Jézus lábai érinteni fogják az Olajfák hegyét, de mégsem? Kettős elragadtatás?
Sziasztok!
A Zakariás 14,4 szerint Jézus lábai érintik az Olajfák hegyét mikor eljön, de van egy másik Igevers, miszerint nem. Melyik ez a vers?
Illetve hallottam egy teóriát, miszerint Jézus kétszer jön majd el, az első alkalommal nem érintik lábai az Olajfák hegyét, viszont másodjára igen. Nem teljesen emlékszek már a hallottakra, de ez a lényeg. Ez valóban igy van?
Mind a kettő verzió igaz.
Lesz amikor csak a "levegőégig" jön azért, hogy elragadja az egyházat. Azok a szentek akik elaludtak azok feltámadnak, akik élni fognak azok egy szempillantás alatt elváltoznak és felhőben elragadtatnak az Úr elé és örökké együtt leszünk Vele. (I.Thessz. 4:17)
Az egyház elragadtatásával valószínű kezdetét veszi az Úr napja ami magába foglalja az utolsó 7 évet, ennek a második felében a nagy nyomorúságot a végén Armagedonnal amikor Jézus elpusztitja a Fenevadat és a hamis prófétát, megitéli a nemzeteket, és megkezdi 1000 éves uralkodását, aminek a végén el lesz pusztitva az ég és a Föld tűz által, hogy új eget és Földet teremtsen.
A Zakariás 14:4 az Armagedoni csata lezárását írja le, amikor az antikrisztus összegyűjti a népeket akik élén betör Izraelbe, hogy pusztitson. Ekkor fog feltárulkozni Krisztus Izrael szabaditójaként minden idők szentjeivel és az angyalok seregével és az olajfák hegyére teszi a lábát.
"Az egyház elragadtatásával valószínű kezdetét veszi az Úr napja ami magába foglalja az utolsó 7 évet"
A dánieli prófécia Jézus 1. adventjére vonatkozott, és már teljesült
9,25 Tudd meg azért és vedd eszedbe: A [Ezsdr. 1,1-11. Nehem. 2,1-20.] Jeruzsálem újraépíttetése felől való szózat keletkezésétől a Messiás- fejedelemig hét hét és hatvankét hét van és újra megépíttetnek az utczák és a kerítések, [Ezsdr. 4,4-6.21. Nehem. 1,3.] még pedig viszontagságos időkben.
9,26 A hatvankét hét mulva pedig kiirtatik a Messiás [Luk. 23,33.24,21. Ján. 1,42.46.50.] és senkije sem lesz. És a várost és a [Luk. 19,41-44.] szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás.
9,27 És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és útálatosságok szárnyán pusztít, [Máté. 24,15.] a míg az enyészet és a mi elhatároztatott, a pusztítóra szakad.
A 27. vers nem vált át hirtelen a távoli jövőbe
Bizonyos értelmezés szerint az utolsó előtti,és az utolsó évhét között nagyon hosszú idő telik el - ez a "réselmélet 2.0" -, ugyanis ez a nemzetek ideje, amely időre megállt Izrael órája. A dánieli prófécia Izrael szempontjából írja le a folyamatot, nem számítva be a nemzetek idejét, azaz mintegy kétezer évet. Az óra akkor lett megállítva, amikor Titus lerombolta a Jeruzsálemi Templomot, és akkor lesz újraindítva, amikor újra megépítik és beiktatják. Nem véletlen, hogy az Ördög nagyon prüszköl Jeruzsálem státusza, azon belül is főleg a Templom-hegy státusza miatt. Ha az elkészül, akkor elindul a visszaszámlálás, ami a Sátán totális vereségével végződik. Ennek megakadályozására hívatott a nemzetközi összefogás, az ENSZ, UNESCO határozatok, de annyi esélyük sincs, mint sündisznónak a hatsávos főúton csúcsidőben: ami megiratott, az mind meg fog történni az adott időben, és senki sem képes megakadályozni. Két választási lehetősége van mindan embernek: vagy felszáll a vonatra utasnak, vagy a testével igyekszik megállítani.
