Ti hogyan szoktatok állni Krisztus keresztre feszítésénél?
Mint egy másik Mária? Vagy mint egy néző? Egy katasztrófa turista?
A kérdés az alábbi bejegyzés kapcsán született meg bennem:
idézet a honlapról:
"
A mise:
Krisztus keresztre feszítésénél nem állhatunk úgy ott, mintha csak nézők vagy kíváncsi kérdezősködők lennénk.
Úgy kell ott lennünk, mint egy-egy „másik Mária”
"
"mindenkor szűz Istenszülő"
Ez egy római katolikus tanítás, Mária örök szüzessége nem a Biblia tanítása, hanem kb. a 7. század óta dogma, amit a római katolikusoknak kötelező elfogadni. Én ezt nem fogadom el, mert ez butaság.
Orvosilag ugyanis nehezen értelmezhető, hogy egy anya miután szült, szűz marad.
Én ezt a kereszténységgel, a Bibliával, és a józan ésszel is összeegyeztethetetlennek tartom, és elvetem.
"Isten a szavában azt mondja, hogy amikor szándékosan újra és újra vétkezünk, mint ha újra elvárnánk hogy haljon meg értünk."
Értem amire gondolsz, de a plebánia oldalán nem ezt nevezik "Krisztus keresztre feszítésé"-nek, hanem az a 'mise' résznél van leírva.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Orvosilag ugyanis nehezen értelmezhető, hogy egy anya miután szült, szűz marad."
Tehát ha valakinek balesetben sérül meg a szűzhártyája, onnantól már nem szűz? Érdekes elgondolás. Persze ostobaság. A szűz annyit jelent, hogy nem volt testi kapcsolata férfival. Vagy ha egy nő úgy szexel férfival, hogy szűzhártyája nem sérül, akkor őt továbbra is szűznek tartod? Látod, a szüzesség nem a szűzhártyától függ.
"Mária örök szüzessége nem a Biblia tanítása, hanem kb. a 7. század óta dogma, amit a római katolikusoknak kötelező elfogadni"
A Szentháromság pedig egy 4. századi katolikus dogma. Gondolom akkor azt sem fogadod el. Az hogy mikor dogmatizálnak egy hittételt nem jelenti, hogy előtte ne vallották volna. A jehovások pont a te érveddel tagadják a Szentháromságot is.
Tertullianus a 2. században:
"az Isten Fiának nem olyan édesanyja van, aki elveszítette tisztaságát s akit anyjának tekintünk: nem lépett házasságra sem soha."
Órigenész 3. században:
"meg szeretnék őrizni Mária megbecsülését abban, hogy mindvégig kitartott a szüzességben, hogy az a test, amely arra volt kiválasztva, hogy szolgáljon annak az Igének, amely így hangzott: „A Szentlélek száll reád, s a Magasságbelinek ereje fog beárnyékolni”, ne ismerjen nemi közösülést férfival, miután a Szentlélek és a Magasságbeli őt beárnyékoló ereje jött rá"
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Anyám borogass.
Na mármost, az Eucharisztiában nem újra keresztrefeszíti a pap Jézust, és nem is újra áldozza fel magát Jézus, hanem az egyetlen keresztáldozat jelenik meg vértelen formában.
Egy nő meg nem attól szűz, hogy van-e szűzhártyája, vagy sem, tudod pl. van, akinek hamarabb elszakad valamiért, hanem attól függ, hogy volt-e együtt férfival. És Mária nem volt együtt úgy férfival.
Abban megegyezhetünk, hogy Mária örök szüzességének a tanítása nem szerepel a Bibliában, így a kereszténység álláspontja megosztott ebben a kérdésben.
Luther Márton hitújító mozgalma nyomán elindult bibliai reformmozgalmak kezdték összevetni a római katolikus dogmákat az evangéliumi tényekkel. A dogmák döntő részét - így a Mária kultuszt is - bibliai alapon a kereszténységgel összeegyeztethetetlennek találták, és elvetették.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én személy szerint igyekszem nem közreműködni, azaz nem állok ott.
...az övéi közé jöve, de azok nem fogadák be...
Én azon vagyok, hogy teljességében befogadjam, ami nekem hosszú folyamat.
A keresztre feszítés nem más, mint Istennek azaz tanításának el nem fogadása. Szó szerint is azok juttatták a keresztre, akik nem fogadták el. Mivel az Ige (aki közénk jöve) örök, így elfogadásának kérdése is folyamatosan aktuális.
Ez mindenki személyes döntése.
Vagy befogadod a fényt Világnak Világosságát, vagy nem fogadod el, és kioltod. Lelkedben, szellemedben megölöd.
Szerintem az idézet után következő bekezdés sokkal tragikusabb:
"Úgy kell ott lennünk a misén, hogy szívünkben mindannyiszor keresztre feszítsük magunkat, hogy újra meg újra, mindennap odaadjuk magunkat a szenvedésre. Ez legyen a mi személyes hozzájárulásunk ahhoz, hogy „kereszténynek” mondhassuk magunkat."
Mi ez a bullshit?
Jézus tanítása arról szól, hogyan kell élnünk(Isten rendelése szerint), és miként kell viszonyulnunk embertársainkhoz. Nem arról, hogy szenvedjünk.
Ide tartozik 6-os tévedése is:
Ez NEM "csak egy megemlékezés". Jézus azt mondta, ahogy a szentáldozás előtt is elhangzik, hogy ezt "cselekedjétek az emlékezetemre". Azaz cselekedni kell, nem csak emlékezni.
A legcsúfabb félreértés, amit nem tanítanak (legalábbis én még nem hallottam, hogy bárki értelmezte volna az egészet) pedig az volna, ha a "cselekvés" alatt csupán a kenyérevést és borivást értenénk.
Jánosnál a kenyérosztás (a többi evangéliummal összevetve látható) a hegyi beszéddel azonos. Azaz nem más mint a tanítás szétosztása. Jézus azért jött, hogy tanítson. Ő maga a tanítás. Azaz magát osztja szét mikor a kenyeret. 12- kosár maradékot szednek össze. Ez nem más mint az apostolok, akik a tanítást magukba gyűjtve azt továbbviszik, tovább adják.
A bor az új hagyomány.
Új bort nem lehet régi tömlőbe tölteni, mert az szétszakad....
Azaz szintén Jézus tanításáról van szó. Ez az amit a kánai mennyeggzőben is ad a násznépnek, amelynek "elfogyott a bora"
Tehát az utolsó vacsoránál Jézus azt hagyta meg, hogy aki befogadta őt ossza a tanítást, ahogy ő is tette. Ezzel cselekszünk az emlékezetére.
A mise végén is így nyer értelmet az egész, hiszen a misén szentlecke, evangélium és prédikáció formájában megjelenik (elvileg) a tanítás. Logikus, hogy felszólítanak benünnket, hogy vegyük azt és vigyük, osszuk meg embertársainkkal. Éljünk a szerint.
Ezzel cselekszünk Jézus emlékezetére!
Nem a kereszt bámulással, meg valamiféle szenvedéssel!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!