Hívők, szerintetek mi történik azokkal a halál után, akik nem tudtak megismerkedni életükben Jézussal, és ezért nem fogadták el a véráldozatát?
" "Nem kárhoznak el, lehetőséget kapnak, hogy megismerjék Jézust."
Melyik ige utal erre?"
Nos ha már lepontoztál, akkor neked kellene idehozni azokat a verseket, amik az én állításomat cáfolják. (Ha nem te pontoztál le, akkor persze tárgytalan.) Én leírtam egy véleményt, én ezt látom a Bibliában, úgy lett volna korrekt, ha megmutatod, hogy az hol mond ennek ellent!
De tessék, versekkel is alátámasztom:
"Ha nem jöttem és nem tanítottam volna őket, nem volna bűnük. De így nincs mentségük bűneikre. Aki engem gyűlöl, Atyámat is gyűlöli. Ha nem vittem volna végbe olyan tetteket közöttük, amilyeneket senki más nem vitt végbe, nem volna bűnük. De látták ezeket, mégis gyűlölnek engem is, Atyámat is." (Jn 15, 22-24)
Ez tulajdonképpen teljesen világos beszéd, ami egyértelműen alátámasztja állításom. Ha nem ismerték volna Jézust és nem látták volna a csodáit, akkor nem volna bűnük. Hát nem éppen erről szól a kérdés is? "Hívők, szerintetek mi történik azokkal a halál után, akik nem tudtak megismerkedni életükben Jézussal ....?"
De folyt. tovább:
Amikor Jézus Mt 12,31-32-ben a Szentlélek elleni káromkodásról beszél, akkor is konkrétan egy csoda szituáció kapcsán teszi. Látták Jézus csodáit, ennek ellenére mégsem tértek meg, és Jézus szerint pont ezért bűnösök: "Ha nem vittem volna végbe olyan tetteket közöttük, amilyeneket senki más nem vitt végbe, nem volna bűnük."
Mt 12,32
"Ha valaki az Emberfia ellen beszél, bocsánatot nyer, de ha a Lélek ellen beszél, nem nyer bocsánatot sem ezen, sem a másvilágon."
A szöveg feltételezi, hogy ha valaki nem Lélek elleni bűnt követ el, akkor bocsánatot nyerhet a másvilágon. Ide tartoznak azok a jóhiszemű tévedők, akik nem Ismerték Jézust, nem látták a csodáit. Én úgy gondolom, hogy aki nem jóhiszemű tévedő, vagyis nem ismerte Jézust és megbánás nélkül gyilkolt, rabolt, bár tudta, hogy ezzel rosszat tesz, az nem fog üdvözülni, de azt hozzá kell tegyem, hogy ezt nem tudom bizonyítani, a végső döntés egyértelműen Jézus kezében van, tehát ezt nem a mi tisztünk eldönteni.
És végezezül még egy utolsó:
Lk 12,47-48
"Az a szolga, aki ismeri ura akaratát, de nem áll készen, hogy akarata szerint járjon el, sok verést kap. Aki azonban nem ismeri s így tesz olyat, amiért büntetést érdemel, csak kevés verést kap. Mert aki sokat kapott, attól sokat követelnek, és akire sokat bíztak, attól annál többet kívánnak."
Szerintem ez is egyértelműen alátámasztja az állításom. A példabeszédben az Úr Jézusra utal. Aki nem ismeri az akaratát, vagyis Őt és a tanításait és így vétkezik, az nem minősül olyan súlyos bűnnek.
Most pedig nálad a labda, barátom! Lássuk mennyire vagy korrekt és elismered e, ha igazam van/cáfolsz, ha nem értesz velem egyet, vagy pedig reakció nélkül elsunnyogsz, esetleg még ezt a válaszomat is lepontozva...
Én egy igazságos és irgalmas Istenben hiszek, aki nem kér számon olyat, amiről valaki eleve nem tehet. Nem lehet tehát számon kérni a Krisztusban való hitet azokon, akiknek nem hirdették, akár Krisztus előtt akár Krisztus után. Nem lehet számon kérni a hitet a csecsemőkön, az elmebetegeken. De még akiknek hirdették, azoknak se biztos, hogy megfelelő módon hirdették.
Jézus világosan beszél arról, hogy nem mindenki kapta meg a megtéréshez szükséges kegyelmet. Akik megkapták és mégsem hittek azok kapják a súlyosabb büntetést.
"Akkor korholni kezdte a városokat, amelyekben a legtöbb csodát tette, mert nem tartottak bűnbánatot: „Jaj neked, Korozain! Jaj neked, Betszaida! Mert ha Tíruszban és Szidónban mentek volna végbe a bennetek történt csodák, már régen hamuban és szőrzsákban tartottak volna bűnbánatot. Mondom nektek: Tírusznak és Szidónnak elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint a tiétek. És te, Kafarnaum! Vajon az égig emelkedel? A pokolba süllyedsz. Ha Szodomában mentek volna végbe a csodák, amelyek benned történtek, még ma is állna. De mondom nektek: Szodoma földjének elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint neked." (Mt 11,20-24)
"Az a szolga, aki ismeri ura akaratát, de nem áll készen, hogy akarata szerint járjon el, sok verést kap. Aki azonban nem ismeri s így tesz olyat, amiért büntetést érdemel, csak kevés verést kap. Mert aki sokat kapott, attól sokat követelnek, és akire sokat bíztak, attól annál többet kívánnak." (Lk 12,47-48)
Szerény véleményem szerint és felekezetem folyamatos hagyományait követve az "elviselhetőbb sors" és a "kevés verés" egy ideglenes nem örök időkre szóló büntetést jelent, amit a katolikus terminológia tisztítótűznek vagy purgatóriumnak nevez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!