Melyek azok az igeversek, igeszakasz részek a Bibliában, amelyeket tudnék imádságként használni Izraelért?










Szia!
Vagy ezt is..."Nincs többé zsidó vagy görög, rabszolga vagy szabad, férfi vagy nő, mert mindannyian eggyé lettetek Krisztus Jézusban."
Ezzel is segítheted a kiválasztottság hiedelmének eloszlatását.





A rómaiaknak(!) írt levél 11 rész ezt írja:
1
Mondom tehát: Avagy elvetette-é Isten az ő népét? Távol legyen; mert én is izráelita vagyok, az Ábrahám magvából, Benjámin nemzetségéből való.
2
Nem vetette el Isten az ő népét, melyet eleve ismert. Avagy nem tudjátok-é, mit mond az írás Illésről? amint könyörög Istenhez Izráel ellen, mondván:
3
Uram, a te prófétáidat megölték, és a te oltáraidat lerombolták; és csak én egyedül maradtam, és engem is halálra keresnek.
4
De mit mond néki az isteni felelet? Meghagytam magamnak hétezer embert, akik nem hajtottak térdet a Baálnak.
5
Ekképpen azért most is van maradék a kegyelemből való választás szerint.
6
Hogyha pedig kegyelemből, akkor nem cselekedetekből: különben a kegyelem nem volna többé kegyelem. Hogyha pedig cselekedetekből, akkor nem kegyelemből: különben a cselekedet nem volna többé cselekedet.
7
Micsoda tehát? amit Izráel keres, azt nem nyerte meg: a választottak ellenben megnyerték, a többiek pedig megkeményíttettek:
8
Amint meg van írva: Az Isten kábultság lelkét adta nékik; szemeket, hogy ne lássanak, füleket, hogy ne halljanak, mind e mai napig.
9
Dávid is ezt mondja: Legyen az ő asztaluk tőrré, hálóvá, botránkozássá és megtorlássá.
10
Sötétüljenek meg az ő szemeik, hogy ne lássanak, és az ő hátokat mindenkorra görbítsd meg.
11
Annakokáért mondom: Avagy azért botlottak-é meg, hogy elessenek? Távol legyen; hanem az ő esetük folytán lett az idvesség a pogányoké, hogy ők felingereltessenek.
12
Ha pedig az ő esetök világnak gazdagsága, és az ő veszteségök pogányok gazdagsága, mennyivel inkább az ő teljességök?
13
Mert néktek mondom a pogányoknak, amennyiben hát én pogányok apostola vagyok, a szolgálatomat dicsőítem,
14
Ha ugyan felingerelhetném az én atyámfiait, és megtarthatnék közülök némelyeket.
15
Mert ha az ő elvettetésök a világnak megbékélése, micsoda lesz a felvételök hanemha élet a halálból?
Ezek alapján ezekből a részekből lehet egy helyes imát összerakni:
- Nem vetette el (végleg) Isten az ő népét
- Amint meg van írva: Az Isten kábultság lelkét adta nékik; szemeket, hogy ne lássanak, füleket, hogy ne halljanak, mind e mai napig. (ima, hogy ez múljon el)
- az ő esetök világnak gazdagsága, és az ő veszteségök pogányok gazdagsága, mennyivel inkább az ő teljességök (ima a teljességükért)
- Mert ha az ő elvettetésök a világnak megbékélése, micsoda lesz a felvételök hanemha élet a halálból? (ima a felvételükért)










Ha Izraelért akarsz imádkozni, természetesen csakis vagy Mózes öt könyvé-ből, vagy valamelyik próféta könyvéből, vagy az egyáb szentiratok közül pl valamelyik zsoltár, esetleg az Énekek Énekéből kereshetsz. ( Utóbbi ugyan szerelmes költeménynek tünik, azonban sok magyarázó szerint I-ten és Izrael szerelméről szól. )
Választhatod pl Mózes második könyve 15. fejezetének 17-18. versét:
"Elviszed õket és elhelyezed õket örök birtokod hegyén, székhelyedre, melyet hajlékodul alkottál, ó Örökkévaló, a szentélybe Uram, amelyet emeltek kezeid. Az Örökkévaló uralkodni fog mindörökké!"
De kereshetsz a fentiekből is.
