Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Az ateista professzor esete...

Roland G. kérdése:

Az ateista professzor esete az ifjú Einsteinnel. Mi a véleményetek erről a beszélgetésről?

Figyelt kérdés

“Az ateista filozófia-professzor arról beszél a tanítványainak, mi a problémája a tudománynak Istennel, a Mindenhatóval. Megkéri az egyik új diákját, hogy álljon fel és a következő párbeszéd alakul ki:


Prof: – Hiszel Istenben?

Diák: – Teljes mértékben, uram.

Prof: – Jó-e Isten?

Diák: – Természetesen.

Prof: – Mindenható-e Isten?

Diák: – Igen.

Prof: – A bátyám rákban halt meg, annak ellenére, hogy imádkozott Istenhez, hogy gyógyítsa meg. Legtöbbünk törekedne arra, hogy segítsen másokon, akik betegek. De Isten nem tette ezt meg. Hogyan lehetne akkor jó Isten? Hmm?

A diák hallgat.

Prof: – Erre nem tudsz választ adni, ugye? Kezdjük elölről, fiatalember. Jó-e Isten?

Diák: – Igen.

Prof: – Jó-e Sátán?

Diák: – Nem.

Prof: – Honnan származik Sátán?

Diák: – Istentől?

Prof: – Így van. Mondd meg nekem, fiam, van-e bűn ebben a világban?

Diák: – Igen.

Prof: – A bűn mindenhol jelen van, nemde?

Diák: – Igen.

Prof: – És Isten teremtett mindent. Így van?

Diák: – Igen.

Prof: – Tehát ki teremtette a bűnt? – A diák nem válaszol.

Prof: – Vannak-e betegségek? Erkölcstelenség? Gyűlölet? Csúfság? Mindezen szörnyű dolgok léteznek ebben a világban, ugye?

Diák: – Igen, uram.

Prof: – Tehát, ki teremtette mindezeket?

A diák nem felel.

Prof: – A tudomány állítása szerint öt érzékünk van, melyekkel felfogjuk és megfigyeljük a dolgokat magunk körül. Mondd meg nekem, fiam! Láttad-e már valaha Istent?

Diák: – Nem, uram.

Prof: – Mondd meg nekünk, hallottad-e már valaha a te Istenedet?

Diák: – Nem, uram.

Prof: – Érezted-e már valaha a te Istenedet, megízlelted-e a te Istenedet, vagy érezted-e már a te Istened illatát? Különben is, volt-e már valamilyen kézzelfogható tapasztalatod Istenről?

Diák: – Nem uram, attól tartok nem.

Prof: – És mégis hiszel benne?

Diák: – Igen.

Prof: – A tapasztalati, igazolható, bemutatható bizonyítékok alapján a tudomány kijelenti, hogy a te ISTENED nem létezik. Na erre mit mondasz, fiam?

Diák: – Semmit. Nekem „csak” HITEM van.

Prof: – Igen. A hit. Pontosan ezzel van problémája a tudománynak.

A professzor ezzel befejezettnek tekintette volna a szemléltetést, de a diák nem mozdul.

Diák: – Professzor úr, kérdezhetek valamit?

Prof: – Persze, kérdezz csak.

Diák: – Professzor úr, létezik-e a hő?

Prof: – Igen.

Diák: – És létezik-e a hideg?

Prof: – Igen.

Diák: – Nem, uram, téved! Nem létezik!

Az események ezen fordulatára az előadóterem elcsendesedik.

Diák: – Uram, lehet sok hőnk, még több hőnk, túlhevíthetünk valamit, vagy még annál is jobban felhevíthetjük, lehet kevés hőnk, vagy semennyi hőnk. De nem lesz semmink, amit hidegnek hívnak. -273 fokkal tudunk nulla alá menni, ami a hő nélküli állapotot jelenti, de annál lejjebb nem mehetünk. A hideg nem létezik. A hideg szót a hő nélküli állapot jellemzésére használjuk. A hideget nem tudjuk lemérni. A hő: energia. A hideg nem az ELLENTÉTE a hőnek uram, hanem a HIÁNYA.

Az előadóteremben ekkor már egy gombostű leejtését is meg lehetne hallani.

Diák: – És mi van a sötétséggel, Professzor? Létezik-e a sötétség?

Prof: – Igen. Hogyan beszélhetnénk AZ éjszakáról, ha nem lenne sötétség?

