Isten miért mondta ezt többesszámban? Talán nem csak egy isten létezik?
Nem szeretem a tanúk hülye felfogását az apuciról meg a kisfiáról. Elfelejtik, hogy ő az ember fia is, akkor máris az emberek gyereke? Dehogy. Az emberré vált Isten. Ahogy a vízből lehet akár pára vagy kézzel fogható és formálható jég is.
Ahogy a tanúk előadják, az már Istenkáromlás.
Az nem Isten elleni vétek, hogy lehülyézed a Felebarátaidat?
Katy Weaver
Ha csak egy isten létezne, akkor miért kellett Őt a Bibliában külön kiemelni:
Mózes II.:15:11 Kicsoda az istenek közt olyan, mint te Uram?
Mózes V.:32:16 Idegen istenekkel ingerelték, útálatosságokkal bosszantották.
Kir.II.:22:17 Mert elhagytak engem, és idegen isteneknek áldoztak ...
Krón.I.:16:25 Mert nagy az Úr és igen dícsérendő, és rettenetes minden istenek felett;
Zsolt.82:1 Isten áll az Istennek gyülekezetében, ítél az istenek között.
Zsolt.136:2 Magasztaljátok az istenek Istenét;
Jer.10:11 Mondjátok meg hát nékik: Az istenek, akik az eget és földet nem alkották, el fognak veszni e földről és az ég alól!
Ez a pár idézet elég világosan leírja, hogy sok isten létezett, akik közül egyet külön kiemel a Biblia.
És még egy érdekesség, ahol az Úr angyala meg is nevez egy másik istent:
Kir.II.1:3 Az Úrnak angyala pedig szóla Thesbites Illésnek: Kelj fel, menj el eleibe a Samariabeli király követeinek, és szólj nékik: Nincs-é Isten Izráelben, hogy Baálzebubhoz, az Ekron istenéhez mentek tanácsot kérdeni?
Jaj...
Voltak elméletek,melyek a Teremtés többes számát a Szentháromsággal próbálták magyarázni,de ez nem áll meg,az ókori zsidóknak nem volt Szentháromság-hitük,így annak egyenes bizonyítékait az Ótestamentumban nehezen találhatnánk meg.
Valószínűbb,hogy a "mennyei udvartartásnak" szól a többes szám. Fontos tudni,hogy az Ótestamentumban nem egységes világkép jelenik meg,hiszen a szerzők is különbözőek.
A szigorú monoteizmus csak a babiloni fogság korában vált domináns elképzeléssé,azelőtt inkább a monolatria volt elterjedt a zsidók között,csakúgy,mint más ókori közel-keleti népeknél. A monolatria lényege,hogy lehetnek ugyan más istenek,de egy népnek egy istene van,aki azért a népért felelős. Ezzel magyarázhatóak az ÓSZ más isteneket említő szövegrészletei. Ám a Genezisben valószínűleg a mennyei udvartartáshoz intézett szavakról van szó (királyság korabeli elképzelés lecsapódása).
Az előzőt jól leszavazták a primitív trollok, pedig igazat írt.
A monoteista kereszténység bizony más, részben politeista vallásokból származik - és a keresztény iratokból nem tudták tökéletesen kigyomlálni ezeket az utalásokat. Az apokrifek között még több ilyen van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!