Ezt hogy magyarázzátok? Egy katolikus illető szerint katolikusként jóval nagyobb esélyem lenne az üdvösségre.
Én egész életemben nagyjából olyan teológiát hallottam, hogy csak Isten kegyelmén múlik az üdvösség, és aki bűnbánattal Krisztus felé fordul és bízik benne, annak helye van a Mennyországban. (Református vagyok)
Innentől kezdve számomra értelmezhetetlen az esélyszámolgatás, hiszen vagy Krisztussal élsz, vagy nélküle.
Jogosan jöhetne egy olyan válasz is, hogy kérdezzem meg az adott illetőt. Egyelőre az a benyomásom, hogy inkább az érzelmekre épít, de mindenképp megkérdezem őt is...
Ha te kicsavarhatod a leírt mondataim jelentéseit, én miért is nem tehetem meg? :)
Vigyázz, mert gyilkos gondolatok lappanganak szívem mélyén :P
(Erős szarkazmus, a mértéktelen hülyeségre. Gondoltam leírom mielőtt valami feljelentést tennél.)
Azonban továbbra sem hoztál bibliai igét a bűnbocsánatra, vagy felesleges is várnom? Gondolom te vagy a hirhedt 44%-os -1.
Másfelöl olvasd el a Jakab levelet, neked lehet meg ez maradt ki az életedből. Sehol sem írtam, hogy pusztán cselekedet által üdvözülhetünk, sőt szóba se hoztam, ezért nem értettem, hogy miről beszélsz. Kicsit olyan, mintha elkezdenék vitatkozni, hogy a pörköltet nem így kell főzni. Rendben, és ki beszél erről?
Továbbra is szívesen látnám, ha sikerülne kicsit összeszedettebben válaszolni és egy hozzászólásomra ne írnál kettő vagy több hozzászólást.
"
Hohoho... nyugi. "
Teljesen nyugodt vagyok, maximum számon kértem a hamis tant.
"Van?
Evangélikusokat nagyon jól ismerem, ott van közösségi gyónás, de nem vallják be a személyes bűeiket, csak egy közösségi imában felsorolják a lehetséges bűnöket. Ez annyiban tér el az ősegyház gyakorlatától, hogy ott a bűnös egyedül kiállt a közösség előtt és tételesen felsorolta bűneit. Nem érzel e kettő közt különbséget?"
Mit írtam? Istennek tartozunk gyónással, elsősorban NEKI kell, nem pedig papoknak.
"Másfelöl én hoztam két bibliai példát és módszert a bűnbocsánatra, ezt tőled picit hiányolom. "
Ott van az egész Biblia, ami erről szól, nem baj, ha nem másolom be?
"Jó, hát ahol mindenféle halott emberhez imádkoznak..."
Na ez a különbség, szerintünk Krisztus feltámadt és többé már nem halott, hanem Isten jobbján ül. "
Imádkoztok Máriához, meg egy rakás halott "szenthez" (bár a Biblia minden esetben élő, emberi testben lévő embert nevez szentnek, de ez titeket nem zavar) és azt írtam, hogy Istenhez kell imádkozni, Jézus pedig Isten, de látom nagyon nem megy a szövegértelmezés. Kár. De legalább tudom, hogy ezért vagy katolikus, így ez számodra talán mentség.
Nem katolikus vagy evangélikusként van nagyobb esélyed, hanem ha Jézust ismered, elfogadod és személyes kapcsolatban maradsz vele.
Az, hogy most ez Katolikus, vagy egyéb más formában teszed, majdnem mindegy.
A gyónás, a szentmise, az úrvacsora mind-mind csak eszköz arra, hogy Jézussal állandó kapcsolatot alakíts ki. Ha ezeket valaki nem eszköznek tekintené, hanem célnak, akkor bálványimádásról lehetne beszélni.
"A Bibliának az a része, melyben a négy evangélium található, ez ad kimerítő tanítást arról, hogy az Én Lelkem mit is akar tőletek annak érdekében, hogy boldogok legyetek. Mindenkit boldogságra teremtettem.
A boldogság egy olyan érzelmi és tudati állapot, mely a legnagyobb örömöt éppen a halál óráján tudja megadni annak, aki boldogítóan, helyesen, tehát az Én elgondolásom szerint rendezte úgy a földi életét, hogy annak végső kibontakozása az örök életben képes legyen megvalósulni. Aki nem erre törekszik, az mindig, mindenkiben és mindenhol csalódni fog. Nincs kívülről belétek áradó boldogság! Csak olyan van, melyet magatokban kell fölfedezni függetlenül attól, hogy milyen körülmény között éltek. "
"Ott van az egész Biblia, ami erről szól, nem baj, ha nem másolom be?"
Persze, hogy nem baj. Nem is vártam, ahogy azt sem, hogy konkrét választ kapok. Bármikor teszem fel ezt a kérdést, mindig csak hasonló kibúvót kapok rá.
Két konkrét igét hoztam a bűnbocsánat módjára, azt gondoltam, hogy a nagy bibliakutatók és tanulmányozók legalább háromszor ennyit hoznak arra, hogy én tévedek, az Egyház is téved és teljesen máshogy kell.
Eddig úgy néz ki, hogy a "hamis tan" van alátámasztva a Szentírás szavával, a te tanod pedig lóg a levegőben.
Egy dolog a katolikus dogmatika, de esélylatolgatást belekeverni azért szerintem is hibás. Egyszer fogsz meghalni és egyszer fogsz megítéltetni. Nincsenek "esélyek".
Én nem érzem tisztemnek megítélni más lelkiségét, bár ettől még gondolhatnám, hogy egy református nehezebben jut el az üdvösségre, mert kevesebb támogatása van, ugyanakkor a lelkét terhelő bűnöktől szerintem sokkal nehezebb önnön magát felszabadítania, mintha ehhez segítsége van, viszont erősebben munkál benne a romlás elleni indulat, mint egy katolikusban vagy egy ortodoxban. A reformátusoknak ebben a világban kell bizonyítaniuk.
Szerintem ezért van, hogy a protestáns államok jellemzően sokkal etikusabban működnek polgári is intézményes szinten, viszont jellemzően képmutatóbbak, míg a katolikus országok sokkal őszintébben élik a hétköznapokat, természetesebben viszonyulnak az érzelmeikhez, kevesebb a tabu, viszont tipikusan korruptak.
Abban viszont nem tudnék dönteni, hogy bármelyik ösvény igazabb lenne a másiknál.
Nem szállok be a vallási vitába, csak a kérdésre szeretnék válaszolni.
Szerintem az üdvösségre mindenkinek megvan az esélye, aki Isten szerint él. Ki él Isten szerint? Aki szeretetből gondolkodik és szeretetből cselekszik. Jézus legnagyobb tanítása a szeretet. Ez pedig nem csak a katolikus vallásban van meg.
A 10nek írnám, hogy nagyon jó a gondolkozása, de szerintem nem tudod, mi az hogy újjászületés.
Ha ugyanis ezt kihagyod, majdnem, hogy felesleges is a megtérés.
Vagy az újjászületés alatt valami olyat gondolsz, ami nem az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!