Kedves Jehova tanúi, mit gondoltok Jézus Krisztus Istenségéről?
Értem én hogy mire próbálsz kilyukadni, de akkor is túlspilázod a dolgot.
Márk és Lukács esetében is arról ír a Biblia hogy a gazdag emberek mennyit dobáltak a perselybe, meg hogy az özvegyasszony mennyit. Ahhoz azért nem kell Istennek lenni, se a pontos vagyonát ismerni, hogy valakiről már ránézésre meg lehessen mondani hogy tehetős ember vagy sem.
De várj, félreértesz, számomra nem is kérdés Jézus Istensége!
És persze, igaz amit mondasz, hogy nyilván pontosan ismert minden embert.
Én csak arra próbálok rávilágítani, hogy jelen példa erre nézve még nem bizonyító erejű (márpedig ha a Tanúknak próbálod ezáltal Jézus Istenségét bemutatni, akkor illene annak lennie). Mert nem kell, hogy ismert legyen az emberek pontos vagyona. Bármennyit is dobott be valamelyik gazdag a perselybe, számít az a tanítás szempontjából bármit is, hogy otthon még milliónyi érméje, vagy csak 1000 fillérje maradt? Vagy hogy akár csak az általa viselt előkelő ruhák és csecsebecsék értékében mérve gazdagabb még így is, mint az özvegyasszony?
Szeretnék a nagybetüs kérdésedre is válaszolni, hiszen minket kérdeztél:-)
Isten egyszülött Fia, Jehova egyetlen olyan Fia, akit egyedül teremtett meg. Ez a Fiú az egész teremtés elsőszülöttje. Minden más az égben és a földön általa lett megteremtve. Ő a világegyetem második legnagyobb személyisége. Ő Jehovának az a Fia, akit a földre küldött, hogy váltságul adja életét az emberiségért, így lehetővé téve, hogy Ádám utódai közül mindazok, akik hitet gyakorolnak benne, örökké élhessenek. Ugyanez a Fiú, miután visszakapta égi dicsőségét, most Királyként uralkodik, és hatalmat kapott, hogy minden gonoszt megsemmisítsen, valamint hogy megvalósítsa Atyja földre vonatkozó eredeti szándékát. A Jézus név héber alakja azt jelenti: ’Jehova megmentés’; a Krisztus a héber má·síʹach (Messiás) szó megfelelője, jelentése: ’felkent’.
Azonos-e Jézus Krisztus Istennel?
Ján 17:3" Jézus így imádkozott Atyjához: „ Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent [„az egyetlen igaz Istent”, Csia], és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust.” Figyeld meg, hogy Jézus nem magát, hanem égi Atyját nevezte ’egyedül igaz Istennek’.
Ján 20:17: „Jézus ezt mondta neki (Mária Magdalénának): »Ne érints engem, mert még nem mentem fel az Atyához, hanem menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.«” A feltámasztott Jézusnak tehát az Atya éppúgy Isten volt, mint Mária Magdalénának. Érdekes módon egyetlen olyan írásszöveg sincs, amelyben az Atya a Fiút „én Istenemnek” nevezi.
Ján 1:1: „Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge [a Kat., ÚRB, B.—D., KNB, Káldi szintén].” A Kecsk., 1931 így fogalmaz: „isten volt az íge.” Az ÚV ezt írja: „a Szó isten volt.”
Mit látnak ezek a fordítók a görög szövegben, amiért néhányan közülük ezt a részt nem úgy fordítják le, hogy „Isten vala az Íge”? Az első the·oszʹ (Isten) előtt határozott névelő áll, a második előtt viszont nem. A névelős szerkezetben lévő főnév egyénre, személyre utal, míg az ige előtt álló, egyes számú, névelő nélkül használt főnévi állítmánykiegészítő (amely a görög nyelvű mondatszerkesztésben van) valakinek a tulajdonságára utal. A szövegnek tehát nem az az értelme, hogy az Ige (Jézus) azonos Istennel, akinél volt, hanem azt fejezi ki, hogy az Ige isteni természetű, isteni lény, egy isten.
