Mit tanított Jézus, hogy kihez imádkozzunk?
Jézus ezt tanította, hogy az Atyához imádkozzunk. De szerinted csak ennyit tanít a Biblia? Csak ezt mondta Jézus? Ennyi erővel kiragadhatnánk az egész Bibliából azt a mondatot, hogy menjünk be a belső szobába, majd leélhetnénk az egész életünket egy szoba 4 falai között, mert Jézus azt mondta, hogy menjünk be a belső szobába.
Vedd le kicsit magadról a JT szemüveget, majd tárd ki jól a szemeidet, és olvasd ezt el:
1 János, 1:3 - A mit hallottunk és láttunk, hirdetjük néktek, hogy néktek is közösségtek legyen velünk, és pedig a mi közösségünk az Atyával és az ő Fiával, a Jézus Krisztussal.
Hogy lehetsz közösségben valakivel, akihez egész életedben egy szót se szólsz, és Ő se szól hozzád?!
---------------
.1. Hol tanít azzal ellentétesen a Biblia, hogy az Atyához imádkozzunk?
.2. Ha máshol is azt tanítja a Biblia, hogy Istenhez, az Atyához imádkozzunk, akkor miért kiragadás Jézus tanítása az imáról?
.3. A belső szoba miért jelent szó szerinti szobát?
.4. Az imádság meg a közösségben lévésnek mi köze van az imádsághoz, talán akikkel közösségben van a keresztény a gyülekezetben, azokhoz imádkozik is?
.5. Több mint 60 görög kifejezés foglalkozik az imádsággal és a hozzá kapcsolódó dolgokkal, azok közül melyik mondja, hogy lehet imádkozni máshoz is az Atyán kívül?
.6. Ha az nem világos nektek: „így imádkozzatok: mi Atyánk” - akkor mi az ami világos? vö. Mt 6:23
.7. Az imádsághoz kapcsolódik az áldozat, az USZ-ben ki és mikor mutatott be áldozatot Jézus Krisztusnak?
„ Vedd le kicsit magadról a JT szemüveget” - Bibliáról beszélünk, Jézus idézzük az imával kapcsolatban, nem emberi értelmezésekkel foglalkozunk.
A Mt 6:9-ben Jézus kijelentése arról, hogy kihez imádkozzunk, az nem értelmezés, hanem kijelentés, utasítás, iránymutatás. Miért kerestek ezzel ellentmondásban lévő igét, amikor nincsen, mivel a Szentírásban nincsen ellentmondás, csak ti mondotok ellent neki, amit Isten nyilván figyel a mennyből, hogy hogyan csináljátok a Jézus tanításának a kiforgatását.
Én és az Atya egy vagyunk (Jn 10,30)
---------------------------------------------
Szerintem törődj bele, saját lelki békéd érdekében, hogy csak te tudod az igazságot, te vagy a letéteményese, és hogy ennyi hülye van a világon - senki sem fog a te támadó és sekélyes kirohanásaidtól eltérni a megélt hitétől.
-----------------------------------------
Talán ha kérhetnénk: inkább imádkozz - [az Atyához] értünk, az ellenségeidért. Mert megmondatott.
---
Pax et bonum!
Szerintem törődj bele, saját lelki békéd érdekében, hogy csak te tudod az igazságot,
- aki engedelmes, mindenki tudja!
"Hálát adok Urunknak, Jézus Krisztusnak, aki erőt adott nekem, megbízhatónak tartott és meghívott a szolgálatára, engem." (1Tim 1,12) - - -
A kharisz (hála, melyet a kegyelem vált ki – 5385). Lehet ima része, de lehet csupán a hála érzése, - ima nélkül. Kapcsolódási helyek: hála érzés (Lukács 17:9); hála Istennek (Róma 6:17; 1Korinthus 10:30; 15:57; 2Korinthus 2:14; 8:16; 9:15); hála Istennek a Jézus Krisztus által (Róma 7:25); hálás (kharisz) szívvel énekelni Istennek (Kolossé 3:16); hála érzése Krisztus felé (1Timótheus 1:12); hála érzése Isten felé (2Timótheus 1:3).
