Ha a 10 parancsolatban benne van hogy Ne ölj, akkor Jézus mért fogott halat?
Az ember, amikor Isten megteremtette - a Biblia szerint teremtés útján jöttünk létre, és nem majmoktól származunk, stb. -, nem evett állatot. A hús evése az özönvíz után alakult ki (Mózes első könyve 6. fejezet).
Az ölés valóban helytelen isten szemében, de nem mindegy, hogy mit ölünk meg, és milyen céllal. Amikor az állat megöl egy másikat, nem kedvtelésből teszi,hanem az élete fenntartása végett.
Amikor Jézus halat fogott azt valószínűleg azzal a célzattal tette - mint ahogy a későbbi feljegyzések ezt hűen türözik -, hogy megvendégelje a sokaságot, enni adjon az éhező emberenek, (mivel azon a környéken inkább a halászat volt jellemző halat adott), tehát Jézus is a létfenntartás végett "ölt."
Az állatok élete nem egyenrangú az emberekével, még akkor sem,ha egyes emberek vagy vallások ezt tanítják. Isten nem teremtette örök életre az állatokat, az embert viszont igen (az,hogy most nem élünk örökké, megint lehetne tárgyalni, és erre is van logikus magyarázat, de most ezt nem tárgyalnám ki, mert hosszú lenne, és a kérdés sem erre irányul).
Tehát,ha valaki állatot öl, akkor az nem bűn, ha a létfenntartása miatt teszi azt.
Itten ni:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
De itt is utánanézhetsz. Főleg Mózes első könyvében:
Jézus nem fogott halat!Ha esetleg bemásolnád az Evangéliumból azt a részt ahol ezt találtad,leköteleznél.
Szent Péter és az apostolok voltak halászok.A csodálatos kenyérszaporitásnál 5 kenyeret és két halat szaporitott meg,hogy az öt követő többezer ember"mintegy ötezer férfi volt,nem számitva a nöket és a gyermekeket"-tehát kb 12-15.000 ember ne éhezzen!Az Ószövetség világosan kimondja,hogy az ember a Teremtés koronája.Halat is fogyasztott,nem volt vegetáriánus,de feltételezem te sem akarsz ilyesmit előirni Isten Fiának!Az edény nem mondhatja a fazekásnak,hogy mit késziotsen belőle,a kreatúra(teremtmény)nem irhatja elő a Teremtőnek,hogy milyen legyen a Teremtés.
-Gyilkolni csak embert lehet,állatot nem.
- Isten megtiltotta az emberáldozatot.A választott nép azért kapta meg Kánaánt,mert annak őslakói sátánimádók voltak,akik gyermekeket áldoztak Molochnak(tüzes kemencébe vetették a szerencsétlen gyermekeket)
- Isten nem "jó".Ő maga a Jóság
- Isten nem"szórakozik" az emberrel.Ha figyelmesen elolvasod a Szentirást rájössz,hogy minden ilyen esetben próbatételről van szó(kb mintha ma azt kérné pl.Kókától,hogy robbantsa fel a helikoptereit és a luxusautóit,vagy pl. Gyurcsánytól,hogy milliárdjait ossza ki a hajléktalanok között.)
Az ilyen kérdésre mondják,hogy az sem igaz amit kérdez.
-Ha nem tudsz valamit kérdezz,de szerencsésebb lenne,ha a kérdésben nem lenne hazugság,mint ahogy ez most történt.
A kérdezőnek írom: az első válasz írója vagyok.
Valami félreértés történhetett, lehet, hogy nem egyértelműen fogalmaztam.
Persze, hogy nem a füstből táplálkozik Isten. Amikor Noé áldozatot mutatott be Istenek, az nem a létfenntartása miatt volt. Az áldozatra az eredendő bűn miatt volt szükség. Ha elolvasod a Ószövetséget, és utána nézel a történelmének, láthatod, hogy az egész Ószövetség a zsidók 1500 évét foglalja magában, beleértve a bűnbeesés történetét is. Az Ószövetség előárnyékolta az Újszövetséget, ami azt jelenti, hogy az Ószövetség rámutatott Jézus eljövetelére, az Újszövetségben ez meg is valósult (kérlek, ne haragudj, hogy ennyire leegyszerűsítettem, de ez azért van, mert nagyon hosszú lenne kifejteni bővebben).
