Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézus miért mondja az ellenkez...

Jézus miért mondja az ellenkezőjét az oszovetség tanitásainak? (pl fogat-fpgéert helyett, adjátok oda a másik arcotokat is)?

Figyelt kérdés
És Isten/Atyaisten miért mészároltatott le tobb ezer embert a pusztában Mozes izraelitái kozul (levitákat vagy nem tudom milyen népet mészároltatott le a tobbiekkel), mikozben Jézus a kegyelmet és az irgamlasságot tanitotta? Van a 2 kozott osszefuggéés? esetleg az első segiti/erősebbé teszi a másodikat??? Vagy erőszak nélkul nincs béke? Miért mond az Atya 1-et a Fiu másat?
2016. márc. 16. 18:53
 1/9 anonim ***** válasza:
7%

Jézus nem mond mást, mint az Atya.

Az ószövetségi időkben csak fokozatosan vált nyilvánvalóvá az isteni kinyilatkoztatást, és Krisztus ezt a kinyilatkoztatást teljesítette be.


Jézus Krisztus bizonyos értelemben felülírta az addigi szabályokat: a külső formaságokon sokat enyhített (micvák) de sokkal szigorúbb erkölcsöt követelt meg.


Bővebben itt:

[link]

2016. márc. 16. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 KZitus ***** válasza:
40%

Szia


Abban a felállásban, ahogyan a következtetéseket levonod, tényleg érthetetlen a dolog.

De egyrészt a Biblia egésze azt is taníttatja velünk, hogy nincsen Istennek tetsző élet, neki való ENGEDELMESSÉG nélkül. Egyszerűen azért, mert úgy lettünk megteremtve, hogy tartósan, boldogan, elégedetten és békések csak így lehetünk. Ha a zsidók pusztultak, annak mindig csak egy oka volt: megszegték az Istennel kötött szövetséget, ami az engedelmességen alapult.

Másrészt, több ezer év telt el Krisztus eljöveteléig. Már más volt a szövetség, új volt: ez a Krisztusnak való engedelmességre épült. És Ő valami újat tanított a zsidóknak elsősorban: az ellenséget is meg kellett tanúlni szeretni.(nem úgy mint a szülőt, barátot, testvért, férjet, feleséget, gyermeket).

Hogy miért kellett ezt már másként tenni Krisztus tanítása után, vagy alapján? Hát erről szól az egész Új szövetség, vagyis Görög iratok.

2016. márc. 16. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
50%

Az Atya, védte a leszármazási vonalat, hogy Jézus Ábrahám vonalán szülessen meg az ígéretéhez méltóan.

De ok nélkül soha nem mészároltatott le senkit.

2016. márc. 16. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

egyrészt az ott egy egyszeri dolog volt, és Jézus pont azért kellett, hogy ez ne az egész emberiséggel történjen, és ő maga figyelmeztet arra, hogy azárt egy igen jelentős részével még így is ez fog történni


a szemet szemért fogat fogért elv egy igazságszolgáltatási elv, tehát ott sem erról volt szó, hogy most akkor folyton álljatok bosszút egymáson, hanem mint mondjuk manapság, ha valaki tőled lop, akkor te feljelented, a rendőrség bíróság elé hurcolja, a bíró pedig a törvények alapján elítéli, majd bebörtönzik


ugyan így valaki neked ront, kiveri egy szemed, akkor feljelented, a bíróság megvizsgálja, ah bűnös elítélik, és a törvények alapján kiverik egy szemét, így elszenvedi azt a kárt amit ő maga is okozott


ez egyrészt egy kellően szigorú törvény ahhoz ,hogy rendet teremtsen egy olyan helyen és időben ahol vaskézte van szükség, másrészt az ókori viszonyok között még mindig nagyon igazságos és "liberális" törvénykezés volt


az újszövetség pedig már egy új időszak, ahol a fordítsd oda a másik orcádat az egyén és egyén közötti küzdelmet jelöli, igaz egyes esetekben alkalmazható a társadalom-társadalom koncepcióban is (pl Ghandi), de semmiképpen sem egy igazságszolgáltatási elvet vázol fel! Jézus pedig azért nem beszél az állami igazságszolgáltatásról, kb csak annyit ,hogy azt a polgári törvényketés intézi mert már nem egy konkrét népcsoport a kiválasztott nép ahol az állam mondhatni maga a vallási közösség, hanem egy olyan közösségről (ha tetszik egyházról) ami számos társadalmon belül az egész világon jelen van, párhuzamosan más gondolkodású emberekkel

2016. márc. 16. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Szia!


Ha figyelmesen elolvasod a Máté evangéliumából általad idézett szakaszt szövegösszefüggésében, akkor magad is láthatod, hogy az Úr Jézus Krisztus nem mondott ellenkező dolgot, hanem magasabbra tette a mércét.


