Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ti hogyan szoktatok állni...

Ti hogyan szoktatok állni Krisztus keresztre feszítésénél?

Figyelt kérdés

Mint egy másik Mária? Vagy mint egy néző? Egy katasztrófa turista?


A kérdés az alábbi bejegyzés kapcsán született meg bennem:

[link]


idézet a honlapról:


"

A mise:

Krisztus keresztre feszítésénél nem állhatunk úgy ott, mintha csak nézők vagy kíváncsi kérdezősködők lennénk.

Úgy kell ott lennünk, mint egy-egy „másik Mária”

"



2018. máj. 19. 11:19
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

"mindenkor szűz Istenszülő"


Ez egy római katolikus tanítás, Mária örök szüzessége nem a Biblia tanítása, hanem kb. a 7. század óta dogma, amit a római katolikusoknak kötelező elfogadni. Én ezt nem fogadom el, mert ez butaság.


Orvosilag ugyanis nehezen értelmezhető, hogy egy anya miután szült, szűz marad.


Én ezt a kereszténységgel, a Bibliával, és a józan ésszel is összeegyeztethetetlennek tartom, és elvetem.

2018. máj. 19. 17:32
 12/18 A kérdező kommentje:

"Isten a szavában azt mondja, hogy amikor szándékosan újra és újra vétkezünk, mint ha újra elvárnánk hogy haljon meg értünk."


Értem amire gondolsz, de a plebánia oldalán nem ezt nevezik "Krisztus keresztre feszítésé"-nek, hanem az a 'mise' résznél van leírva.

2018. máj. 19. 17:37
 13/18 anonim ***** válasza:
44%

"Orvosilag ugyanis nehezen értelmezhető, hogy egy anya miután szült, szűz marad."


Tehát ha valakinek balesetben sérül meg a szűzhártyája, onnantól már nem szűz? Érdekes elgondolás. Persze ostobaság. A szűz annyit jelent, hogy nem volt testi kapcsolata férfival. Vagy ha egy nő úgy szexel férfival, hogy szűzhártyája nem sérül, akkor őt továbbra is szűznek tartod? Látod, a szüzesség nem a szűzhártyától függ.


"Mária örök szüzessége nem a Biblia tanítása, hanem kb. a 7. század óta dogma, amit a római katolikusoknak kötelező elfogadni"


A Szentháromság pedig egy 4. századi katolikus dogma. Gondolom akkor azt sem fogadod el. Az hogy mikor dogmatizálnak egy hittételt nem jelenti, hogy előtte ne vallották volna. A jehovások pont a te érveddel tagadják a Szentháromságot is.


Tertullianus a 2. században:

"az Isten Fiának nem olyan édesanyja van, aki elveszítette tisztaságát s akit anyjának tekintünk: nem lépett házasságra sem soha."


Órigenész 3. században:

"meg szeretnék őrizni Mária megbecsülését abban, hogy mindvégig kitartott a szüzességben, hogy az a test, amely arra volt kiválasztva, hogy szolgáljon annak az Igének, amely így hangzott: „A Szentlélek száll reád, s a Magasságbelinek ereje fog beárnyékolni”, ne ismerjen nemi közösülést férfival, miután a Szentlélek és a Magasságbeli őt beárnyékoló ereje jött rá"

2018. máj. 19. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
37%

Anyám borogass.

Na mármost, az Eucharisztiában nem újra keresztrefeszíti a pap Jézust, és nem is újra áldozza fel magát Jézus, hanem az egyetlen keresztáldozat jelenik meg vértelen formában.


Egy nő meg nem attól szűz, hogy van-e szűzhártyája, vagy sem, tudod pl. van, akinek hamarabb elszakad valamiért, hanem attól függ, hogy volt-e együtt férfival. És Mária nem volt együtt úgy férfival.

2018. máj. 19. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:

Abban megegyezhetünk, hogy Mária örök szüzességének a tanítása nem szerepel a Bibliában, így a kereszténység álláspontja megosztott ebben a kérdésben.


