Mi a helyes keresztényi viselet nőknek? Biblia alapján kötelező a kendő viselése?
1 Korintus 11:5 De ha egy nő imádkozik vagy prófétál, akkor be kell takarnia a fejét valamivel,
Nem tapasztaltam hogy a misére járó nők betakarnák a fejüket. Minden keresztény nőnek úgy kellene öltözni mint az apácáknak?
#30, igen, ismerem ezt a részt a bibliából. De ezt Pál írta, egy patriarchális világabn. Ő talán nem tévedhetetlen?
Jézus sosem mondott ilyet.
" #30, igen, ismerem ezt a részt a bibliából. De ezt Pál írta, egy patriarchális világabn. Ő talán nem tévedhetetlen?
Jézus sosem mondott ilyet."
Ki hogyan viszonyul a Bibliához. Én a Biblia alapján közelítettem meg a kérdést, ha Te nem fogadod el Pált, az már egy másik téma. Szíved joga.
Én annyit tehetek, hogy leírom a meggyőződésemet:
Pál teológiája alap a pogányból lett keresztényeknek. Jézus a zsidókhoz szól, Pál pedig pontosítja, hogy mi a teendője, hogy gondolkodjon, viselkedjen, értelmezzen a "pogány" keresztény
Szia
A fej befedése – Mikor és miért szükséges?
Útmutatással szolgál, hogy jó döntéseket tudjunk hozni, olyanokat, amelyek tiszteletet szereznek Istennek (1Korintusz 11:3–16). Pál három tényezőt említ, amelyet meg kell vizsgálnunk: 1. a tevékenység, amely megkívánja, hogy egy nő befedje a fejét; 2. a környezet, amelyben így kell tennie; és 3. az indíték, amely meghúzódik amögött, hogy követi ezt az irányadó mértéket.
1. A tevékenység. Pál kettőt említ: az imát és a prófétálást (4., 5. vers). Az ima természetesen azt jelenti, hogy az imádatunk kifejezéseként Istenhez fordulunk. Ma a prófétálás minden olyan, Biblián alapuló tanításra utal, amelyet egy keresztény szolga végez. Vajon Pál arra céloz, hogy egy nőnek mindig be kell fednie a fejét, amikor csak imádkozik vagy a bibliai igazságot tanítja valakinek? Nem. Minden attól függ, hogy milyen az a környezet, amelyben a nő imádkozik vagy tanít.
2. A környezet. Pál szavai kétféle környezetre, azaz tevékenységi körre utalnak: a családra és a gyülekezetre. Ezt mondja: „az asszony feje pedig a férfi . . . minden asszony pedig, aki fedetlen fővel imádkozik vagy prófétál, megszégyeníti a fejét” (3., 5. vers). A családi elrendezésben Jehova a férjet jelölte ki a nő fejének. Amennyiben egy nő nem ismeri el kellőképpen a férje hatalmát, megszégyeníti a férjét azzal, ha olyan felelősségeket lát el, melyekkel Jehova a férjét bízta meg. Például ha szükségessé válna, hogy egy feleség a férje jelenlétében vezessen bibliatanulmányozást, akkor a feje befedésével ismerné el a férje hatalmát. Ezt attól függetlenül is megtenné, hogy a férje meg van-e keresztelkedve vagy sem, mivel ő a család feje.* Ha egy nőnek a kiskorú, megkeresztelt fia jelenlétében kell imádkoznia vagy tanítania, akkor is befedi a fejét, nem azért, mintha a fia lenne a család feje, hanem a miatt a hatalom miatt, mely a keresztény gyülekezet megkeresztelt férfi tagjainak adatott.
3. Az indíték. A 10. versben két okot találhatunk, amiért egy keresztény nő szeretne eleget tenni ennek a kívánalomnak: „az asszonynak hatalmi jelet [kell] viselnie a fején az angyalok miatt.” Először is figyeljük meg a ’hatalmi jel’ kifejezést. A nő azzal, hogy befedi a fejét, kimutatja, hogy elismeri a gyülekezet megkeresztelt férfi tagjainak hatalmát, melyet Jehova adott nekik. Ezáltal az Isten iránti szeretetének és lojalitásának adja tanújelét. A második okot a következő szavak mutatják meg: „az angyalok miatt.” Milyen hatással van ezekre a hatalmas szellemteremtményekre egy nő, ha befedi a fejét?
Az angyalok érdeklődéssel figyelik, hogy Jehova szervezetében – égen és földön – miként ismerik el Isten hatalmát. Abból is hasznot merítenek, ha megfigyelik a tökéletlen emberek példáját ezen a téren. Elvégre nekik is alá kell rendelniük magukat Isten elrendezésének – ebben a próbában a múltban az angyalok közül nem is kevesen elbuktak, ahogyan arról a Júdás 6 ír.
Elfogadom Pált, de ezt a hímsoviniszta szöveget nem.
Tovabbra is úgy gondolom, a mai világban nincs szükség arra, hogy egy keresztény nő kendőt viseljen.
"Elfogadom Pált, de ezt a hímsoviniszta szöveget nem. "
Akkor ezt Pállal vitasd meg, vagy a Szentlélekkel:)
"Vajon Pál arra céloz, hogy egy nőnek mindig be kell fednie a fejét, amikor csak imádkozik vagy a bibliai igazságot tanítja valakinek? Nem. Minden attól függ, hogy milyen az a környezet, amelyben a nő imádkozik vagy tanít. "
Egyetértek! Az ige elég világos
"Zitus, és te be szoktad fedni a fejed?"
Bocs, h beleszólok, de az igéhez való viszonyunkat nem befolyásolhatja mások viselkedése. Jézus ilyet nem tanított. Ha Zitus hazudott valaha, akkor nekem is van kreditem hazudni?
"Zitus, és te be szoktad fedni a fejed?"
Szerintem ne menjünk bele személyeskedésbe, jó?
Ahogy korábban is írtam, az a kisebbik rossz ha valaki tudja hogy be kell fedni a fejét de nem teszi, mintha kijelentené hogy ez nem előírás vagy hogy a XXI. században szükségtelen. Ez utóbbi olyan mintha felülírná a bibliai igét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!