Diák: – Ismét téved, uram. A sötétség valaminek a hiányát jelzi. Lehet kis fényünk, normális fényünk, nagy erejű fényünk, villanó fényünk, de ha sokáig nincs fény, akkor nincs semmi, S azt hívjuk sötétségnek, így van? De a valóságban a sötétség nem létezik. Ha létezne, még sötétebbé tudnánk tenni a sötétséget, nemde?

Prof: – Tehát, mire akarsz utalni mindezzel, fiatalember?

Diák: – Uram, azt akarom ezzel mondani, hogy a filozófiai eszmefuttatása hibás.

Prof: – Hibás? Meg tudod magyarázni, miért?

Diák: – Uram, ön a kettősségek talaján mozog. Azzal érvel, hogy van az élet, utána pedig a halál, van egy jó Isten és egy rossz Isten. Az Istenről alkotott felfogást végesnek tekinti, mérhető dolognak. Uram, a tudomány még egy gondolatot sem tud megmagyarázni.

Elektromosságot és mágnesességet használ, de sohasem látta egyiket sem, arról nem is szólva, hogy bármelyiket is megértette volna. Ha a HALÁLT az ÉLET ellentéteként vizsgáljuk, akkor tudatlanok vagyunk arról a tényről, hogy a halál nem létezhet különálló dologként. A halál nem az élet ellentéte, hanem annak hiánya! És most mondja meg nekem, professzor: Ön azt tanítja a diákjainak, hogy a majmoktól származnak, így van?

Prof: – Ha a természetes evolúciós folyamatra célzol, akkor természetesen igen.

Diák: – Látta-e már valaha az evolúciót a saját szemével, uram?

A professzor megrázza a fejét.

Diák: – Mivel eddig még senki sem látta az evolúciós-folyamatot végbemenni, sőt azt sem tudja bizonyítani, hogy ez egy folyamatos történés, azt jelentené mindez, hogy Ön a saját véleményét tanítja, professzor? Akkor ön nem is tudós, hanem prédikátor?

Nagy zajongás támad az osztályban.

Diák: – És csak egy utolsó kérdést engedjen meg, professzor úr. Van-e valaki az osztályban, aki látta már valaha az Ön agyát?

Az osztály nevetésben tör ki.

Diák: – Van-e itt valaki, aki hallotta már a Professzor agyát, érezte, megérintette azt, vagy érezte az illatát? – Mivel nem érkezik válasz, a diák folytatja: – Úgy tűnik, senki sem tette. Tehát, a tapasztalati, állandó, kimutatható bizonyítékok megalapozott szabályai szerint a tudomány kimondja, hogy önnek nincs agya, uram. Ne vegye tiszteletlenségnek, uram, de hogyan adhatnunk így bármilyen hitelt az előadásainak?

A teremben síri csend. A professzor a diákot nézi, arca kifürkészhetetlen.

Prof: – Azt hiszem, a hit alapján kell elfogadnod, fiam.

Diák: – Erről van szó, uram! Ember és Isten között is a HIT a kapcsolat. És ez mindennek a mozgatója és éltetője!


A diák neve Albert Einstein volt.”


2015. jún. 24. 23:10
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
27%

XD verekedni nem is de porigalázni simán...


de ez csak azt akarta mutatni, hogy nem feltétlen butaság olyan dolog létezésében hinni amit nem tudunk megmérni, én álltalában ha ez szóba kerül párhuzamokat igyekszem behozni(ahogy fentebb is írtam), vagy hasonlatot

2015. jún. 25. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:

Igazad van:)

(Egyébként azt hiszem, hogy én is hiszek Istenben, legalább is azt hiszem, hogy hiszek).

2015. jún. 25. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
Amúgy ettél már gyümölcslevest paradicsommal? Na ugye xD
2015. jún. 25. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:

És a kechap lekvár igen ismerem :D


én azt hittem te katolikus vagy, vagy amolyan felekezetek között úszkáló de inkább katolikusba hajó valaki

2015. jún. 25. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
90%

:D Katolikus keresztényként indultam, abba születtem bele. Jártam hittanra, bérmálkoztam. Templomba is elég sokáig jártam.

Aztán már csak simán keresztényként tekintettem magamra.

Ma már csak simán hiszek is meg nem is. Nem kötelező kereszténynek lennem, ha valakinek nem tetszik. Tök mindegy, minek hívnak.

Egy dolog viszont mindig bennem volt és csak egyre erősebb lesz. Még pedig az, hogy nem a hit számít.

Egy embert a cselekedetei, döntései, szándékai minősítenek és figyelembe kell venni mindig a környezetét.

Én el tudom fogadni, ha valaki más. Azt viszont nem, ha "gonosz".