Luther Márton hitújító mozgalma nyomán elindult bibliai reformmozgalmak kezdték összevetni a római katolikus dogmákat az evangéliumi tényekkel. A dogmák döntő részét - így a Mária kultuszt is - bibliai alapon a kereszténységgel összeegyeztethetetlennek találták, és elvetették.

2018. máj. 19. 22:44
 16/18 A kérdező kommentje:
örök szüzesség: A muzulmánok pedig abban hisznek, hogy ha mártírhalált halnak a hitükért, akkor 24 vagy 72 szűz várja őket a 7. mennyországban, és ha közösülnek velük, utána visszanő a szűzhártyájuk. :) Így örökké szüzek maradnak.:)
2018. máj. 19. 22:49
 17/18 anonim ***** válasza:

Én személy szerint igyekszem nem közreműködni, azaz nem állok ott.

...az övéi közé jöve, de azok nem fogadák be...


Én azon vagyok, hogy teljességében befogadjam, ami nekem hosszú folyamat.

A keresztre feszítés nem más, mint Istennek azaz tanításának el nem fogadása. Szó szerint is azok juttatták a keresztre, akik nem fogadták el. Mivel az Ige (aki közénk jöve) örök, így elfogadásának kérdése is folyamatosan aktuális.

Ez mindenki személyes döntése.

Vagy befogadod a fényt Világnak Világosságát, vagy nem fogadod el, és kioltod. Lelkedben, szellemedben megölöd.


Szerintem az idézet után következő bekezdés sokkal tragikusabb:

"Úgy kell ott lennünk a misén, hogy szívünkben mindannyiszor keresztre feszítsük magunkat, hogy újra meg újra, mindennap odaadjuk magunkat a szenvedésre. Ez legyen a mi személyes hozzájárulásunk ahhoz, hogy „kereszténynek” mondhassuk magunkat."

Mi ez a bullshit?


Jézus tanítása arról szól, hogyan kell élnünk(Isten rendelése szerint), és miként kell viszonyulnunk embertársainkhoz. Nem arról, hogy szenvedjünk.


Ide tartozik 6-os tévedése is:

Ez NEM "csak egy megemlékezés". Jézus azt mondta, ahogy a szentáldozás előtt is elhangzik, hogy ezt "cselekedjétek az emlékezetemre". Azaz cselekedni kell, nem csak emlékezni.

A legcsúfabb félreértés, amit nem tanítanak (legalábbis én még nem hallottam, hogy bárki értelmezte volna az egészet) pedig az volna, ha a "cselekvés" alatt csupán a kenyérevést és borivást értenénk.


Jánosnál a kenyérosztás (a többi evangéliummal összevetve látható) a hegyi beszéddel azonos. Azaz nem más mint a tanítás szétosztása. Jézus azért jött, hogy tanítson. Ő maga a tanítás. Azaz magát osztja szét mikor a kenyeret. 12- kosár maradékot szednek össze. Ez nem más mint az apostolok, akik a tanítást magukba gyűjtve azt továbbviszik, tovább adják.


A bor az új hagyomány.

Új bort nem lehet régi tömlőbe tölteni, mert az szétszakad....

Azaz szintén Jézus tanításáról van szó. Ez az amit a kánai mennyeggzőben is ad a násznépnek, amelynek "elfogyott a bora"


Tehát az utolsó vacsoránál Jézus azt hagyta meg, hogy aki befogadta őt ossza a tanítást, ahogy ő is tette. Ezzel cselekszünk az emlékezetére.

A mise végén is így nyer értelmet az egész, hiszen a misén szentlecke, evangélium és prédikáció formájában megjelenik (elvileg) a tanítás. Logikus, hogy felszólítanak benünnket, hogy vegyük azt és vigyük, osszuk meg embertársainkkal. Éljünk a szerint.

Ezzel cselekszünk Jézus emlékezetére!


Nem a kereszt bámulással, meg valamiféle szenvedéssel!

2018. máj. 20. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
Kedves előző, köszönöm a hozzászólást, valóban sok "érdekes" dolog van azon a királynés plebánia oldalon.
2018. máj. 20. 08:36
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!