz ( esetleg többezer ) év múlva élõ emberek számára lesznek érthetõk. Legjobb példa erre Dániel könyve, melööynek végén ( utolsó fejezet utolsó 8 verse ) maga Dániel írja, hogy bár hallotta, amit a látomás mond, de nem értette, mit jelent.
Ha pedig nem érjük világosan a jelképekben elmondott szöveg jelentését, nehéz azt mondani, hogy ellentmond valaminek.
A nneddudgi nevezetű felhasználónak üzenem, ha megengedi, hogy én egy szóval sem írtam, hogy ellentmondás van.
Arra akartam csak utalni, hogy tévedés esetén nem úgy kell kezelni a bűnöst, mint szándékos végrahjatás esetén.
az Isten "bolondsága" bölcsebb az emberek bölcsességénél, és az Isten "erőtlensége" erősebb az emberek erejénél.
1Kor1,25
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!