"Miért dühösködnek a pogányok, és gondolnak hiábavalóságot a népek? A föld királyai felkerekednek és a fejedelmek együtt tanácskoznak az Úr ellen és az ő felkentje ellen: Szaggassuk le az ő bilincseiket, és dobjuk le magunkról köteleiket! Az egekben lakozó neveti, az Úr megcsúfolja őket. Majd szól nékik haragjában, és megrettenti őket gerjedelmében: Én kentem ám fel az én királyomat a Sionon, az én szent hegyemen! Törvényül hirdetem: Az Úr mondá nékem: Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged. Kérjed tőlem és odaadom néked a pogányokat örökségül, és birtokodul a föld határait. Összetöröd őket vasvesszővel: széjjelzúzod őket, mint cserépedényt. Azért, királyok, legyetek eszesek, és okuljatok földnek bírái! Szolgáljátok az Urat félelemmel, és örüljetek reszketéssel. Csókoljátok a Fiút, hogy meg ne haragudjék és el ne vesszetek az úton, mert hamar felgerjed az ő haragja. Boldogok mindazok, akik ő benne bíznak!" (Zst 2,1-12
"Isten, ne vesztegelj, ne hallgass és ne nyugodjál, Isten! Mert ímé, háborognak ellenségeid, s gyűlölőid fejöket emelik. Néped ellen álnok tanácsot gondolnak s védenceid ellen terveket szőnek. Ezt mondják: Jertek, veszessük el őket, hogy ne legyenek nemzet, hogy ne emlegessék többé Izráel nevét! Mert tanácskoztak együtt, egy szívvel; szövetséget kötöttek ellened" (Zst 83,2-6)
" A 27. vers nem vált át hirtelen a távoli jövőbe"
Hát de. :d
A próféciák ilyenek. Mint a mozaikokat, úgy kell összerakni.
Egyrészt az a tény, hogy a Dániel 9:27-ben szereplő eseményeket Krisztus a 2. visszajövetelével hozza összefüggésbe, bizonyitja, hogy az utolsó hét-ben szereplő események még nem teljesedtek be:
Máté 24:15 Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg):
-> "véget vet a véresáldozatnak és az ételáldozatnak és utálatosságok szárnyán pusztít" (Dániel 9:27)
Másrészt a prófécia szerint a 70. hét végére be kell pecsételtetni a bűnnek és vége kell szakadjon a gonoszságnak, és eljön "az örök igazság", vagyis Krisztus! (9:24)
Ezért sem fejeződött még be a 70. hét.
Ahogy Asperrimus irta: réselmélet 2.0 xd
"Hát de. :d
A próféciák ilyenek. Mint a mozaikokat, úgy kell összerakni."
A Jelenéseken kívül minden prófécia Jézus 1. adventjére mutat, így eléggé meg kell erőszakolni a szöveget, hogy azt a mai korra érvényesítjük. Az értelmet a szövegkörnyezet adja. Az utolsó vers nem válthat át a távol jövőbe. Ez bizony már megtörtént esemény
"Egyrészt az a tény, hogy a Dániel 9:27-ben szereplő eseményeket Krisztus a 2. visszajövetelével hozza összefüggésbe, bizonyitja, hogy az utolsó hét-ben szereplő események még nem teljesedtek be"
Ez körkörös érvelés. És nem tény, hogy a Dániel 27 a 2. adventről szól, az viszont tény, hogy az elsőről
"Máté 24:15 Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg): "
Megértettem. Jeruzsálem lerombolása, amiről a 9.27 is beszél.
-> "véget vet a véresáldozatnak és az ételáldozatnak és utálatosságok szárnyán pusztít" (Dániel 9:27) "
1. advent után megszünt a Mózes törvénye szerinti áldozás, mert a Bárány megáldoztatott
"Másrészt a prófécia szerint a 70. hét végére be kell pecsételtetni a bűnnek és vége kell szakadjon a gonoszságnak, és eljön "az örök igazság", vagyis Krisztus! (9:24)
Ezért sem fejeződött még be a 70. hét. "
De, befejeződött, hisz Krisztus már eljött. A második advent soha nem lesz kiszámolható, ezt maga Jézus mondja. A szekták viszont mindig ezen rugóznak:(
"9,24 Hetven [vers 18.] hét szabatott a te népedre és szent városodra, hogy vége szakadjon a gonoszságnak és bepecsételtessék a bűn, és hogy eltöröltessék a hamisság és elhozassék az örök igazság, és bepecsételtessék a látomás és a próféták, és felkenettessék a Szentek szente."