kkk
"Isten korintusi egyházának, a Krisztus Jézusban megszentelteknek, a meghívott szenteknek, mindazokkal együtt, akik ott vagy itt bárhol segítségül hívják a mi Urunk Jézus Krisztus nevét." (1Kor 1,2)
Az epikaleó (segítségül hív, tanúnak hív, jogi nyelven fellebbez vkihez-1941). Isten nevének segítségül hívása leginkább imában történik (vö. 1Királyok 18:24,36-37), de előfordul Istenre való hivatkozás is – ima nélkül: „tanúm az Isten” (2Korinthus 1:23). Krisztus nevének segítségül hívása viszont nem hozzá intézett imát jelent, hanem reá való hivatkozást (vö. Cselekedetek 4:30; Zsidók 7:25), ill. közvetlen megszólítást. (vö. Máté 15:25; Márk 9:22,24)
Kapcsolódási helyek: Isten nevének segítségül hívása (Cselekedetek 2:21, vö. Jóel 2:32; Róma 10:12-14; 2Korinthus 1:23); Krisztus nevének segítségül hívása (1Korinthus 1:2; Cselekedetek 9:14,21; 22:16); István közvetlenül szólította meg a felemelt és megdicsőült Úr Jézust, amikor segítségül hívásával megvallotta őt (kinyilvánította a benne való hitét), mint aki képes őt (szellemét) elfogadni, van joga felette kedvező ítéletet hozni. (Cselekedetek 7:59) Ez után borult szólásra Isten elé, a Máté 5:44-ben olvasható tanítás szellemében: 'imádkozzatok üldözőitekért'.
A gyülekezet Istenhez intézett imájában Jézust vallotta meg, amikor reá hivatkozott, hogy Isten általa ad jeleket és gyógyítást. (Vö. Cselekedetek 4:30) Ilyenkor Jézus személyének elismerése valósul meg, annak elfogadása, hogy Jézus az Istentől küldött Messiás, akiben van az üdvösség, a benne való hit, megvallás és követés által.
A kifejezés előfordul még Pálnak a császárra való hivatkozásánál, akit segítségül hívott (magasabb törvényes fórum közbelépését kérte ügyében), ami mutatja, hogy adott esetben egy keresztény bírósághoz fordulhat jogai érvényesítéséért vagy védelemért - (de sohasem hittestvérei ellen - 1Kor 6:6); vö. Cselekedetek 25:11-12,21; 26:32; 28:19.
kkk
"Ha pedig tőlem kértek valamit nevemben, azt is meg fogom tenni." (Jn 14,14)
Az aiteó (kérés-154) nem jelent feltétlenül imában való kérést! Jézus mondja a János 14:14-ben: „Ha kértek engem (με) a nevemben, én azt megcselekszem.” Amikor Zebedeusék kértékJézust, nem imádkoztak hozzá. (vö. Máté 20:20,22) A szamáriai asszony kérése sem ima lett volna. (János 4:10) Bárki kérheti Jézus segítségét anélkül, hogy azt imádkozás keretében tenné, ugyanakkor az Istenhez intézett ima is tartalmazhat kérést. (vö.erótaó)
Az erótaó (kérés, kérdezés -2065). Lehet imában vagy azon kívül. Jézustól kértek – ima nélkül (Máté 15:23; Márk 7:26; Lukács 4:38; 7:3; 11:37; János 4:31,40); Jézus kérése: (Lukács 5:3); Jézus imában való kérése az Atyától: (János 17:9,15,20); zsidók kérése Pilátustól (János 19:31); arimátiai Józsefé (János 19:38); a sántáé (Cselekedetek 3:3); a nem zsidóké (Cselekedetek 10:48); a hadbíráké (Cselekedetek 16:39); Pálé (Cselekedetek 23:18; Fillippi 4:3); a testvéré 1János 5:16b); Jánosé (2János.5).
