Ha Isten szabad akaratot adott Ádámnak és Évának, akkor utána miért kéri őket számon a tettükért ? Ugyanis a szabad akaratban benne van az, hogy jót /vagy rosszat teszünk.
Minek tette oda a Minden Tudás fáját, ha nem akarta, hogy Ádámék egyenek róla ? Miért nem lépett közbe, amikor a kígyó, azaz a Sátán megkísértette őket ?
Az Istennek hatalma lenne a Gonosznak, a Sátánnak is parancsolni, hovatovább elpusztítani a Sátánt. Most a szabad akarat azzal jár, hogy az ember hoz jó és rossz döntéseket, mert ugye a döntés a miénk.
Ha Isten azt akarta, hogy CSAK JÓ DÖNTÉSEKET hozzunk, akkor miért nem teremtett minket TÖKÉLETES, HIBÁK NÉLKÜLI, ELŐRE BEPROGRAMOZOTT ROBOTNAK ? Ezt nagyon nagyon nem értem.
Ha Isten belénk programozta a rossz döntésének LEHETŐSÉGÉT, akkor utána meg ne szidjon, vagy kérjen már számon minket.
Ez olyan, hogy valaki létrehoz egy szar számítógépet, akkor az alkotó a hibás, nem a számítógép.
Kérem minden pontra reagáljatok !!
Kedves Kérdező!
Én is írtam már ki hasonló kérdést, érdemes végigolvasnod: https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..
Illetve még az is eszembe jutott, hogy szerintem a jó relatív.
Úgy értem, mindenki a saját értelmezése, értékítélete alapján dönti el, mi a helyes, helytelen, mi az erkölcsös, erkölcstelen. Kinek van joga eldönteni, mi a jó ?
Nem olyan egyértelmű a választóvonal. Olykor alig látszik a határ a jó és rossz között.
Lehet, hogy Béla valamit jószándékúlag csinálna, de rosszul sül el. Béla tesz valamit, amit jónak, erkölcsösnek gondol, de Sári nem ért ezzel egyet, pont ellenkező a véleménye.
Akkor ennél a szituációnál most a jó szándékot nézzük, vagy azt, hogy rossz lett az eredménye, végkimenetele az adott tettnek ? Melyik lesz a releváns, perdöntő információ ?
Vagy mit tudom én, Béla tesz valamit, ami neki jól esik, viszont senkinek sem árt vele. Akkor itt beszélhetünk arról, hogy Béla rossz volt ?
Kérlek titeket erre és a 10-es KOMMENTEMRE IS REAGÁLJATOK !!!
Ha 2 ember csinál valamit, amiben mindketten örömüket lelik, úgy, hogy közben nem ártanak vele senkinek és nem okoznak gondot senkinek, akkor az például miért lenne bűn ?
Abban az esetben persze, ha mindkét fél beleegyezett és mindkettőjüket boldoggá teszi.
Szia
12-es kommentedben írod:
Úgy értem, mindenki a saját értelmezése, értékítélete alapján dönti el, mi a helyes, helytelen, mi az erkölcsös, erkölcstelen. Kinek van joga eldönteni, mi a jó ?
Nos hát ez a fő probléma, hogy mindenki jogot formál magának arra, hogy eldöntse,mi a jó és mi a rossz.
Az Édenben Ádámnak és Évának nem azt kellett eldönteniük, hogy mi a jó és mi a rossz! Ezt Isten már megállapította. Egyedül Neki van ehhez joga. Ő tudja, hogy abszolút értelemben mi a jó és mi a rossz. Mi emberek valóban csak "relatíve" látjuk a dolgokat, általában a saját szemszögünkből. Épp ezért van szükségünk Isten vezetésére, aki a teljes képet látja és minden fölött áll. Tehát visszatérve az édeni történésekhez, itt Isten konkrétan meghatározta mi a jó és mi a rossz: Jó, ha nem eszel a fáról, a rossz pedig, ha eszel, és ezért járt a büntetés is. Nekik nem eldönteni kellett volna mi a jó és mi a rossz, hanem jól dönteni, vagyis engedelmeskedni Istennek. Jól kellett volna használni a szabad akaratukat. Az a bizonyos "jó és rossz tudásának fája" is épp ezt a jogát szemléltette Istennek és azzal, hogy az ember mégis szakított róla, tulajdonképp magának akarta ezt a jogot. Vagyis azt mondta:"Nekem ne mondja meg senki, majd én eldöntöm, mi jó nekem..."
Ma is hányszor hallod ezt!
Hát de épp ez az, Isten a szabad akarattal megadta nekünk a jogot, hogy mi eldönthessük mi a jó és a rossz.
Ha nem akarta volna, hogy mi dönthessünk erről, akkor nem adott volna, vagy nem kellett volna szabad akaratot adnia.
Szia
Az ember amikor szabad akaratot kapott gyakorlatilag gyermek volt - nem volt tapasztalata.
Isten ezért mondta meg hogy mi az amit tegyen és mi az amit ne, hiszen mindennek vannak következményei.
Hasonlat ként: a szülő elmondja a gyermekének hogy ne nyúljon a forró tűzhelyhez, mert....
A gyereknek szabad akarata van és legtöbben jól döntöttünk és nem nyultunk a forró tűzhelyhez.
Ám voltak és vannak akik már csak azért is kipróbálják - ilyen esetben valóban a szülő a hibás a fájdalomért amit a gyermek elszenved?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!