Nem tudnátok leírni nekem egy rövid fogalmazást az "Utolsó vacora" ról? (HITTAN)
Szia!
Szívesen segítek.
Jeruzsálemi szállásuk felházának a szobájában az Úr Jézus Krisztus tanítványaival együtt az asztalnál ült. Azért jöttek össze, hogy megünnepeljék a húsvétot. Krisztus ezt az ünnepet egyedül a tizenkettővel kívánta megtartani. Tudta, hogy eljött az ő órája. Ő maga volt a páskabárány. Ezt a bárányt húsvét napján ették meg. Őt is most kellett feláldozni. Maradt azonban még néhány nyugodt óra számára, és ezeket szeretett tanítványaival kellett eltöltenie.
Az ünnepen az volt a szokás, hogy egy szolga megmosta a vendégek lábát, és ez alkalommal is megtették az előkészületeket ennek a szolgálatnak az elvégzésére. A kancsó, a mosdótál és a törülköző már ott volt, elkészítve a lábmosásra. Szolga azonban egy sem volt jelen. A tanítványok dolga lett volna a lábmosás elvégzése. Sértett hiúságukból kifolyólag azonban a tanítványok egyike sem vállalkozott arra, hogy betöltse a szolga szerepét. Mindegyikük közömbösséget tanúsított, mintha nem lettek volna tudatában annak, hogy van valami feladat a számukra, amelyet valamelyiküknek el kell végeznie. Hallgatásukkal azt nyilvánították ki, hogy nem voltak hajlandók megalázni magukat ennek a szolgálatnak az elvégzésével. Krisztus szolgaként mosta meg a tanítványok lábát, példát adva arra, hogy ők is ezt cselekedjék.
Krisztus ezután az asztalhoz ült tanítványaival, amelyre már feltették a húsvéti vacsorát. A kovásztalan kenyér, amelyet a húsvéti időszakban használtak, előtte volt. A kiforratlan húsvéti bor szintén ott volt az asztalon. A kenyeret és a bort Krisztus jelképként alkalmazza saját szeplőtlen áldozata ábrázolására. Sem a kenyeret, sem a bort nem rontotta meg az erjedés, a bűn és a halál jelképe. Jézus megtörte a kenyeret kitöltötte a bort. Júdás, az áruló is részt vett ezen a szent szertartáson. Júdás is megkapta Jézustól megtört testének és kiontott vérének a jelképeit. Júdás is hallotta Jézusnak ezeket a szavait: "Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre". Jézus szavai meggyőzték a hamis tanítványt arról, hogy Krisztus tud titkos szándékáról. Szándékának a kitudódása után Júdás meglepődve és megzavarodva felállt és sietve elhagyta a helyiséget. A tanítványok nem értették meg Jézus szavait. Miután Júdás elhagyta a felsőház helyiségét, Krisztus egyedül maradt a tizeneggyel. Beszélt nekik a tőlük való elválás közelségéről. Mielőtt azonban ez bekövetkezett volna, rámutatott küldetése nagy céljára.
Mielőtt elhagyták a felsőház szobáját, az Üdvözítő dicséretet énekelt tanítványaival. Nem valami gyászos, szomorú siralmat, hanem egy örvendező húsvéti éneket énekeltek. E himnusz eléneklése után kimentek a házból.
Üdv. Péter
Ez nem egy rövid fogalmazás, ez egy netről összevagdalt szöveg.
Ha az én diákom adná be, olyan elégtelent kapna, hogy a fal adná a másikat.
A fogalmazást nem azért kérjük, hogy kiderüljön, ki tud lemásolni a gugli találatai közül pár mondatot.
Kijavítom Péter dolgozatát, mert elég kaotikusra sikeredett, több benne a megtévesztés, mint a valóság:
"Jeruzsálemi szállásuk felházának a szobájában az Úr Jézus Krisztus tanítványaival együtt az asztalnál ült."
- Ez Márk evangelista háza volt, de nem itt volt a szállásuk.
"Azért jöttek össze, hogy megünnepeljék a húsvétot."
- Legelső sorban azért jöttek össze, hogy Krisztus megalapítsa az Euchariszitát, részben a Pászka-vacsorára, részben Melkizedek áldozatára utalva.
"Ő maga volt a páskabárány. Ezt a bárányt húsvét napján ették meg."
- Krisztus akkor áldozta fel magát a kereszten, amikor a templomban le szokták vágni a bárányt a húsvéti vacsorához (pénteken nap közben). Ezért Jézusék vacsorája csütörtökön alkonyat után volt, nem a húsvéti vacsora (péntek alkonyat után) szokásos idejében.
"A tanítványok dolga lett volna a lábmosás elvégzése."
- Nem. A vendéglátó legalacsonyabb rangú szolgájának lett volna a dolga, de ha nincs szolga, akkor minden vendég maga mossa a lábat.
"Sértett hiúságukból kifolyólag azonban a tanítványok egyike sem vállalkozott arra, hogy betöltse a szolga szerepét."
- Kitaláció. Ilyenről nem ír a Biblia és a Szent hagyomány sem tud róla.
"A kovásztalan kenyér, amelyet a húsvéti időszakban használtak, előtte volt"
- A vacsorát nem Húsvétkor tartották, Jézus Húsvétkor már a sírban feküdt. És kovászos kenyeret használtak, görögül "artosz", világosan írja a Biblia, a kovásztalan kenyér görögül "azümosz", a két kifejezést soha nem keverik össze.
"A kiforratlan húsvéti bor szintén ott volt az asztalon."
- Rendes bor volt az, nem must.
"Sem a kenyeret, sem a bort nem rontotta meg az erjedés, a bűn és a halál jelképe."
- Egyáltalán nem igaz. Kovászos kenyér volt, és rendes, alkoholos bor. Az őskeresztény szimbolikában az erjedés pedig a lelki megtisztulás, az újjászületés szimbóluma, nem a halálé. Az eucharisztikus kenyér szimbolikájában a liszt = test; víz = keresztség, só = Logosz/értelem; kovász, élesztő = Lélek.
"Jézus megtörte a kenyeret kitöltötte a bort. Júdás, az áruló is részt vett ezen a szent szertartáson."
- Nem igaz. Világosan le van írva a Bibliában: a vacsora elején még jelen volt Júdás, de távozott, mire a vacsora legvégén az Eucharisztiát megalapította Jézus. Elég furcsa lett volna, ha még ott van :)
Nagyon szépen köszönöm aki írt nekem!
-Üdv:Kérdező;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!