Krisztus felkenetett. Krisztus a Szentek Szentje
A 9.25 is engem erősít meg:
9,25 Tudd meg azért és vedd eszedbe: A [Ezsdr. 1,1-11. Nehem. 2,1-20.] Jeruzsálem újraépíttetése felől való szózat keletkezésétől a Messiás- fejedelemig hét hét és hatvankét hét van és újra megépíttetnek az utczák és a kerítések, [Ezsdr. 4,4-6.21. Nehem. 1,3.] még pedig viszontagságos időkben.
Egyben olvasva teljesen világos, hogy az első advent idejéről prófétál Dániel
9,24 Hetven [vers 18.] hét szabatott a te népedre és szent városodra, hogy vége szakadjon a gonoszságnak és bepecsételtessék a bűn, és hogy eltöröltessék a hamisság és elhozassék az örök igazság, és bepecsételtessék a látomás és a próféták, és felkenettessék a Szentek szente.
9,25 Tudd meg azért és vedd eszedbe: A [Ezsdr. 1,1-11. Nehem. 2,1-20.] Jeruzsálem újraépíttetése felől való szózat keletkezésétől a Messiás- fejedelemig hét hét és hatvankét hét van és újra megépíttetnek az utczák és a kerítések, [Ezsdr. 4,4-6.21. Nehem. 1,3.] még pedig viszontagságos időkben.
9,26 A hatvankét hét mulva pedig kiirtatik a Messiás [Luk. 23,33.24,21. Ján. 1,42.46.50.] és senkije sem lesz. És a várost és a [Luk. 19,41-44.] szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás.
9,27 És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és útálatosságok szárnyán pusztít, [Máté. 24,15.] a míg az enyészet és a mi elhatároztatott, a pusztítóra szakad.
"Ahogy Asperrimus irta: réselmélet 2.0 xd"
Az teremtés réselmélete mellett ez a réselmélet is mattot kapott a Szentlélek által
"Máté 24:15 Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg): "
Megértettem. Jeruzsálem lerombolása, amiről a 9.27 is beszél."
---> Próbáld meg akkor kicsit jobban megérteni mert rendet kéne rakni egy kicsit képzeteidben. :)
Ezek szerint nincs történelmi tudásod a Templom lerombolásáról sem Titusz Jeruzsálem és a Templom ostromához való hozzáállásáról. Nem Titusz állitott fel a Templomban bálványt, hanem Krisztus születése előtt Antiochus Epiphanesz. Miatta tört ki a Makkabeus lázadás Izraelben még a Római megszállás előtt. Tehát ez az esemémy amiről itt Jézus beszél, még nem teljesedett be Jeruzsálem lerombolásakor, hanem annyira a távoli jövőre vonatkozik, hogy csak akkor teljesedhet be, ha újra állni fog a Templom.. Ráadásul Jézus a Máté 24-ben csak a visszajövetével kapcsolatos jelekről beszél. itt a Máté 24:15 szövegkörnyezetét elolvastad? A pusztitó utálatosság felállitása az ember Fiának eljövetelével kapcsolatos esemény. Miután felállitja az antikrisztus a bálványt akkor nagy nyomorúság veszi a kezdetét ami soha nem volt és nem is lesz. (Dániel 12:1 ; Akkor hogy teljesedhetett ez be Jeruzsálem lerombolásakor? Összekevered a Lukács 21-el, ahol Jézus valóban Jeruzsálem pusztulásáról is beszél és nem csak a visszajöveteléről.
"Véget vet a véresáldozatnak és az ételáldozatnak és utálatosságok szárnyán pusztít" (Dániel 9:27) "
1. advent után megszünt a Mózes törvénye szerinti áldozás, mert a Bárány megáldoztatott"
---> Egyszer álljunk meg itt egy pillanatra.
Kérdés: Ki vet véget a véres áldozatnak?
Két fejedelemről beszél a szöveg: Messiás fejedelem és következő fejedelem. Honnan veszed, hogy ez a kijelentés alanya a Messiás fejedelem? Miért ne lehetne a "következő fejedelem" aki az antikrisztus. Miért pusztitana Krisztus utálatosságok szárnyán?
"Másrészt a prófécia szerint a 70. hét végére be kell pecsételtetni a bűnnek és vége kell szakadjon a gonoszságnak, és eljön "az örök igazság", vagyis Krisztus! (9:24)
De, befejeződött, hisz Krisztus már eljött. A második advent soha nem lesz kiszámolható, ezt maga Jézus mondja. A szekták viszont mindig ezen rugóznak:("
---> Kérlek mutass rá, hogy melyikünk számolgatta itt a 2. Adventot! Bocsáss meg de nem tudtam, hogy rózsaszín burokban élsz. Hol látod Te, hogy vége szakadt volna a gonoszságnak???