És megkérdezhetem, hogy te miben hiszel vagy milyen felekezet tagja vagy?:)


Ha nem találkoznánk, akkor szép álmokat:)

2015. jún. 25. 01:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
59%

ki tudja lehet találkozunk, itt laksz valahol a szomszédban :D:D:D


én ateistának indultam, mondhatni belémverték néha szó szerint, aztán 18 évesen református lettem most tervezek átigazolni ortodoxnak


és mi lenne ha azt mondanám h nem hit <---> tettek hanem hit ---> tettek ?

2015. jún. 25. 02:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:

" aztán 18 évesen református lettem most tervezek átigazolni ortodoxnak"


És szabad megkérdezni, hogy miért szeretnél "átigazolni"?

2015. jún. 25. 03:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:

rengeteg szempont van :D


akkor nagyon röviden emgpróbálöm összefoglalni, bár ez tényleg nagyon rövid és kevés lesz


mind obiektívan úgy gondolom az ortodoxia közelebb áll az eredetihez, a leghitelesebb, legbiblikusabb keresztény felekezet, illetve jogosan hadonászik az apostoli jogfolytonossággal, ellentétben pl a katolicizmussal


szubiektíven az ortodox liturgia és szertartások nekem rengeteget adnak, egy református Istentisztelet pedig alig több mint egy előadás (amit persze nagyon hasznos és helyes látogatni, de nem Isten imádata, csak egy előadás)


thológiailag úgy gondolom az ortodoxia nézetei a leginkább biblikusak, a reformátusság ellenben gyalázatos ostobaságokkal van tele (amikkel manapság a legtöbb lelkész sem ért egyet, a laikusok meg kb nem is tudnak róla) bizonyos nehezen meghatározható dolgohoz (pl az úrvacsora természete) pedig a történelemtudományt hívtam segítségül, az is az ortodoxiára mutatott.


a református megélés szinte kizárólag intellektuális, az ortodoxia sokféleképen próbál közelíteni ezért nyilván teljesebb lesz a dolog, dinamikus, az ember jár egy úton, a református szemléletben pedig az ember egyszerűen felveszi a vallást, bizonyos dolgokat nem tesz más dolgokat gyakran tesz és ennyi, az egész nagyjából "áll egy helyben"


ahogy tanulmányozom a református egyház teológiáját történelmét és látom a jelenét egyre inkább azt érzem "ezekkel én semmiféle közösséget nem vállalhatok", eleinte az volt a tervem, hogy egyszerűen szólok a gondnokunknak ,hogy töröljön az egyháztagok listájáról, így már csak a gyülekezetnek és nem az egyháznak volnék tagja


az egyház amúgy is egy szakadás előtt áll Magyarországon...



hogy nehéz e protestánsként bizonyos dolgokat megérteni, pl a képtiszteletet? Igen az, régen mikor katolikusokkal vitatkoztam gyakran eszembe jutott h "még igazuk is lenne ha..." és az a "ha..." pont úgy van az ortodoxiában ahogy én elképzeltem


sokminden amit a reformátoroknak kifejezetten le kelett írniuk pl az egyetemes papság elve, az ortodoxiában mindig is alapvető volt, első ránézésre az ortodoxok nagyon hasonlóak a katolikusokhoz, de ez tévedés, sokmindenben sokkal inkáb protestánsokhoz hasonlítanak, az ortodox területeken azért nem volt reformáció, mert talán nem is volt rá szükség


ezzel együtt persze elismrem ,hogy a reformátusságnak is vannak előnyei, mivel baromi egyszerű, ugyan akkor mereven intellektuális az a felekezet ami a leg kevesebb teret engedi a babonáknak (ennek ellenére tragikus állapotok vannak), illetve az egyszerűsége miatt "könnyű megtérni", valaki meghallgat egy istentiszteletet, olvas egy kicsit a Bibliából ez máris meg tudja ragadni a figyelmet, nagyon többől nem is áll a reformátusság, az ortodoxiában viszont a rengeteg szinbólum, szokás, stb megértése meg összezavarhatja az érdeklődőt

2015. jún. 25. 04:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
62%
Bocsánat, csak azért írok, mert később elszeretném olvasni a kérdést.
2015. jún. 25. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
36%

#18-as.

Az igazság szeretete megvan a Refiknél, de a mérleg másik nyelvét nem fogod megtalálni az Ortodoxiában. Az régebb óta kiüresedett mint a Református egyház. Messzebre is került az igazságtól

2015. jún. 25. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!