Kedves Tanúk! Ha Jézus Isten Fia, akkor az nem azt jelenti, hogy maga is Isten?
Hiszen a kutya kutyát szül, a macska macskát, ember embert, Isten pedig Istent:
"Ám amikor Elsőszülöttét bevezeti a világba, ezt mondja: Imádja őt Isten minden angyala."(Zsid 1,6)
Ha esetleg azzal jönnétek, hogy dehát angyalokat és embereket is nevez a Biblia Isten fiainak, akkor javaslom, vegyétek figyelembe a közvetlenül előtte lévő verset is:
"Mert az angyalok közül kinek mondta valaha: „Fiam vagy te, ma nemzettelek téged!” majd: ,,Atyjává leszek, és ő Fiammá lesz.” (Zsid 1,5)
Vagyis az angyaloknak nem mondja, mert ők csak analóg értelemben az Isten fiai. A Fiúhoz képest nem nevezhetők fiaknak. Jézus a Biblia szerint Isten elsőszülöttje és egyszülöttje, ezen kifejezés pedig arra mutatnak, hogy egyértelműen különbözik az angyaloktól vagy az emberektől. Teljesen egyedi módon született, ő tényleg az Isten Fia, mi vagy az angyalok pedig csak teremtmények vagyunk.
Kedves 11-es hsz
Ha a gondolatmenet amelyet levezettél igaz, miszerint "Az Atya bennem van es En obbenne"-igazolná azt hogy Krisztus Isten, akkor hogyan tudnád megmagyarázni Krisztus követőiért mondott főpapi imáját, amelyet a János 17 fejezetében olvashatunk?:
"Nemcsak ezek miatt kérlek, hanem azok miatt is, akik az ő szavukra hisznek bennem; 21 hogy mindnyájan egyek legyenek, mint ahogy te, Atyám, egységben vagy velem, és én egységben vagyok veled, hogy ők is egységben legyenek velünk, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem. 22 És én azt a dicsőséget, melyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, mint ahogy mi is egyek vagyunk."
Zitus-nak:
A Szentháromság egysége minden egység forrása és mintája. A hívők Isten szentháromságos életébe kapnak meghívást. Ahogy az Atya és a Fiú egy a Szentlélek által, úgy lesz Krisztus a Szentlélek által egy a menyasszonyával, az Egyházzal, amely az ő saját titokzatos teste.
Az Atya és a Fiú egysége teremtetlen örök egység, Krisztus és az Egyház egysége azonban teremtett nem öröktől való egység, vagyis eleve nem lehet teljesen tökéletesen ugyanaz az egység, de mégis egy hasonló, annak mintájára létrejövő, emberi elmével egyenlőre elképzelhetetlen mélységes egység. Az Egyház megistenül, részesedik annak istenségében, aki részese lett emberségének. Az Egyház Isten örököse, Krisztus társörököse, akit Krisztus az Isten trónjára ültet, akivel együtt uralkodik örökkön örökké.
A megistenülés nem azt jelenti, hogy egy az egyben maga is Istenné válik, a végtelen Isten bármennyit is ad a véges teremtményeinek azok még mindig végtelenszer kevesebbek lesznek. Isten végtelen életének átadásához a végtelen élet is kevés. Tehát fokozatosan egyre inkább megistenülünk, de soha nem válhatunk Istennel tökéletesen egyenlővé.
Ezt a kiváló választ eredetileg nem én fogalmaztam, hanem szp72: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__8..
Egyébként pedig ha Krisztus Istenségéről vagy a Szentháromság bizonyításáról van szó, akkor arra akadnak jobb idézetek is az "Az Atya bennem van es Én őbbenne"-től. Bár ha jobban belegondolnátok, akkor észrevehetnétek, hogy ez is egy jó bizonyíték. Ha ugyanis nem valljátok Krisztus teljes és tökéletes egységét az Atyával, akkor lényegében két Uratok és Istenetek van: egy nagy és egy kicsi. Ugye nem is olyan régén én magam írtam ki ezzek kapcsolatban egy kérdést: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__8..
De hogy ne legyen félreértés, előre leírom, hogy a Szentháromság hívők is vallják a személyek közti valóságos és örök különbséget. A Szentháromság lényegi és nem teljes egyenlőséget, vagyis egylényegűséget tanít. Tehát az Atya és a Fiú nem egyenlőek sem személyükben sem származásukban, hanem minden másban, és ezt a minden mást nevezzük lényegnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!