" Az teremtés réselmélete mellett ez a réselmélet is mattot kapott a Szentlélek által"
---> Valaki nagyon bölcs a maga szemében. ;)
"---> Próbáld meg akkor kicsit jobban megérteni mert rendet kéne rakni egy kicsit képzeteidben. :) "
Ha befejezted az ateista stílusú lejárató műsort, akkor beszélgethetünk is:
Jézus a világvége és Jeruzsálem vége eseményeit összemossa. Ha megfigyeled az indító kérdést, máris rájöhetnél.
"Mondd meg nékünk, mikor lesznek meg ezek? és micsoda jele lesz a te eljövetelednek, és a világ végének? "
"Ezek szerint nincs történelmi tudásod a Templom lerombolásáról sem Titusz Jeruzsálem és a Templom ostromához való hozzáállásáról."
De van, de ez nem a Te szektás magyarázatodon alapul.
24,15 Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, [Dán. 9,26.27.12,11.] a melyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (a ki olvassa, értse meg):
24,16 Akkor, a kik Júdeában lesznek, fussanak a hegyekre;
Ez még mindig Jeruzsálem vége, nem a világé. Hisz minek elfutni a világvége elől és miért pont Júdeát említi. Az igét hosszú hosszú mellébeszéléssel akartad kidumálni, ez pedig hamis magyarázatra, tévedésre utal.
"---> Egyszer álljunk meg itt egy pillanatra.
Kérdés: Ki vet véget a véres áldozatnak? "
Végig a Messiás az alany. Egyszerű nyelvtan
"Miért ne lehetne a "következő fejedelem" aki az antikrisztus."
Mert a szenthelyet a következő fejedelem népe el is pusztította. Rómaiak. Akkor kinek hiányos a történelmi tudása?
"Hol látod Te, hogy vége szakadt volna a gonoszságnak??? "
Sehol. A bepecsételés a megváltást jelentette. A zsidó levél is írja: " így pedig csak egyszer jelent meg az időknek végén, hogy áldozatával eltörölje a bűnt." ez sem azt jelenti, hogy a bűn megszűnt volna. Hanem tudjuk mit jelent, de ezt hosszú lenne leírni
"--> Valaki nagyon bölcs a maga szemében. ;)"
És egy kis személyeskedés a végére is. Szépen becsomagoltad. Személyeskedés nélkül nem megy a vita?
Mivel ez a sarokpontja a Máté 24:15-nek, hogy fel lett-e állitva a Templomban bálvány Jeruzsálem pusztulásakor, ezért ezt a vitát akkor látom érdemesnek folytatni, ha hozol erre bizonyitékot.
Van történelmi beszámoló ha utána akarsz nézni. Ha tudsz ilyet akkor elismerem, hogy tévedtem, ha nem tudsz, márpedig előre elárulom, hogy nincs erre semmi utalás, akkor sincs értelme folytatni mert csak a képzeteidről vitatkozunk.
A személyeskedést nekem nem nézed el, de amikor a másikat leszektásozod az mellett teljes nyugalommal elmész.
" Ez még mindig Jeruzsálem vége, nem a világé. Hisz minek elfutni a világvége elől és miért pont Júdeát említi. "
Nem a világvége elől kell elfutni, hanem az antikrisztus fogja az utolsó 3 és fél évben üldözni a zsidókat, felállitja a bálványt a templomban és imádtatja magát. Semmi köze ennek a próféciának Jeruzsálem pusztulásához. Ellenben beszél Jézus az utána következő nagy nyomorúságról ami a Jelenések kömyvében es a Dániel 9:27-ben is szerepel.
Segítek egy kicsit tisztábban látni.
Mindegyik vers amit most idézek ugyanarról az >>>utolsó<<< 3 és fél éves nagy nyomorúság időtartamáról szól:
Dániel 7:25 "ideig időkig és félidőkig"
Dániel 12:7 " --- || ---"
Jelenések 12:14 " --- || ---"
Dániel 9:27 "a hét felén"
Jelenések 11:2 és 13:5 "negyvenkét hónapig"
Jelenések 12:6 "1260 napig"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!