Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Judit könyve vagy Szodoma és...

Judit könyve vagy Szodoma és Gomora története mond nagyobb mértékben ellent a Jézus-i erkölcsnek, illetve istenképnek?

Figyelt kérdés

2014. febr. 4. 20:04
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
90%

Az Ószövetség nem túl sokat tud mondani a jézusi erkölcsről, illetve istenképről.


Az a rész inkább egyfajta történelemkönyv, egy erkölcsileg állatiasan alacsony szintről magát a Messiás fogadására kész kiválasztott néppé felküzdő embercsoportról. Szóval nem éppenséggel egy erkölcstani tanulmány.


Amit Jézus tanított, az már az új bor az új tömlőbe.

2014. febr. 4. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
32%
Megjegyzem, Szodoma és Gomorra idején más nemzetek körében is mindennapos volt a züllöttség. Az a történet inkább arról szól, hogy egy nép erkölcsi megtisztulásához, és hogy egy Messiásnak egyáltalán esélye legyen megszólítani őket, ilyen súlyos árat kellett fizetni. (Ha ugyanis Jézus akkoriban születik meg, az első szó után halálra erőszakolja a tömeg, szóval esélytelen lett volna.)
2014. febr. 4. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Na de mégis csak egy az Isten, vagy nem?
2014. febr. 4. 20:28
 4/11 anonim ***** válasza:
49%
A kérdés értelmetlen. Miért mondana ellent bármelyik könyv az isteni erkölcsnek? Sodom és Gomorra történetét felfogtad teljesen? Vetted, hogy verték, kínozták, ették, áldozták az embert? Hogy nem volt egyetlen egy tiszta ember sem a városban Lótékon kívül? Megértetted ezt a felfoghatatlan emberi gonoszságot?
2014. febr. 4. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
89%

Az embereket különböző felkészültségi és erkölcsi szinten különböző módon szólította meg.


Azt mondhatnám, olyan, mint ahogy a szülő máshogy mondja a másfél éves gyereknek, hogy "nem szabad mert dádá lesz", az ötévesnek, hogy "nem szabad, mert megütöd, megégeted stb magad", "fogd meg a kezem az utcán", a 8 évesnek, hogy "csak így és így fogd meg a gyufát, a törékeny kristályvázát", és "nézz körül ha átmész", a 15 évesnek, hogy "olvasd el fiam a szakácskönyvből, hogyan főzz levest", és "gyere haza este 10 előtt", a 20 évesnek, hogy "ha összetörted az autót, menj és keresd meg a javítás árát".


A "csak mert" dádától a személyes felelősségátadásig nagy a különbség. A szülő ekkorát változott? Hát nem egy és ugyanaz a személy?

De, csakhogy közben a gyerek nőtt fel.

2014. febr. 4. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
60%

Sziasztok!


Először: Judit könyve csak a katolikus kánonban bent, a héber és a protestáns kánonban nincs. Én nem tekintem ihletett könyvnek több okból is. Az egyik ilyen a történelmi pontatlanság.


Másodszor: Sodoma és Gomora története nem mond ellent Jézus erkölcsének, már csak abból fakadóan is, hogy Jézus Krisztus az Ószövetségi gyűjtemény isteni ihletettségét több - azon belül is Mózes írásait - többször hitelesítette (Mát 5,17; Ján 5,46). Másrészt pedig Jézus Krisztus Sodoma és Gomora történetét többször is felhasználta a kinyilatkoztatásaiban. A második eljövetelét megelőző időszak szemléltetéséhez felhasználta Lót történetét (Luk 17,28-29). Másrészt pedig a Jelenések könyvében, amely közvetlenül tőle származik (Jel 1,1), ugyancsak használja Sodoma és Gomora képanyagát (1Móz 19,24 vö. Jel 9,18).

2014. febr. 4. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Szeressük egymást ***** válasza:
37%
Szodomáról annyit, hogy Te Kérdező, mit szólnál hozzá, ha elmennél egy vidéki kisvárosba, ahol az ottlakók megfognának, és a nyílt utcán napokra kikötöznének egy ágyhoz, úgy hogy aki arra járna és kedve szottyanna, meghágna Téged, akár férfi vagy, akár nő vagy?
2014. febr. 5. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
91%

#6 teljesen világos, méginkább összefoglalva:


Jézus azt az erkölcsöt tanította, amit a Zsidó Biblia részletez ( amit a keresztények Ószövetségnek neveznek ).


Sajnos, sokat enyhített azok szigorúságán, ami azért volt baj, mert le van írva: "Ne tegyetek hozzá az igéhez, amelyet parancsolok nektek és ne vegyetek el belõle" ( Mózes ötödik könyve 4. fejezet, 2. vers )


Ezen kívül - ez már talán nem csak az Õ hibája volt - egyes szavit úgy értelmezték, mintha Messiásnak, esetleg I-tennek mondta volna magát, ami ott akkor bálványimádásra csábítást jelentett, egyes tetteit pedig varázslásnak tekinthették. Arról pedig a Tóra keményen fogalmaz:


"Varázslónõt ne hagyj élni." ( Mózes második könyve 22. fejezet, 17. vers )

2014. febr. 7. 02:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
#8 nneddudgi -- Ez az ortodox zsidó álláspont? Vagy melyik?
2014. febr. 7. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

A 6. válaszolónak igaza van, Judith könyve nem tartozik a kanonikus íratok közé, tehát nem isteni ihletésű, erre meg vannak a bízonyítékok.

Az a tény pedig, hogy Isten elpusztította Szodomát és Gomorrát talán első látásra kegyetlennek tűnhet, de ezek az emberek nem tudatlanú haltak meg, igaz a Biblia nem részletezi, de mivel Lót köztük élt, biztosan beszélt nekik arról, hogy mi a helyes és mi nem.

Istennek egyetlen ítéletét sem hasonlíthatjuk egy emberek által vívott háborúhoz. Hogy miért nem? Mert az emberekkel ellentétben Isten képes a szívekben olvasni, vagyis előtte nincsenek rejtve az érzések és a gondolatok.

Amikor például elítélte Szodomát és Gomorrát, és kimondta, hogy meg fogja őket semmisíteni, a hűséges férfi, Ábrahám nem volt benne biztos, hogy ez igazságos. Nem tudta elképzelni, hogy az ő igazságos Istene elsöpörné az igazságosakat a gonoszokkal együtt. Isten türelmesen biztosította arról, hogy ha csak tíz igazságost talál is Szodomában, rájuk való tekintettel nem fogja elpusztítani a várost (1Mózes 18:20–33). Biztosak lehetünk benne, hogy Isten alaposan megvizsgálta az ott élők szívét, és látta, hogy mennyire gonoszak (1Krónikák 28:9).

2014. febr. 12. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!