Létezik egy köztes hely a halál után?
Ha meghal egy bűnös ember aki nem tért meg, az direkt a pokolba kerül ítélet nélkül, vagy ha meghal egy bűnös ember aki megtért, az direkt a mennybe kerül?
Vagy létezik egy köztes hely ahol, mindannyian ott várják az ítélet napot?
Mielőtt bemásolom az Igéket, amik alátámasztják a mondanivalómat, előtte azért "papolok" neked kicsit. :)
Vannak, akik tagadják. Előrukkolnak azokkal az igékkel, amik leírják a test halálát és szerintük ezzel el van intézve. Szerintük Jézus Krisztus az emberi test miatt halt meg és bevallom örülnék neki, ha ezt most úgy olvasnák, hogy nem támadásnak veszik, hanem nyitott szívvel fogadnák be azt, amit írok.
Krisztus nem azért jött el, hogy a testet üdvözítse, mert írja a Biblia, hogy Isten még kövekből is tud embert támasztani, neki ez nem okoz nehézséget. Nem azért halt meg, hogy ez a test, amiben most vagyunk, újra éljen vagy ne éljen. Tudom, hogy egyesek számára elborzasztó a gondolat, hogy a szerető Isten pokolra küldené azt, aki nem hisz benne, de ez nem erről szól, hanem arról, hogy az ember maga válassza azt a helyet, amit alapjáraton a lázadó angyaloknak hozott létre, hogy oda küldje őket büntetésként.
Isten létrehozta az embert a maga hasonlatosságára. Belelehelte az éltető lelket, ami életben tart, azt az életet, amit mai napig nem tudtak megtalálni a tudósok, hogy mi alapján élünk.
Kaptunk hús testet, ami körülveszi a szellemünket és ez az, ami hasonló Istenre, mert bár nem öröktől létezünk, de örökké élünk, ez az, ami mi magunk vagyunk. Minket támaszt fel majd ama napon és kapunk új, dicsőséges testet, ahogy Krisztus is kapott. Ezt a hívekre írja.
Jézus nem testekért halt meg, hanem miértünk, akik mi magunk vagyunk. Testet, ahogy írtam, még kövekből is tud támasztani, de azok nem mi vagyunk. Isten, halálkor, visszaveszi az életet adó leheletet, a lélek (szellem) pedig megy azonnal az ítéletre. Nem én mondom, hanem a Biblia.
Igen, tudom, hogy úgy tűnik, hogy ha nem tartod be a játékszabályokat, akkor mehetsz a pöcegödörbe, de Jézus mindenkinél kopogtat, senkit sem hagy ki, mindenkinek meg van a döntése.
Lesznek hozzászólások, amik leírják majd a Prédikátor könyvéből a test halálát és lesznek hosszas bemásolt írások, amik cáfolják a Bibliát, és lesznek igen tudományosnak tűnő vélemények, amik igyekszenek meggyőzni arról, hogy a test lélek, test és értelem. Mondom, ismerem az összeset, de ha ez így lenne, akkor nem kellett volna Jézus áldozata.
A sorrend pedig: élet-halál-ezután ki erre, ki arra (köztes helyre vagy a mennybe), feltámadás után pedig ki az örök kárhozatra jut (ahogy a pokol és halál is), más pedig az új Földön él örökké Istennel együtt az égből leereszkedő Jeruzsálemben.
És itt vannak az igék:
Mt 8:12 – „az ország fiait pedig kivetik a külső sötétségbe. Ott sírás és fogcsikorgatás lesz.”
Mt 25:41 – „Ezután a balján állókhoz is szól: Távozzatok színem elől, ti átkozottak, az örök tűzre, amely a sátánnak és angyalainak készült.”
Mt 25:46 – „Ezek örök büntetésre mennek, az igazak meg örök életre.”
Mt 3:12; Lk 3:16-17 – A pelyva olthatatlan tűzzel fog égni.
Mk 9:43-49 – „Jobb csonkán bemenned az életre, mint két kézzel a kárhozatra jutni, az olthatatlan tűzre.”
Lk 13:28 – „Lesz sírás és fogcsikorgatás, amikor Ábrahámot, Izsákot, Jákobot és a prófétákat mind az Isten országában látjátok, magatokat meg kirekesztve.”
Róm 2:6-9 – „Mindenkit, aki gonoszat művel, utolér a kín és a gyötrelem”
2Tessz 1:6-9 – „lobogó tűzzel megbünteti azokat, akik Istent nem ismernek és Urunk Jézus evangéliumának nem engedelmeskednek. Örök kárhozattal fognak bűnhődni: eltaszítva az Úr színe elől és távol fönséges hatalmától”
Jel 14:11 – „Gyötrelmének füstje felszáll örökkön-örökké, és nem találnak nyugtot sem éjjel, sem nappal, mert leborultak a vadállat és képmása előtt, s viselték nevének bélyegét.”
