A keresztet, már nagyon régóta használják az emberek, De nem azok akik Isten népéhez tartoznak.
Sokféle kereszt ismert.
Például az antalkereszt, melyről egy bibliai szótárban az áll, hogy „egy T betűhöz hasonlít, és egyesek szerint a [babilóniai] Tammúz isten jelképeként használt tau betűből ered” (The Illustrated Bible Dictionary).
Andráskereszt, melynek alakja olyan, mint az X betűé.
latin kereszt, melyről azt mondják, hogy Jézust ilyen eszközzel végezték ki.
Egyiptomi hieroglifákon és egyiptomi istenekről és istennőkről készült ábrázolásokon gyakran látni T alakú keresztet, körrel a tetején. Ez az úgynevezett füles vagy hurkos kereszt, melyről úgy vélik, hogy az életet jelképezi. Ezt a keresztet idővel a kopt egyház és más egyházak is átvették, és használni kezdték.
The Companion Bible ezt mondja: „Ezek a keresztek a babiloni napisten szimbolumai voltak, . . . és először Julius Caesar pénzérméjén tűnnek fel i. e. 100—44, majd később i. e. 20-ban Caesar örököse (Augustus) verette pénzérmékre. A római természetistent, Bacchust szokták időnként úgy ábrázolni, hogy hajszalagján több kereszt látható.”
Az első keresztények nem ismertek el ilyesmit, és nem is használtak.
Jézusé és a megváltásé.
A rajzolt vagy festett kereszt kezdettől fogva jelen volt.
A kereszt mondta el, a kereszt mondta el
Tagadni többé nem lehet mert megmutatta hogy szeret,
A keresztből megérthető, az Úr Jézus a megmentő
Vele üzente a hű Atya, “Jöjj gyermekem, jöjj haza!”
Kegyelmed Jézus felénk olyan nagy
Amilyen távol a földtől a nap
S ahogy nyugattól messze napkelet
A bűneink olyan messze veted.
A kereszt mondta el, a kereszt mondta el
Én akkor ismertelek meg, mikor megláttam a kereszted,
Ahol értünk folyt a drága vér, váltság minden bűnünkért
Porból vagyunk, por leszünk, Te mégis meghaltál értünk.
Oly hű, oly jó, vagy Te, Oly hű, oly jó, vagy Te,
Oly hű, oly jó, vagy Te, Oly jó!
Ha a kereszt, mint pogány jelkép elvetendő, akkor az oszlop forma is az, hiszen az Síva hindu isten jelképe.
3.
"Ha a kereszt, mint pogány jelkép elvetendő, akkor az oszlop forma is az, hiszen az Síva hindu isten jelképe."
Kedves előttem szóló. A kivégző eszközként említett oszlopból nem csináltunk ereklyét, vagy imádati tárgyat.
Ha kereszten halt volna meg, abból sem, olyan szinten, hogy már már a tárgynak misztikus, imádatra méltó jelentést adnak.
Maga a kivégzőeszköz, gyalázata Isten fia halálának, hiszen olyan módon halt meg, mint más valóban bűnt, gyilkosságot elkövető emberek.
A megváltás Jézus halálában van, és nem abban, hogy mivel végezték ki, vagy milyen módon halt meg.
A keresztény, krisztus szóból ered, és nem egy tárgy nevéből, akár azzal végezték ki akár nem.
Ha pisztollyal végezték volna ki, akkor a keresztény szó helyett, pisztosok szót használnák az emberek?
Krisztus követőjének kell lenni, és nem egy lehetséges kivégzőeszköz követőjének. Aminek nagyobb hangsúlyt adnak, mint az erkölcsi értékek megtartását, a keresztény élet minden területén.
azzal hogy valaki a nyakában hord egy tárgyat, még nem biztosíték hogy úgy is él.
Nagyon sok ember használja, az élete még is erkölcstelen, és világi. A kereszt, vagy a kereszten, oszlopon történt halál nem menti meg senki életét, hanem maga a megváltó halála.
S akkor érvényes, ha úgy is él, ahogy egy Krisztus követőjéhez illik, még ha a világnak ez nem is tetszik.
A keresztény életről soha nem mondta Jézus, hogy népszerű lesz, sőt, pontosan ezért vannak kevesen.
Nem a világnak kell tetszeni, hanem a Teremtőnek.
"Mert a kereszt igéje azoknak, akik elvesznek, oktalanság ugyan, de azoknak, akik üdvözülnek, vagyis nekünk, Isten ereje."
A kereszt a megváltás, a mi üdvösségünk szimbóluma. De vigyázni kell azokkal, akik balgaságnak, oktalanságnak tartják, mert ők elvesznek örökre.
Csak hogy ez a vers, nem a kivégző eszköz formáját emeli ki, hanem annak a szenvedésnek, szégyennek vagy kínnak a jelképe, amelyet Jézus Krisztus követése miatt kell valakinek kiállnia.
(Lukács 9:23) . . .„Ha valaki utánam akar jönni, tagadja meg magát, nap nap után vegye fel a kínoszlopát, és állandóan kövessen engem.
De ha ragaszkodik valaki a kereszthez, tegye.
Én az igazsághoz ragaszkodom, márpedig ha Jézust keresztre feszítették és nem egy kínoszlophoz kötözték, akkor a kereszthez fogok ragaszkodni.
Az #5 hozzászóló által hozott versben pedig elég egyértelműen szerepel, hogy a kereszt egy jel, egy szimbólum. Tehát maga a kereszt botrány sokaknak, például nektek, ezért harcoltok annyira ellene, de számunkra a megváltást szimbolizálja.
Nyelvészeti szempontból Jehova Tanúi a XIX. századi kutatókat idézik a XXI. században. Szándékosan hamisítják a szótárakat, mintha az adott szavakat nem használták volna más értelemben.
A Biblia nem ír a kereszt formájáról, mert nem tartották fontosnak az evangélisták. DE lehet következtetni a formára:
Jézus nem halt meg egy óra alatt, ami az oszlopforma alkalmazása esetén történt volna. Ráadásul előzetesen már meg volt kínozva. A rómaiak nem azért csodálkoztak, hogy szokatlanul hosszan tartott a haláltusa, hanem amiatt, hogy szokatlanul rövid volt.
A latrokat két keze felől, és nem két oldala felől feszítették meg.
Szegekkel rögzítették kezeit a fához, és nem egy szeggel, ami elég lett volna, ha az oszlop formán karjait a feje fölött rögzítették volna.
A táblát a feje fölé, és nem kezei fölé rögzítették.
Mindezek az oszlop forma ellen szólnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!