Kkk
"Háromszor kértem ezért az Urat, hogy szűnjék meg, de azt felelte: Elég neked az én kegyelmem, mert az erő a gyöngeségben nyilvánul meg teljesen." (2Kor 12,8-9)
A parakaleó (kérés, szólítás, stb. – 3870). Istennel kapcsolatban lehet imának a része, egyébként nem tartozik az imához. Kapcsolódási helyek: Jézusé (Máté 26:53); Pálé (2Korinthus 12:8); Jézustól való kérés (Máté 8:5, 31, 34; Márk 1:40; 6:56); szolgák egymás közt (Máté 18:29); atya a fiát (Lukács 15:28); kérés Páltól (Cselekedetek 16:9; 21:12); Félixtől (Cselekedetek 24:4); Fesztusztól (Cselekedetek 25:2); Isten kérése (2Korinthus 5:20); Titusztól való kérés. (2Korinthus 8:6)
"Míg kövezték Istvánt, így imádkozott: Uram, Jézus, vedd magadhoz lelkemet!" (ApCsel 7,59)
-------------
Az epikaleó (segítségül hív, tanúnak hív, jogi nyelven fellebbez vkihez-1941). Isten nevének segítségül hívása leginkább imában történik (vö. 1Királyok 18:24,36-37), de előfordul Istenre való hivatkozás is – ima nélkül: „tanúm az Isten” (2Korinthus 1:23). Krisztus nevének segítségül hívása viszont nem hozzá intézett imát jelent, hanem reá való hivatkozást (vö. Cselekedetek 4:30; Zsidók 7:25), ill. közvetlen megszólítást. (vö. Máté 15:25; Márk 9:22,24)
Kapcsolódási helyek: Isten nevének segítségül hívása (Cselekedetek 2:21, vö. Jóel 2:32; Róma 10:12-14; 2Korinthus 1:23); Krisztus nevének segítségül hívása (1Korinthus 1:2; Cselekedetek 9:14,21; 22:16); István közvetlenül szólította meg a felemelt és megdicsőült Úr Jézust, amikor segítségül hívásával megvallotta őt (kinyilvánította a benne való hitét), mint aki képes őt (szellemét) elfogadni, van joga felette kedvező ítéletet hozni. (Cselekedetek 7:59) Ez után borult szólásra Isten elé, a Máté 5:44-ben olvasható tanítás szellemében: 'imádkozzatok üldözőitekért'.
A gyülekezet Istenhez intézett imájában Jézust vallotta meg, amikor reá hivatkozott, hogy Isten általa ad jeleket és gyógyítást. (Vö. Cselekedetek 4:30) Ilyenkor Jézus személyének elismerése valósul meg, annak elfogadása, hogy Jézus az Istentől küldött Messiás, akiben van az üdvösség, a benne való hit, megvallás és követés által.
A kifejezés előfordul még Pálnak a császárra való hivatkozásánál, akit segítségül hívott (magasabb törvényes fórum közbelépését kérte ügyében), ami mutatja, hogy adott esetben egy keresztény bírósághoz fordulhat jogai érvényesítéséért vagy védelemért - (de sohasem hittestvérei ellen - 1Kor 6:6); vö. Cselekedetek 25:11-12,21; 26:32; 28:19.
"Jöjj /erkhomai/ el, Uram Jézus!" (Jel 22,20)
"Aki nem szereti az Urat, legyen kivetett! Marana tha!" (1Kor 16,22) (Marana tha = Jöjj el Urunk)
---
A Jelenések 22:20: „Ámen. Jöjj el, Uram Jézus.” Nem jelent feltétlenül Jézushoz szóló imát az Ámen szó jelenléte, hiszen az Ámen szó (imán kívüli) megerősítésre (úgy legyen) is van használva. (vö. 1Király 1:36; Jeremiás 28:6) Az Ámen szó isteni kijelentésre válaszul is elhangzik, pl. Jeremiás 11:5-ben, amely hasonlóképpen (megerősítésként) a hozzájárulás bizonyságaként hangzik el. A „jöjj” ima nélkül előfordul pl. Lukács 7:3; János 4:49; 11:34, 1Korinthus16:22-ben. A János 3:5-ben Jézus mondja: „Ámen, Ámen, mondom neked” - aminek az imához semmi köze. (vö. Vida)
Jézus eljövetelének kérése nem jelent feltétlenül hozzá intézet imát:
---
"Azok leborulva imádták. Aztán nagy örömmel visszatértek Jeruzsálembe." (lK 24,52)
A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké! A négy élőlény így felelt: Ámen! A vének pedig leborultak és imádták." (Jel 5,7-14)
A végét miért nem idézi pontosan?