+++
Pietrosol paranoiájával ne foglalkozz, az ő hatalmas, "felsőbbrendű" egója képtelen felfogni a választottság tartalmát. Bár, igaz, ami igaz, előfordult zsidók között is hasonló ostobaság, épp ezért már kb 800 évvel a Pietrosol által idézett szöveg keletkezése előtt mondta Ámosz próféta szájával Maga az ÚR:
"Nemde olyanok vagytok számomra, Izrael fiai, mint a négerek. Nemde kivezettem Izrael fiait Egyiptomból, ám ugyanígy vezettem ki a filiszteusokat Kaftor (Kréta) szigetéről, és az arámiakat Kirből." ( Ámósz próféta könyve 9. fejezet 7. vers )
De valójában ez a gondolat már Mózes slső könyvében megtalkálható:
"Ez az ember leszármazásának története" (Mózes I. könyve, 5. fejezet, 1. vers). Vagyis, minden embernek egyazon őse van, egyetlen Istene, s éppen ezért valamennyien egyenlők vagyunk… - Rabbi Akiba ( isz. 2. sz. szerint a Tóra legfontosabb törvénye.
Szóval, nem kellett egy túlméretezett, paranoiás egóra várni ezzel. :)
+++
# 3,# 4 tévelygésétől is óvlak: az Írás nem azt mondja, hogy nem "Nem vetette el végleg", hanem azt, hogy "Nem vetette el". Soha és nem is fogja, mert ez van a Tórában és I-ten nem ötletel, azért Örökkévaló.
Az idézett szöveg egyébként valamellyest félrevezető, mert Eliyáhu ( Illés ) próféta korában Izraelből Juda ( melybe beolvadt Benjámin és Reubén ) már rég kivált ( Salamon halála után ) és az Ősatyák hitét, amit a Szent, áldott Ő, kinyilatkoztatott a Szináj hegyéről, Juda öriztew, tartotta tovább. Juda területén volt Jeruzsálem, ahol Szentély ( Salamon Temploma ), az ÚR hajléka.
Izrael ebben az időben a többi 10 törzset foglalta magában. Eliyáhu Ahab kirlynak volt a kortársa, Ahab felesége a filiszteus Jezabel volt, nem csoda, ha birodalma visszssűlyedt a bálványimádásba. Nem sokkal később, ie 722-ben Asszíria megtámadta, legyőzte, meghódította, elfoglalta, lakóit elhurcolta ( már aki nem húzott el idejében ), így ez az ország meg is szünt.
Ezután már csak Juda maradt önálló, ezután nevezték magukat úgy, hogy 'jehudim', amiből a zsidó népnév és vallásnév lett.





#5!
Érdekes, hogy én bírok szuperegóval, miközben Te hirdeted azt a vallásnak álcázott rasszista felsőbbrendűséget, hogy a zsidókat Isten kiválasztotta.
Nézd csak milyen viszony bontakozik ki ezekből a sorokból!
"Ha engedelmesen hallgatsz az ÚRnak, Istenednek a szavára, ha megtartod és
teljesíted mindazokat a parancsolatokat, amelyeket ma parancsolok neked, akkor
a föld minden népe fölé emel téged Istened, az ÚR." 5Móz. 28,2.
A fölé az az embertársaid alá, mellé vagy fölé rendelő viszonyról árulkodik?
Itt van még egy gyöngyszem Saadya Grama rabbitól. Figyeld ezt az alázatot és szeretetet, ami egyébként a Te írásodból is kiragyog!
„Izrael népe és a világ többi népei közt meglévő különbség lényegbevágó. A zsidó eredeténél és lényegénél fogva teljes mértékben jó. A gój eredeténél és lényegénél fogva tökéletesen gonosz. Ez nem egyszerűen vallási megkülönböztetés kérdése, hanem sokkal inkább két teljesen különböző faj különbsége.”
Majd, ha ez a vallásnak maszkírozott kultúrális és materiális rasszista ideológia kimosódik az elmédből gyere vissza!
Ne veszekedjetek!
Egyébként szerintem is Isten választott népe a zsidó nép.
Izraelért történő imádságot, pedig azért tartom fontosnak, mert onnan ered a kereszténység. De fontosnak tartom azt is, hogy ott béke legyen.
Meg hát olyan rossz olvasni, hogy feltettem egy kérdést, mert imákra szerettem volna javaslatokat kapni, és erre vallásháború alakul ki.
Egyébként, bár én messzemenőleg nem vagyok vallástudós, mint azok, akik fentebb írtak és vitáztak teológiai kérdésekről, de mégis azt látom, hogy most az ortodox összeveszett az újabb nézeteket vallókkal. Mondjuk én a gójokra tett megállapítást, hogy azok velejükig romlottak lennének, nem tudom elfogadni. Én is gój vagyok egyébként, most itt fogadjuk el ezt zsidó terminológiát az egyszerűség kedvéért. Nagyon sok nem zsidó van, aki nagyon tiszta életet él. Sokan próbálnak egyre jobbá lenni. Pál apostol ezt írta,
"4.
Mert az Istennek neve miattatok káromoltatik a pogányok között, a mint meg van írva.
25.
