Ha én ateista vagyok, akkor kétségbe vonhatom a zsidó
történelmet? A zsidó történelemben ugye benne van a
vörös tenger ketté választása, manna eső, kőtáblák
. Stb. Sértő lehet egy zsidó számára, hogy kétségbe
vonom a tündérmeséit?
Ennek semmi köze az ateizmushoz. A tündérmeséket meg nem kell kétségbe vonni, mert azok mesék, azokat el kell hinni, hogy megtörténtek. Mások azt is kétségbe vonhatják, hogy: ...Hunor s Magor két dalia... Egyébként a tudomány már régen kiderítette, hogy bizonyos hitregéknek van reális történeti alapja, legfeljebb nem ott, nem akkor, nem egészen úgy... A mannaeső meg állítólag valóság, mert a sivatagi szél valóban elsodorhatja a mannát. Vagy nem olvastál még arról, hogy kis forgószelek felkaphatják kisebb tavak vizét a benne levő élőlényekkel, aztán ebből születnek a haleső meg békaeső motívumot tartalmazó mesék.
2014. jún. 8. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
A Vörös tenger kettéválasztását már megmagyarázták (apály, hirdelen dagály), és néhány másik csodára is van már normális magyarázat.
2014. jún. 8. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
Kétségbe persze,csak a holokamunál vigyázz mert annak tagadása bűncselekmény :D
2014. jún. 8. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
@11:40: Azért egy történet és egy megtörtént dolog között tudjunk már különbséget tenni.
2014. jún. 8. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
Ismeritek a régi viccet, hogy a Szovjetunióban elterjedt a hír, hogy Moszkvában Mercedeseket osztogatnak?
A hír igaz, elvtársak, csak nem Moszkvában, hanem Leningrádban.
Aztán ugye nem is Merciket, hanem hát Ladákat.
Végül még egy apróság, hogy nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
Nagyjából ehhez hasonlít, de mint mások is írták, a történelem nem egyenlő a mítosszal.
2014. jún. 8. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
Megint egy ember, aki nem veszi a fáradtságot, hogy egyszer elolvassa a Bibliához kapcsolódó kutatásokat. A történetek egy része nem is úgy íródott, hogy szó szerint kell értelmezni. Van viszont olyan, ami megtörtént dolog, akár ateista vagy, akár nem. Sok esemény ugyanis nem csak az általad "tündérmesének" titulált Bibliában szerepel, hanem pl.: egyiptomi, asszír, babiloni forrásokból. Kétségbe lehet vonni természetesen mindent, de ilyen erővel az ókori görög történelem jó részét se higgyük el, mert ott sok korszakról még kevesebb forrásunk van.
2014. jún. 8. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
7/21 A kérdező kommentje:
A kérdésem a "csodákra" van kiélezve. És lehet rá magyarázatokat keresni utólag, hogy ár-apály jelenség, meg drogos hallucinációk, meg a forgószél felkapta a kaját, de a legtöbb hívő ember ezeket szó szerint értelmezi és konkrétan úgy gondolja, hogy az őseinek az útját kapor szakáll egyengette. Szóval összemosódik a tudományos történelem a vallásos tündérmesékkel.
Azért az irodalom tudománya nem véletlenül tesz határozott különbséget mese és mítosz között.
2014. jún. 8. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
Egyáltalán nem biztos, hogy ateista vagy, Isten mindenkibe elültette a magot. Lehet, hogy nem is vagy olyan messze tőle. Sokan mondják, hogy keresztény vagyok, vallásos vagyok, megtértem, pásztor vagyok, tanító vagyok, mégis naponta tapodják az Úr vérét, rossz példát mutatva embertársaiknak. Ők még tőled is rosszabbak.
2014. jún. 8. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
Őszintén, érdekel valaki, hogy emberek nem hiszik el a meséiket? Identitásuk egy jelentős része eleve vallásos mesékből építkezik, ami alapja irreális mások fölött álló gondolkodásuknak. Pont az ilyen szent együgyű mesék alapozzák beteges küldetéstudatukat. Ők mások történelmében - pl. a miénkben - még azt is tagadják, ami történelmileg bizonyított, a sajátjukban pedig azt erősítik, ami a bizonyíthatóságnak nem éppen a része.
Emellett hidd el, egy zsidó nem fog álmatlanul forgolódni a magyar " Fehérlófia ", vagy Kinizsi Pál legendái miatt. Minden nép történelmét nagy ívben lesz👎arja, csak saját küldetéstudata számít, hiszen Isten minden népet szolgának teremtett számukra és így viszonyulnak másokhoz!
2014. jún. 8. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: