Máté 19:17 miért nem üti János 10:30-t?
Szia!
Azért mert a Máté 19:17-ben Jézus nem egyszerűen csak állít valamit, hanem kérdez, és megválaszolja. "Miért mondasz engem jónak, senki sem jó csak egy az Isten." Jézus itt éppen, hogy azonosítja magát! Persze aki tagadja Jézus Isten voltát, az logikusan másképp fogja magyarázni!
Egyébként, ha már belemegyünk ebbe az "egy" dologba, akkor érdemes tudni, hogy a már felhozott férj és feleség példájában a Mózes első könyve 2:24-ben ugyanaz az echad szó szerepel, mint Izráel fő hitvallásában, mely így hangzik: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4). Vagyis a férj és a feleség egységének kifejezésére, akik „egyek” lesznek, de úgy, hogy ezen egységen belül megőrzik egyéniségüket, ugyanazt a héber kifejezést találjuk mint az említett hitvallásban, amit Jézus is idézett. Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly. A héberben a a jachid kifejezés az, amely a magában álló „egy” fogalmát fedi le...
Üdv. Péter
Jaj te Hozélujza, hát Jézus Krisztus nem fogantatott BÜNBEN!!!
Ö egy tökéletes ember volt, nem egy bünös gyarló. Azért is tehette le a váltságáldozatot az emberiségért. Tökéletesen megfelelt a mérlegen "szemet szemért, éleletet életért"
törvényben.
Tökéletes ember Ádám volt az aki elveszítette az életet, azért kellett egyforma a "mérlegre", tökéletes ember. Ezt a Károli Gáspár Bibliából tudtam meg.
Jézus Krisztusról tudod mit mondott az angyal? A Legfelségesebb Fiának neveztetik. Az Atyja Jehova Isten vitte át életét az anyja méhébe....
Jézus Krisztus ezzel a mondattal az alázatosságát fejezte ki. Atyját Jehovát imádta Ö is, arra tanított minket is
"Azért mert a Máté 19:17-ben Jézus nem egyszerűen csak állít valamit, hanem kérdez, és megválaszolja. "Miért mondasz engem jónak, senki sem jó csak egy az Isten." Jézus itt éppen, hogy azonosítja magát! Persze aki tagadja Jézus Isten voltát, az logikusan másképp fogja magyarázni!"
Kedves Péter! Őszintén valld be, hogy ez azért egy igen-igen nyakatekert és természetellenes érvelés. :) Sohasem jutna eszedbe, ha előzőleg nem befolyásolna egy olyan tan, mely mélyen érzelmi kérdés számodra, akkor is, ha nem bibliai.
Igen, Jézus kérdez: "Miért mondasz engem jónak...?" Mit is mondott a János 17:3-ban?
"Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."
Ha valaki mást valamely tulajdonságában "egyedülinek", vagy "egyetlennek" nevezel, hogyan lehetsz vele "egyenlő"???
Igen, Jézus valóban azonosította magát, méghozzá félreérthetetlen módon. Valaki mást nevezett az EGYEDÜLI "igaz Istennek", nem magát, és nem is értette bele önmagát is, mert akkor nem így fogalmazott volna.
Tehát akkor miért kérdezett vissza Jézus azzal, hogy "Miért mondasz engem jónak?" Nem, nem azért, mert ez által akarta magát azonosítani a következő kijelentésével:
"... senki sem jó csak egy az Isten."
Ez ugyanolyan típusú megfogalmazás, mint mikor azt mondta: "... hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél..."
"Egyedüli igaz Isten", "senki sem jó csak egy az Isten" - ezek ugyanazt az EGY igazságot fejezik ki: Jézus valaki mást nevezett "egyedüli igaz Istennek" és "jónak", akivel azért sem lehet "egyenlő", mert a megfogalmazásával ezt kizárta!
De ezzel teljesen összhangban fogalmazott Pál is, aki ezt írta:
(1Korintusz 8:6) "számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."
Tehát, ha Pál az "EGY Isten" alatt az "egy Mindenható Istent" értette (ez egészen bizonyos), akkor vajon Jézus, akit mindenhatóságában IS elválasztott az Atyjától (mert ugye két Mindenható Isten nem létezhet), vajon lehet "egyenlő" az imádott istenével???
----
A második bekezdésedhez. Már ott pontatlan vagy, hogy nem bibliai szellemben fordított Bibliát idézel. A helyes:
(5Mózes 6:4) "Halld, ó, Izrael: Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova."
Ha nincsenek is olyan hitvallások vagy dogmák, amelyeket minden zsidó egységesen elfogad, Isten egyetlenségének elismerése abban a formában, ahogyan az a semában, az 5Mózes 6:4-en alapuló imában kifejezésre kerül, a zsinagógában megtartott istentisztelet központi részét alkotja: "HALLD, Ó IZRAEL: AZ ÚR A MI ISTENÜNK, AZ ÚR EGYEDÜL" (JP).
Ezt az egyistenhitet adták tovább a zsidók a keresztényeknek és az iszlámnak. Dr. J. H. Hertz rabbi szerint: "A tiszta monoteizmus ezen magasztos kijelentése egyszersmind hadüzenetet jelentett mindenfajta politeizmus ellen... A semá a keresztény hitvallás háromságtanát mint az isteni egység megsértését ugyancsak kizárja."
Ugye a zsidó tudósok jól ismerik a saját ősi nyelvüket? Vagy nem? Érdekes, ezt kétségbe vonjátok, ha erről a kérdésről van szó, azaz a dédelgetett háromságotokat kell védelmezni. De ha Isten szent Nevének a bibliai használatáról kellene értekezni, akkor szívest örömest csatlakoztok a zsidók körében kialakult babonához, amely szerint a JHVH, azaz a mai legismertebb kiejtésében 'Jehova' nevet, homályos címekre kell cserélni a fordításaitokban.
Milyen fura, igaz?! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!