Jel 14:10 – „Kénköves tűzben fog gyötrődni”
Jel 20:10.15 – „A sátánt, aki félrevezette őket, kénköves, tüzes tóba vetették - itt fog gyötrődni a vadállattal és a hamis prófétával éjjel-nappal, örökkön-örökké… Aki nem volt beírva az élet könyvébe, azt a tüzes tóba vetették.”
Jel 21:8 – „A gyávák, hitetlenek, gonoszok, gyilkosok, kicsapongók, csalók, bálványimádók és hazugok mind a lánggal égő kénköves tóba kerülnek.”
Kedves kettes: nem keresztény és keresztény között van ekkora nézetbeli különbség, hanem aközött, hogy ki az, akinek elég a Biblia és Isten segítsége, és ki az, aki elhitte, hogy ő maga nem értheti meg, így a szájába rágtak olyan magyarázatot, amit az ő egyháza tanít.
Lehet tagadni bármit, mindenkinek jogában áll, de amikor azt látom, hogy nyakatekert magyarázatokkal igyekeznek a Bibliát meghazudtolni, hogy a saját elképzelésüket erőltessék bele, az nem kicsit zavaró.
Pontosan e miatt nem mennék bele egy ilyen vitába, rengeteg keresztény vagy keresztyén ezt sosem tudom :) egyház van, rengeteg biblia értelmezéssel + folyamatosan születnek újabb és újabb biblia értelmezések aminek nyomán jönnek létre újabb és újabb keresztény egyházak.
Én sosem voltam vallásos, pusztán elolvastam a bibliát, mert az általános műveltség részeként tekintem, amit nem értettem, arra olvastam elemzéseket, amiből tisztán lejött, hogy más sem érti ezért mindenki belemagyaráz valamit... Nekem is van egy bibliaértelmezésem és neked is van, ezen nem érdemes vitázni, hiszen már komplett népírtások alapjául is szolgállt egy egy ilyen vita, ennek soha nem érnénk a végére... Tehát a kérdezőnek is csak annyit tanácsolnék, ha érdekel a téma, olvasd el a könyvet és vond le a saját tanulságaidat.
Szia!
Ez a köztes hely a "pokol", legalábbis a Biblia szóhasználata szerint. A "pokol" ugyanis a héber seol=sír és a görög hádész=a halottak tartózkodási helye kifejezések magyar fordítása.
A legismertebb Bibliai ige erről:
"És a tenger kiadta a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadta a halottakat, akik ő náluk voltak; és megítéltettek mindnyájan az ő cselekedeteik szerint. A pokol pedig és a halál vettettek a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava." (Jel. 20:13-14)
Üdv. Péter
A Seol nem más, mint a pokol, a halottak birodalma, amely a szellemek átmeneti tárolóhelye az ítéletig.
Ez egy csak Izraelben használt szó a halottak birodalmára, melynek etimológiája ismeretlen. A szó az Ószövetségben 63-szor fordul elő.
Alábbi fő kijelentések, amiket a Bibliából megtudhatunk róla:
Nagyon mélyen, a Föld belsejében van
(Példabeszédek 15:24., Ésaiás 14:9., 4. Mózes 16:30.)
A Seol a vizek alatt van, azaz a mélység vizei alatt (Jób 26:5.)
Az Ószövetségben mind az igaz, mind a gonosz emberek a haláluk után oda jutottak(1. Mózes 37:35., 1. Mózes 44:29., 4. Mózes 16:33.)
A Seol szó is két valóságot jelent:
a) Seol, pokol, mint földrajzi hely
b) Seol, pokol, mint gonosz angyal
(Jelenések. 6:8., Jelenések 20:13-14.)
A Seolban az embereknek nem a teste van, hanem a szelleme, árnya (refaim = árnyak) (Ésaiás 14:9. és 26:19.: Ez lesz az (első) feltámadás, Jézus visszajövetelekor. Zsoltárok 88:11., Példabeszédek 2:18., Példabeszédek 21:16.)
Minden halott a Seol (gonosz angyal) kezében van (Zsoltárok 89:49. és 49:16., Jób 7:9.) tovább...
Egész városok, sőt nemzetek vannak a Seolban, minden nemzetnek megvan a maga része
(Ezékiel 32:22-23., Zsoltárok 9:18., Máté 11:23.)
A Seolnak vannak kötelei és tőrei melyekkel az ott levőket megkötözi (2. Sámuel 22:6.)
A Seolban sötét van (Jób 17:12., Jób 10:21-22.)