Mert használ ugyan a körülmetélkedés, ha a törvényt megtartod; de ha a törvényt áthágod, a te körülmetélkedésed körülmetéletlenséggé lett.
26.
Ha tehát a körülmetéletlen pogány megtartja a törvénynek parancsolatait, az ő körülmetéletlensége nem körülmetélkedésül tulajdoníttatik-é néki?
27.
És a természettől fogva körülmetéletlen ember, ha a törvényt megtartja, megítél téged, a ki a betű és körülmetélkedés mellett is a törvényeknek megrontója vagy.
28.
Mert nem az a zsidó, a ki külsőképen az; sem nem az a körülmetélés, a mi a testen külsőképen van:
29.
Hanem az a zsidó, a ki belsőképen az; és a szívnek lélekben, nem betű szerint való körülmetélése az igazi körülmetélkedés; a melynek dícsérete nem emberektől, hanem Istentől van."
Tehát a versek arra is felhívják a figyelmet, hogy a törvény megtartása é annak képessége független attól, hogy ki zsidó vagy nem zsidó. És az is következik, legalábbis szerintem, hogy Isten a cselekedetek szerint ítél, nem pedig aszerint, hogy ki zsidó vagy éppen gój.
Egyébként nem régen találkoztam a neten egy amerikai hölggyel, aki ott élő zsidó származású hölgy és Krisztus követője. Egy olyan csoporthoz tartozik, akik Jézus követői. Ez egy zsidó szervezet, bárki lehet tagja, aki zsidó vagy zsidó érzelmű. Csodálkoztam is, hogy invitálni akart, hiszen nem vagyok zsidó. Nem csatlakoztam mert ragaszkodom ahoz az egyházhoz, amelyhez tartozom. Mindenesetre majd megkérdezem, hogy ő valójában hogyan érez és gondolkodik a nem zsidók felől. Én azért szeretném megjegyezni, hogy valahogy pontot kéne már tenni a zsidó és nem zsidó kérdésből fakadó ellenérzésekre. Egyszer azon gondolkodtam, hogy miért jó ez? Például bele gondoltam, hogy volt zsidó származású tanárom, osztálytársam. Sosem tudnám őket bántani. És ők sem viselkedtek velem úgy, mintha én nem lennék ugyanolyan ember, mint ők.
Viszont egy érdekes dolgot olvastam a zsidósággal kapcsolatban, amely egy írásban szerepelt, amelyet egy izraeli, de magyarul kiválóan író egyetemi vallástanár írt. Mégpedig azt írta, hogy a harmadik század környékén a zsidókat kitiltották, vagy elüldözték az egyházból, a kereszténységből. Nyilván az egyházra neheztel ez miatt, de mi van akkor, ha inkább politikai célok miatt használták fel az egyházat ellenük? Mindenesetre írásából azt olvastam ki, hogy ők is ugyanúgy messiásuknak tartják Jézust, mint mondjuk egy katolikus, evangélikus vagy más keresztény felekezethez tartozó egyén.
Köszönöm a válaszokat. Szerintem is a zsoltárokat fogom használni. Csak azt gondoltam, hogy esetleg valakinek vannak olyan imák a birtokában, amelyeket keresek, kerestem.
" Mindenesetre írásából azt olvastam ki, hogy ők is ugyanúgy messiásuknak tartják Jézust, mint mondjuk egy katolikus, evangélikus vagy más keresztény felekezethez tartozó egyén."
Tehát ő és az ő közössége tartja Jézust a messiásának. Tehát a hivatkozott írás szerzője, eleve ilyen közösséghez tartozott.
Írt még egy nagyon érdekes dolgot: Arra hivatkozott, hogy Noé próféciaként azt mondta Sémnek: "Áldott az Úr, Sém Istene" . Tehát Sém lett az őse a Messiásnak.
De Ábrahámnak is azt mondta, hogy" Én leszek a te Istened és a tőled származóké."
Nagyon sok Tórabeli hivatkozást felsorolt még, melyekből ténylegesen kiolvasható az, hogy a messiási jövendölések Jézus tényleges megjelenése előtt már sok évszázaddal, sőt 2000 évvel korábban megjövendöltek voltak. Én ebből azt olvasom, ki, hogy Jézust eredetileg Isten arra szánta, hogy elsősorban, de helyesebb ha azt írom, hogy először a zsidók messiása legyen. És azt is kiolvasom abból a lehetőségből, hogy ez valamiért nem következett be, mármint az eredetileg eltervezett zsidó messianizmus, hanem Jézus a nem zsidók messiása lett, majd Isten végtelen szeretete által végül is a zsidóké is, hogy a zsidónak és nem zsidónak ugyanaz az Istene. Ezért sem látom értelmét az etnikai és vallási ellentéteknek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!