Már Ábel és Kain is mutatott be áldozatot - pedig ez az özönvíz előtt volt - Istennek, mindez a bűnért való áldozat volt. Amíg Jézus nem jött el, hogy letegye az életét a "bűnös emberiségért", addig Isten áldozatként elfogadta az állatok vérét is (a vér az életet jelképezi). Amint Jézus, az "utolsó áldozati" bárány megérkezett, és letette egyszer, s mindenkorra az életét, már nem volt szükség állatáldozatokra, és jelenleg sincs szükség már rá.
Tehát ezzel azt akartam csak mondani, hogy nem tilos állatot ölni, ha a létfenntartásunkat szolgálja. Vagy, mint ahogy az ókorban vagy Jézus idejében történt, áldozati célra nem volt tilos állatot ölni.
Isten, pedig nem szórakozik. Mekkora áldozatot hozott értünk! Kérdem én! Melyik emberben van akkora szeretet, hogy az egyetlen gyermekét feláldozza mindenkiért?!
Ha önvédelemből ölsz, az nem gyilkosság? ( mert volt szó erről is fentebb) És ha nem gyilkosság, akkor meg se kell gyónnod. Ezért feloldozást sem kapsz... De hogyha mégiscsak terheli a te lelkiismeretedet, mert azért mégiscsak öltél, és nem bírsz evvel eggyütt élni...? MErt ugye a társadalom elvei szerint ez mégiscsak gyilkosság, S ugyanúgy tárgyalják is bíróságon.
Zaphira és ricu
az előbb bemásoltam valahova, de akkor ide is. itt is leírom, hogy az utolsó idézet állítólag pontosan a rossz emberektől van idézve, majd utánanézek:
* 2 Móz. 20,13 "Ne ölj."
* 3 Móz. 24,17 "Ha valaki agyon üt valamely embert, halállal lakoljon."
ezzel szemben
* 2 Móz. 32,27 "Ezt mondja az Úr, Izráel Istene: Kössön mindenitek kardot az oldalára, ... és kiki ölje meg az ő attyafiát, barátját és rokonságát."
* 1 Sám. 6,19 "... És a nép szomorkodott, hogy az Úr ily nagy csapással [az eredeti szöveg szerint: mészárlással] sújtotta vala a népet."
* 1 Sám. 15,2-3.7-8 "Így szól a Seregek Ura [az Úr]: ... Most azért menj el és verd meg Amáleket, és pusztítsátok el mindenét; és ne kedvezz néki, hanem öld meg mind a férfit, mind az asszonyt; mind a gyermeket, mind a csecsemőt; mind az ökröt, mind a juhot; mind a tevét, mind a szamarat. ... Saul pedig megveré Amáleket ... a népet pedig mind kardélre hányatá."
* 4 Móz. 15,36 "Kivivé azért őt az egész gyülekezet a táboron kívül, és agyon kövezék őt, és meghala, a miképen parancsolta vala az Úr Mózesnek."
* Hós. 14,1 "Meglakol Samaria, mert daczolt az ő Istenével. Fegyver által hullanak el; csecsemőik földhöz veretnek, és terhes asszonyaik ketté vágatnak."
* Zsolt. 137,9 "Áldott legyen, a ki megragadja és sziklához paskolja kisdedeidet!"
Az önvédelem is gyilkosság, de Isten a szándékosságtól megkülönbözteti a véletlent (a gondatlanság esetét még a világi bíróság is enyhébbnek veszi).
Az ókorban Isten menedékvárosokról gondoskodott azok számára, akik nem szándékosan vétettek, mégis gyilkosságot követtek el. A zsidó törvények a szemet-szemért, fogat-fogért elvet alkalmazták. Annak a személynek, aki nem szándékos bűnt követett el, lehetősége volt a menedékvárosba "futni" és ott maradni a főpap haláláig. Minderre a fentebb említett törvény miatt volt szükség, hiszen a gyilkost az áldozat családja meglincselte volna. A menedékváros egyfajta kegyes eljárás volt a szándékosan nem vétkező személynek arra, hogy tettét megbánja, valamint, hogy az életét mentse.
Mindezt az előttem szólókhoz intézném, mivel az eredeti kérdés nem erre irányult. Az eredeti kérdésre már korábban válaszoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!