Máté 10/23. Végig sem járjátok Izrael házait és már eljő az emberfia. - Ez nem bölcs kijelentés. Nem, hogy akkor nem jött el. De még 2 000 évvel utána sem. Ezt, hogyan magyarázzátok? Hisz ezt nem is lehet
Szia!
Az evangéliumok nem történetleíró írások, hanem az élet metafizikájának kommentárjai. Amiről kérdezel, az nem az időnek íródott, hanem a belső valóságodnak.
és amikor azt mondja Jézus , hogy : vannak az itt állók között olyanok akik nem ízlelik meg a halált míg nem jön el az emberfia.
Nem tudom ez a rész pontosan hol van. De ez is fura :D Akkor 2 000 éves emberek élnének napjainkban ? :D
Akkor olvasd tovább a Bibliát kérdező. Mert ott lesz a válasz.
Pietrosol, te akkora hülyeségeket írsz, muszáj? Egy árva hangot nem ismersz a Bibliából, de minden ilyen kérdéshez odaírod az értelmetlen marhaságaid!
Mk 9.1
Aztán még hozzáfűzte: "Bizony mondom nektek, hogy a jelenlevők közül lesznek, akik nem halnak meg, míg meg nem látják Isten hatalomban eljövő országát."
(Katolikus Biblia Szent István Társulat kiadása)
Ezzel a kijelentéssel Jézus nem saját személyes visszajövetelére célzott, hanem a Krisztusra, aki valójában minden emberben jelen van mint az ember isteni kiléte.
Kijelentése tehát azt jelenti, hogy vannak köztük akik isteni kilétükre ébrednek, mielőtt elszenvednék a halált.
Kedves kérdező
Igaz ugyan, hogy ezt az utasítást, figyelmeztetést és buzdítást Jézus a 12 apostolának adta, de azokra is gondolt, akik az ő halála és feltámadása után vesznek majd részt az egész földre kiterjedő prédikálásban. Ez abból is kitűnik, hogy — szavai szerint — tanítványai „gyűlöletesek lesznek minden nép előtt”, vagyis nemcsak az izraeliták előtt, akikhez az apostolok elküldettek prédikálni. Továbbá az apostolokat nyilvánvalóan még nem hurcolták a helytartók és királyok elé, amikor Jézus először küldte őket rövid prédikáló körútjukra. Azonkívül a hívőket akkor nem adták halálra családtagjaik.
Így amikor azt mondja, hogy tanítványai nem fejezik be prédikáló körútjukat, „amíg el nem jön az Emberfia”, Jézus prófétai kijelentést tesz nekünk, hogy tanítványai nem fejezik be az egész lakott föld kerekségének szóló prédikálást, míg el nem jön Armageddonkor a megdicsőített Király, Jézus Krisztus, mint Jehova ítéletvégrehajtója.
Egyesek talán azon a véleményen vannak, hogy ezek a szavak nem teljesedtek be, hiszen Jézus minden tanítványa, akik akkor jelen voltak, amikor ez a jövendölés elhangzott, meghalt, mielőtt Isten Királysága megalakult az égben. Egy bibliamagyarázó könyv még ezt is megjegyzi ezzel a verssel kapcsolatban: „A jövendölés nem teljesedett be, és később a keresztények kénytelenek voltak úgy magyarázni, hogy a jövendölés metaforikus” (The Interpreter’s Bible).
Ám ennek a versnek, valamint Márk és Lukács párhuzamos beszámolóinak a szövegkörnyezete segít megértenünk a vers valódi jelentését. Miről beszélt Máté közvetlenül a fent említett szavak után? Ezt írta: „Hat nappal később Jézus maga mellé vette Pétert, Jakabot és annak testvérét, Jánost, és felvitte őket külön egy magas hegyre. És elváltozott előttük” (Máté 17:1, 2). Márk és Lukács szintén az elváltozásról szóló beszámolóval kötötte össze Jézus Királyságról mondott szavait (Márk 9:1–8; Lukács 9:27–36). Ez az elváltozás — vagyis hogy dicsőségben megjelent három apostola előtt — szemléltette Jézus Királyság-hatalomban való eljövetelét. Péter is ezt az értelmezést támasztja alá, hiszen „Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak hatalmát és jelenlétét” említi, amikor arról ír, hogy szemtanúja volt Jézus elváltozásának (2Péter 1:16–18).
Arra gondol, hogy három hozzá közel álló tanítvány látványos betekintést kap majd a dicsőségébe, melyet akkor fog élvezni, amikor hatalomra jut a Királyságban. Ezt a látomást elváltozásnak nevezik.
És elváltozék előttök.” Milyen drámai esemény! „Az ő orczája ragyog vala, mint a nap, ruhája pedig fehér lőn, mint a fényesség. És ímé megjelenék ő nékik Mózes és Illés, a kik beszélnek vala ő vele.” És „fényes felhő borítá be őket”, és hallották, amint maga Isten mondja: „Ez az én szerelmes Fiam, a kiben én gyönyörködöm: őt hallgassátok. És a tanítványok a mint ezt hallák, arczra esének és igen megrémülének. Jézus pedig hozzájok menvén, illeté őket, és monda: Keljetek fel és ne féljetek!”
6 Ez a lenyűgöző esemény valószínűleg a Hermon-hegy egyik hegygerincén történt, ahol Jézus és három apostola az éjszakát töltötte. Az elváltozás kétségtelenül éjszaka történt, ami különösen élénkké tette. Az egyik ok, amiért Jézus látomásnak nevezte ezt az eseményt, hogy Mózes és Illés, akik már régen meghaltak, nem voltak jelen szó szerint. Csak Krisztus volt ott a valóságban (Máté 17:8, 9, Újfordítású revideált Biblia). Péter, Jakab és János egy ragyogó látomás által látványos ízelítőt kapott abból, milyen lesz Jézus dicsőséges jelenléte a Királyság-hatalomban. Mózes és Illés Jézus felkent örököstársait szemlélteti, és a látomás határozottan megerősítette azt a tanúbizonyságot, melyet Jézus a Királyságáról és jövőbeli királyi mivoltáról adott.
Katy Weaver
Frank N. Stein!
Semmi bonyolult nem volt a megfogalmazásomban, ha nem értetted meg amit írtam az nem az én felelősségem. Mint ahogy az sem, ha a Biblia értelmezésed a betűről-betűre szintjén mozog. Nem akarlak megbántani, de ha ezt a csökkent értelmi képességet agresszióval kompenzálod, attól még nem nyílnak meg előtted a megértés kapui. Ha valamit nem értesz kérdezz!
Alapvetően az 5-össel értek egyet.
Akik univerzumokról írnak, ne hallgass rájuk.
Valójában arról van szó, hogy eljön az emberfia pünkösdkor is, hiszen "szent lelkét adja nekünk". Azaz a Szentlélek eljött, már pünkösdkor. És a Szentháromság értelmében az Atya, a Fiú és a Szentlélek egyek, így a Szentlélekkel Jézus is eljött.
Tehát nem a második eljövetelről van szó, hanem a Szentlélek kiáradásáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!