Az általad idézett gondolatmenet ugyanis így kezdődik: "Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem. Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, amíg minden be nem teljesedik. Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen; valaki pedig cselekszi és úgy tanít, az a mennyeknek országában nagy lészen. Mert mondom néktek, hogy ha a ti igazságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságánál, semmiképen sem mehettek be a mennyeknek országába." (Mt. 5:18-20)


Üdv. Péter

2016. márc. 17. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Tehát a törvény nevelőnk volt Krisztusig, hogy hit által igazuljunk meg. De miután eljött a hit, többé nem vagyunk a nevelőnek alávetve." (Galaták 3:24-25)


Ez az idézet arról szól, hogy az Ószövetség alatt az emberiség nem volt elég érett Isten teljes kinyilatkoztatására. Miután eljött Jézus és az ő vére által az új szövetség, az emberek már közvetlen kapcsolatba kerülhettek Istennel, és a tételes törvények helyére a szeretet "törvénye" került.

A "szeretet nem tesz rosszat a felebarátnak", még akkor sem, ha az rosszat tett veled.

"Sötétséggel nem lehet kioltani a sötétséget. Erre csak a fény képes. Gyűlölettel nem lehet kioltani a gyűlöletet. Erre csak a szeretet képes."

2016. márc. 17. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Erről nem szívesen beszélnek reálisan, nem véletlen, mert keverik a szezont a fazonnal és tudatosan hazudnak mind a teremtésről, mind a zsidók kiválasztottságáról. A biblia sem kerek, sok fals dolog van benne, mindjárt az elején. Ugyanis Isten nem az eget és a Földet teremtette meg elsőként, hanem az univerzumot, a Föld egy elég "fiatal" teremtés a maga ˇ6 milliárdos évével, ami pláne tudva levő, hogy más bolygók találkozásából keletkezett.

De lehetne sorolni, nem is ragozom, Jézus és Isten lehet valós, de arról tényleg nem beszélnek, hogy az ószövetségi Isten aki kinyilatkoztatásokat intéz a zsidókhoz az egy királytól származik. Ugyanis anno mind az egyiptomiak, babilóniak, asszirok isteneket szolgáltak és a zsidók egy ilyen nagy isten parancsolatait követték, pl amikor lemészárlásra szólít fel, agresszióra, vagy amikor fogságba kerülnek, amikor harcra, bosszúra ösztönzi a zsidókat.

Ez azért van ahogy írtad, ez szemet szemért harcos bosszúra sarkalló Isten ez nem azonos az új valódi! minden emberre kiterjedő Isteni szerető és megbocsájtó Istennel Jézus által a megváltással!!

Szóval nem hiába nem akarja a keresztény egyház szétválasztani, mert akkor kiderülne, az ószövetség emberi alakot öltő valószínű asszír király Istene, akit a zsidók tiszteltek akkor és azóta is, hisz a Mózes 5 könyve nem hiába a szent könyvük (Tóra). Nem azonos az újszövetségi Isten, aki nem emberként testesül meg, és nincs kiválasztott népe, szerető, megbocsátó és ez az igéje Jézus által az újszövetégben.

2016. márc. 17. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Pietrosol ***** válasza:

Szia!


Egész egyszerűen azért, mert a két létszemlélet fényévnyi távolságra van egymástól.


Senki nem mészároltatott le senkit, csak elegánsan Istenre kenték az összes mészárlást.


Így működik az egó, mindig, mindennek más az oka. Ezt szépen mutatja be az egÓszövetség.

2016. márc. 18. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A 'nyújtsd oda a másik orcádat' egy (szép, de nem túl reális) erkölcsi tanítás.

A fogat fogért pedig egy törvénykezési előírás volt, tehát mint egy BTK paragrafus - és egyébként közhiedelemmel ellentétben köze nincs bármiféle csonkításhoz, hanem az okozott kárnak megfelelő kártérítés megfizetését írja elő.


Tehát a két dolog kb. annyira hasonlítható össze, mint egy BTK passzus meg egy Weörös Sándor vers.


De általánosságban is ez van: az Újszövetségben nincsenek konkrét bűntető jogi tételek, hanem ott lényegében csak az erkölcsi tanítások szerepelnek.

Az Ószövetségben ugyanezek az erkölcsi tanítások ugyanúgy megvannak (pl. ugye nagyon sokan azt hiszik, hogy a szeresd felebarátodat az újszövetségi cucc, pedig ott csak idézik ezt az Ószövetségből - de úgy általánosságban is, a jezusi tanítások lényegében a korabeli zsidó erkölcsi tanítások összefoglalása / kivonata). A különbség az, hogy az Ószövetségben emellett még történelmi leírások is vannak, amik mellé ott odaírják, hogy ezek az Úr akarata miatt történtek (de járványok, természeti katasztrófák meg mészárlások az Újszövetség idejében is ugyanúgy voltak, csak annyi a különbség, hogy azokkal nem foglalkozik az Újszövetség és ezáltal nem emeli ki külön, hogy mint minden, ez is az Úr akaratából történt), illetve egy olyan teljeskörű társadalmi, polgári- és büntetőjogi szabályozás, ami egy akkori társadalom túléléséhez és működőképességéhez szükséges volt.


Szóval az Újszövetség nem irgalmasabb, hanem egyszerűen szelektívebb és szűkebb a témaválasztása.

Ennek megfelelően nem véletlen, hogy az Ószövetség vagy legalább háromszor vastagabb, int az Újszövetség.

2017. jan. 11. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!