Mire gondolt János apostol a János 1:1 leírásakor? Arra, hogy Jézus maga az Isten, vagy hogy Jézus az Atyával együtt egy Isten? Ugyanezen fejezet 18. versében János ezt írta: „ Az Istent soha senki [„e g y ember sem”, ÚV] nem látta; az egyszülött Fiú [„egyszülött isten”, ÚV], a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt” (Kár.). Látta-e ember Jézus Krisztust, a Fiút? Természetesen! Akkor vajon azt mondta János Jézusról, hogy ő az Isten? Nyilvánvalóan nem. János azt írta összefoglalóan evangéliumának vége felé: „Ezek pedig azért irattak meg, hogy higyjétek, hogy Jézus a Krisztus [nem Isten, hanem], az Istennek Fia” Ján 20:31, Kár.
KZitus, ez felháborító, te most komolyan hülyének nézel? :D Én titeket kérdeztelek, de ez az Örtorony, nem pedig ti! Figyelj csak leírom ezt én is, mert ezt is megtaláltam az oldalatokon: Azonos-e Jézus Krisztus Istennel?
Ján 17:3, Kár.: Jézus így imádkozott Atyjához: „ Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent [„az egyetlen igaz Istent”, Csia], és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust.” (Figyeld meg, hogy Jézus nem magát, hanem égi Atyját nevezte ’egyedül igaz Istennek’.)
Ján 20:17, ÚRB: „Jézus ezt mondta neki [Mária Magdalénának]: »Ne érints engem, mert még nem mentem fel az Atyához, hanem menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.«” (A feltámasztott Jézusnak tehát az Atya éppúgy Isten volt, mint Mária Magdalénának. Érdekes módon egyetlen olyan írásszöveg sincs, amelyben az Atya a Fiút „én Istenemnek” nevezi.) (forrás: [link] Komolyan, ilyen hülyének nézitek az embereket? TITEKET kérdezlek, van szabadtudatotok egyáltalán? :D Ez nagyon felháborító, de komolyan...
A másik alatta található:
"Bizonyítja-e a János 1:1 azt, hogy Jézus az Isten?
Ján 1:1, Kár.: „Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge [a Kat., ÚRB, B.—D., KNB, Káldi szintén].” A Kecsk., 1931 így fogalmaz: „isten volt az íge.” Az ÚV ezt írja: „a Szó isten volt.”
Mit látnak ezek a fordítók a görög szövegben, amiért néhányan közülük ezt a részt nem úgy fordítják le, hogy „Isten vala az Íge”? Az első the·oszʹ (Isten) előtt határozott névelő áll, a második előtt viszont nem. A névelős szerkezetben lévő főnév egyénre, személyre utal, míg az ige előtt álló, egyes számú, névelő nélkül használt főnévi állítmánykiegészítő (amely a görög nyelvű mondatszerkesztésben van) valakinek a tulajdonságára utal. A szövegnek tehát nem az az értelme, hogy az Ige (Jézus) azonos Istennel, akinél volt, hanem azt fejezi ki, hogy az Ige isteni természetű, isteni lény, egy isten. (Lásd még az ÚV 5. függelékét az 1821—2. oldalon.)
Mire gondolt János apostol a János 1:1 leírásakor? Arra, hogy Jézus maga az Isten, vagy hogy Jézus az Atyával együtt egy Isten? Ugyanezen fejezet 18. versében János ezt írta: „ Az Istent soha senki [„e g y ember sem”, ÚV] nem látta; az egyszülött Fiú [„egyszülött isten”, ÚV], a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt” (Kár.). Látta-e ember Jézus Krisztust, a Fiút? Természetesen! Akkor vajon azt mondta János Jézusról, hogy ő az Isten? Nyilvánvalóan nem. János azt írta összefoglalóan evangéliumának vége felé: „Ezek pedig azért irattak meg, hogy higyjétek, hogy Jézus a Krisztus [nem Isten, hanem], az Istennek Fia” (Ján 20:31, Kár.)."
A forrás ugyan az! egymás alatt van mindkettő. Tehát, kedves KZitus, míg TI nekem nemválaszoltok SAJÁT gondolatokkal, addig nincs miről beszélgetnünk. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!