Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan ítéled meg Káin gondolk...

Hogyan ítéled meg Káin gondolkodását, irígységét testvérére?

Figyelt kérdés
Ott van ugyebár a Bibliai Káin történe amely Káin gonoszságát hangsúlyozza ki és teljes mértékben elítéli Káin cselekedetét és gondolatmenetét . Ugyanakkor az angol Romantika korában Byron írt egy művet Káin címmel amely azt hangsúlyozza hogy Káin jogosan irígykedett és igazságtalanság volt Isten részéről hogy Ábel áldozatát előnyben rézesítette . Istent mindketten ugyanúgy szerették ugyanúgy dolgoztak ugyanolyan jó emberek voltak és a viszályt így nézve Isten egyoldalú kivételező döntése szülte. Nem magára a gyilkosság megítélésére vagyok kíváncsi bár az is érdekes hanem arra hogy szerintetek ki okozta a tragédiát valójában ? Isten vagy Káin ? Helyes volt-e Isten egyoldalú döntése ? És bármilyen más meglátásotokat észrevételeteket örömmel olvasnék !

2015. nov. 20. 14:36
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nos én nem vagyok vallásos, de tudtommal Isten azért részesítette előnyben Ábel áldozatait, mivel azokat nem a jobb megítélést kedvéért tette.

Káin viszont csak a versengésre gondolt, amikor áldozatot mutatott be neki.

Szóval így a két áldozat más volt.


Mindenesetre Káin gyilkosságában nem volt logika, hiszen olyan személyen töltötte ki a dühét, aki nem tehetett róla, hogy "protekciós".

2015. nov. 20. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
31%
Byronnak igaza volt.
2015. nov. 20. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
79%
Ha egy ilyen dolog miatt valaki a sajáttestvérét agyon veri, az vajon mennyire jó ember? Ezt a részét miért felejti el mindenki?
2015. nov. 20. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
52%
A Hét Szamuráj című filmben van egy jelenet, amikor az öreg szamuráj le akarja mészárolni a parasztokat, mert azok elesett katonákat fosztottak ki, erre a parasztból lett szamuráj közbe szól, hogy a parasztok tette valóban elítélendő, de végtére is kik tették őket ilyenné, ha nem a szamurájok, akik felgyújtották a falvaikat és megerőszakolták a feleségeiket, tehát a felelősek részben a szamurájok. Ennek csupán annyi köze van a témához, hogy Ábel halála elkerülhető lett volna, ha Isten nem sérti meg Káint, aki ezek után gyilkosságot követett el ugye. Ebben a kontextusban Isten a szamuráj, Káin meg a paraszt. A parasztok viselkedése a szamurájok hibája, épp annyira, ahogy Káin tettét Isten sértése váltotta ki.
2015. nov. 20. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Aki Káin bűnösségét Istenre hárítja, az nem olvasta az Újszövetséget, ahol ennél több is van írva.

Megsértette Isten???? Miröl beszélsz???? Ki adta neki a napot, a földet, az esőt, az erőt ahhoz, hogy gazdag termése legyen??? Erre Káin odadob neki áldozatnak egy rakás silány terményt, mint hála. Ráadásul nem hiszem, hogy Káin akkor kezdte volna az irigységet, a fösvénységet, a hálátlanságot és a gyilkosságot eredményező gyűlöletet!!!

Ha Isten ellen kell szólni, akkor ti még Hitlert is szenté avatjátok!

2015. nov. 20. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
43%

Hogy Byron mit ír egyéni véleményként, az egy dolog.


Ábel a tőle telhető legjobbat adta

istenfélő, alapelvek szerint élő Ábellel szemben a testvére, Káin, csak ímmel-ámmal áldozott Istennek. Magatartása sok kívánnivalót hagyott maga után, s áldozatából valami azt sejttette, hogy nem voltak a szívében alapelvek


az áldozat felajánlást kényszerűségnek tekintette, és nem volt tiszta az indítéka sőt,

Isten belelátott Káin szívébe, és látta, hogy Káin nem szereti őszintén a testvérét. Figyelmeztette hát, hogy változzon meg.


A Biblia szerint különleges tanulsága van ennek a történetnek számunkra. Tudod, hogy mit tanulhatunk belőle? (. . .) „ Az üzenet, amelyet kezdettől fogva hallottatok, az, hogy szeressük egymást; nem úgy, mint Káin, aki a gonosztól származott.” A testvéreknek tehát szeretniük kell egymást, és nem szabad olyanoknak lenniük, mint Káin


Kain azért ölte meg Ábelt, „mivel a saját cselekedetei gonoszak voltak, a testvére cselekedetei pedig igazságosak”.

2015. nov. 20. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Roland G. ***** válasza:

Szia!


Ábel áldozata azért volt elfogadott,mert juh-áldozatot mutatott be,s ez az áldozat előrevetítette a Messiás halálát,valamint azt,hogy vérontás nélkül nincs bűnbocsánat."És csaknem minden vérrel tisztíttatik meg a törvény szerint, és vérontás nélkül nincsen bűnbocsánat."(Zsidó 9:22) Valamint ő hit által tette,Káin pedig nem.

Káin az átok alá került Föld gyümölcséből áldozott és a saját erőfeszítését akarta elfogadtatni Istennel,mint ma sok vallásos ember.A vallásnak ez a lényege:kiérdemelni Isten tetszését cselekedetekkel,emberi erőfeszítéssel,pedig az ingyenes és hit által vehető át.

Az irigysége pedig abból adódott,hogy Isten Ábel hit-cselekedetére válaszolt,az övére nem,s ez ma is így van a vallásos világban.

A vallásoknak ez a lényege:ezt tedd,azt tedd és akkor jó pontokat szerzel és ezáltal válsz igaz emberré,de az Újszövetség szerint kizárólag a Jézus Krisztusba vetett hit/bizalom által lehet igazzá vélni a vallási törvények,szabályok megtartásától függetlenül!

2015. nov. 20. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!