„És a huszonnégy Vén leborult és imádá AZ ÖRÖKKÖN ÖRÖKKÉ ÉLŐT.”
---
A proszküneó (imádni, hódolni-4252). Az imádat ebből a szóból van fordítva. Hogy Krisztus esetében melyik értelmezés helyes, magából a szóból nem dönthető el, mivel jelent Istennek kijáró imádatot (Máté 4:9-10; János 4:20-24; 1Korinthus 14:25; Jelenések 4:10; 5:14; 7:11; 11:1,16; 14:7; 15:4; 19:4,10; 22:8-9), és embereknek adható hódolatot is. (Jelenések 3:9; Máté 18:26)
Ami eldönti a kérdést, az a proszkünétész (imádók-4253) szó, amely egyértelműen az Atyához kapcsolja az imádatot. (János 4:23) Krisztus imádására így nincs bibliai alap, ennélfogva azAtya imádata az egyedül igaz és elfogadható imádat a Krisztus által – nem pedig az Atya és a Fiú és a szent szellem hármasságának imádata. Krisztusnak csupán hódolat adható. (Máté 8:2; Lukács 24:52; János 9:38; Zsidók 1:6)
---
a kérdezőnek
Még mindig nem értem, hogy szerinted mit nevezünk imának? Mitől ima az ima? Mi különbözteti meg az imádatot a hódolattól?
Ha ima és imádat alatt a legfőbbnek kijáró tiszteletet és hódolatot értjük, akkor ebben az értelemben én sem imádom a Fiút, hanem csak az Atyát. Jézus Krisztust nem legfőbbként, hanem a legfőbb Fiaként tisztelem. A Fiú tisztelete és dicsérete igazából az Atya tisztelet és dicséret része, aki nem tiszteli a Fiút az nem tiszteli az Atyát sem:
"Az Atya nem ítél senkit, az ítéletet egészen a Fiúra bízta, hogy mindenki tisztelje a Fiút, amint tiszteli az Atyát. Aki a Fiút nem tiszteli, nem tiszteli az Atyát, aki őt küldte." (Jn 5,22-23)
@ A végét miért nem idézi pontosan?
„És a huszonnégy Vén leborult és imádá AZ ÖRÖKKÖN ÖRÖKKÉ ÉLŐT.”
Csak azért, mert a szövegkritika alapján készült fordítások nem hozzák, mivel az eredeti szövegben nem volt benne. De amint látod, a mennyei seregek úgy imádják az Istent, hogy abban a Fia is részesül: ugyanúgy leborulnak előtte és neki is elmondják ugyanazt magasztalást:
"Harsány hangon kiáltottak: „Méltó a Bárány, akit megöltek, hogy övé legyen a hatalom, a gazdagság, a bölcsesség, az erő, a tisztelet, a dicsőség és az áldás.” Erre hallottam, hogy minden teremtmény, mely a mennyben, a földön és a föld alatt, a tengeren és a tengerben van, így kiáltott: „A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké.” A négy élőlény ráfelelte: „Amen”, a (huszonnégy) vén pedig arcra borult és imádta (az örökkön-örökké élőt)." (Jel 5,12-14)
Egyedül az Atyát imádják, de mégis a Fiával együtt. Egyedül az Atyát imádják, de lényegében a Fiú is ugyanazt a hódolatot és tiszteletet kapja. A legtöbb keresztény felekezet, ezt a Fiúnak is kijáró lényegében ugyanolyan tiszteletet és hódolatot is imádatnak mondja anélkül, hogy elvitatná az Atya főségét a Fiúval szemben. Szerinted ha a Jel 5,12-14 nem imádat, akkor vajon hogyan kell imádni?
@ Krisztus imádására így nincs bibliai alap, ennélfogva az Atya imádata az egyedül igaz és elfogadható imádat a Krisztus által – nem pedig az Atya és a Fiú és a szent szellem hármasságának imádata.
Mit jelent az, hogy "Krisztus által"? Nos azt jelenti, hogy lényegében neki is megadod ugyanazt a hódolatot és tiszteletet, ahogy azt a mennyei seregek is teszik. Egyedül az Atyát imádni Jézus Krisztus által vagy imádni az Atyát és a Fiút ugyanazt jelenti. Ez pusztán csak szóhasználati kérdés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!