A Bibliában hol van az a rész, amikor egy asszonyt kényszerít egy férfi szexuális együttlétre és a nő belemegy ebbe?
1. Nincs ilyen történet a Bibliában.
2. Ha belemegy a nő, akkor az nem kényszer. Ha nem megy bele, az kényszer és óriási bűn.
természetesen a férfi részéről bűn, a nő itt áldozat
az ószövetségi törvényben úgy volt (ez az ókori zsidókra vonatkozó törvény) hogy ha férfi erőszakot vesz nőn, és lakott területen és a nő kiállt segítségért(vagy bármi módon ellenáll és menekülni akar stb stb) akkor a férfi bűnös, ha nem kiállt akkor az nem is igazán erőszak, mind a kettő bűnös, ha elhagyatott helyen történik, ahol a nőnek nincs lehetősége segítséget szerezni akkor jóhiszeműen kelett eljárni és ezúttal is csak a férfi a bűnös
"Ha belemegy a nő, akkor az nem kényszer."
De az lehet. Attól függően, hogy mivel kényszerítik. Ha pl. egy pisztollyal vagy késsel vagy ököllel és csak azért megy bele, hogy ne öljék/verjék meg, az attól még erőszak.
Bírák könyve 19. fejezet
22
És mikor vígan laknának, ímé a város férfiai, a Béliál fiainak emberei, körülvették a házat, és az ajtót döngetve, mondának az öreg embernek, a ház urának, mondván: Hozd ki azt a férfiút, aki házadhoz jött, hogy ismerjük meg őtet.
23
És kiment hozzájuk az a férfiú, a háznak ura és monda nékik: Ne, atyámfiai, ne cselekedjetek ilyen gonoszt, minekutána az a férfiú az én házamhoz jött, ne tegyétek vele azt az alávaló dolgot.
24
Ímé itt van hajadon leányom és az ő ágyasa, ezeket hozom ki néktek, és ezeket nyomorgassátok, és tegyétek velök azt, amit csak tetszik, csak e férfiúval ne cselekedjétek azt az alávaló dolgot.
25
A férfiak azonban nem akartak reá se hallgatni. Ekkor kézen fogta az a férfiú az ő ágyasát, és kivitte nékik az utcára. Ezek pedig megszeplősíték őt, és gonoszul élének vele egész éjszaka reggelig, és csak mikor feltetszett a hajnal, akkor bocsátották el.
26
És elment az asszony virradat előtt és reggel ott rogyott össze annak a férfiúnak háza ajtajánál, amelyben az ő ura volt reggelig.
27
Mikor pedig felkelt az ő ura reggel, és kinyitotta a ház ajtaját, és kiment, hogy útnak induljon, ímé az asszony, az ő ágyasa, ott feküdt elterülve a ház ajtaja előtt, és kezei a küszöbön.
28
És monda néki: Kelj fel és menjünk el. De az nem felelt néki. Ekkor feltette őt a szamárra, és felkelt a férfiú, és elment hazájába.
29
És mikor hazaért, kést vett elő, és megfogta ágyasát, és tagról-tagra szétvagdalta őt tizenkét darabba, és szétküldözte Izráel minden határába.
30
Lőn pedig, hogy mindenki, aki ezt látta, azt mondotta: Nem történt és nem láttatott ehhez hasonló dolog, mióta csak feljöttek az Izráel fiai Égyiptomnak földéből mind e mai napig. Gondolkodjatok e dolog felől, tartsatok tanácsot és beszéljétek meg.
Bírák könyve 19
Azért kíváncsi lennék, hogy ez hogyan lehetne isten szava?
Szerintem sehogyan sem, teljesen egyértelmű, hogy ami a bibliában a próféták szava, az nem lehet isten szava.
Csak amit Jézus mondott az isten szava, mert Jézus tényleg isten, míg a próféták csak emberek.
De a keresztények tévesen ezt pont fordítva értelmezik.
Szia
például:
Sikem erőszakot követett el a húgukon, Dínán, jóllehet a lány is hibás volt. A sikemiek között véghezvitt esztelen mészárlásuk azonban aránytalanul szigorú megtorlás volt. Apjuk, Jákob el is ítélte, hogy nem uralkodtak haragjukon, és megátkozta azt. Itt van leíírva a történet: 1Mó 34:1–31;
A másik történet, amikor Dávid elsőszülött fia, Amnon megerőszakolta saját féltestvérét, Támárt, majd Támár testvére meggyilkolta Amnont – atyja nagy bánatára : itt a történet 2Sá 13:1–33.
"Azért kíváncsi lennék, hogy ez hogyan lehetne isten szava?"
Ez egy történet, ami megtörtént. I-ten meghagyta az embereknek a SZABAD AKARATot, az emberek szabadon döntenek jó és rossz között. A következmény persze a döntéstõl függ.
Hogy hogyan tehtettek ilyet a választott nép fiai? Nos, azt mondta I-ten: "... megismertem őt, hogy meg fogja parancsolni az ő fiainak és az ő házának maga után, hogy őrizzék meg az Örökkévaló útját, cselekedvén igazságot és jogot ..." [ fiainak és az ő házának maga után - utódainak, leszármazottainak ] ( Mózes elsõ könyve, 18. fejezet,19. vers - [link] ) - Természetesen ez nem jelenti, hogy mások nem haladhatnak az ÚR útján, nem cselekedhetnek igazságot és jogot ... :)
És sajnos az, hogy Ábrahám megparancsolta, késõbb az utódoknak az ÚR külön, az azt se jelenti, hogy ne lennének képesek rosszat tenni.
Szóval ebbõl semmi más nem következik, mint az, hogy az emberek között vannak igazak és vannak gonoszok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!