A Seolban nagy a forróság, minden izzik ott (Lukács 16:24., Énekek Éneke 8:6.)
A Seolban minden tevékenység megszűnik, semmit nem csinálnak az ott lévők (a gyötrődésen kívül) csak fekszenek (Prédikátor 9:12., Ezékiel 32:21.)
A Seolban levők tudnak beszélgetni egymással (pl. a gazdag ember Ábrahámmal a Lukács 16-ban, Ezékiel 32:21., Ésaiás 14:4-21.)
Istenről nem gondolkodnak a Seolban, nem dicsérik őt(Zsoltárok 6:6., Ésaiás 38:18.)
A Seol egy csendes hely (de nem a nyugalom helye, hiszen nagy zűrzavar van ott: Jób 10:22.
(Zsoltárok 115:17.)
A Seol az Úr előtt van, nem elrejtett előle, Isten tudja, hogy mik történnek ott
(Példabeszédek 15:11., Jób 26:6.)
A Seolnak vannak kapui (Példabeszédek 27:20., Habakuk 2:5., Máté 16:18.)
A Seolnak vannak mélységei (Példabeszédek 9:18.)
A Seolnak különböző részei, kamarái, cellái vannak (Ezekben vannak a különböző nemzetek: Ezékiel 32:17-32., Példabeszédek 7:27.: Az itt használt héber szó a heder, amely sírkamrát, éléskamrát, belső szobát, hálókamrát jelent. A szó itt többes számban áll. Jób 17:15.)
Máté 10:28.: És ne féljetek azoktól, akik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik, hanem attól féljetek inkább, aki mind a testet, mind a lelket elvesztheti a gyehennában.
(a gyehenna az akkori korban szemétégető volt, ahol állandóan égett a tűz, ezért hozta Jézus ezt a példát, hogy ÉRTSÉK! Sajnos ma is vannak olyanok, akik ezt tagadják)
Szia
Bizonyos értelemben igen, létezik egy ilyen hely.
A Biblia az eredeti nyelvein több mint 70-szer használja a héber se’ólʹ szót és annak görög megfelelőjét, a haiʹdész szót. Mindkettő a halállal van kapcsolatban. Némelyik bibliafordítás „sírnak” vagy „pokolnak” fordítja őket. De a legtöbb nyelvben nincsenek olyan szavak, amelyek pontosan adnák vissza ennek a héber és görög szónak az értelmét. Az Új világ fordítás ezért a „seol” és a „hádesz” szavakkal él. Mit jelentenek ezek? Figyeld meg, hogyan használják őket különböző bibliaversekben.
A Prédikátor 9:10 kijelenti: „sem cselekedet, sem tervezés, sem ismeret, sem bölcsesség nincs a seolban, ahová mégy.” Vajon ez azt jelenti, hogy a seol egy konkrét sírhelyre utal, ahová valakinek a hozzátartozóját temették? Nem. Amikor a Biblia egy adott sírhelyre vagy sírra utal, nem a se’ólʹ és a haiʹdész szót használja, hanem más héber és görög szavakat (1Mózes 23:7–9; Máté 28:1). A Biblia tömegsír, illetve egyéb olyan sírok megjelölésére sem használja a „seol” szót, ahol több személyt — mondjuk egy család tagjait — együtt temettek el (1Mózes 49:30, 31).
Akkor milyen helyre utal a „seol”? Isten Szavából azt látjuk, hogy a „seol” vagy a „hádesz” többre utal, mint csupán egy nagy tömegsírra. Az Ézsaiás 5:14 például megjegyzi, hogy a seol ’tágas, és végtelenül szélesre nyitotta száját’. Bár a seol már megszámlálhatatlanul sok halottat „nyelt el”, úgy tűnik, folyton még többre vágyik (Példabeszédek 30:15, 16). A szó szerinti sírhelyektől eltérően, melyekben korlátozott számú halott fér el, ’a seol nem elégszik meg’ (Példabeszédek 27:20). A seol soha nem telik meg. Nincsenek határai. A seol vagy a hádesz tehát nem szó szerinti hely, mely egy adott ponton van, hanem a halottak közös sírja, az a képletes hely, ahol a legtöbb ember halálalvásban van.
A feltámadás bibliai tanítása segít nekünk még jobban megérteni a „seol” és a „hádesz” jelentését. Isten Szava a seolt és a hádeszt azzal a halállal köti össze, amelyből lesz feltámadás (Jób 14:13; Cselekedetek 2:31; Jelenések 20:13).
(Ezzel ellentétben azok a halottak, akik nem fognak feltámadni, a Biblia szerint nem a seolban vagy a hádeszben vannak, hanem „a gyehennában” (Máté 5:30; 10:28; 23:33). Ahogy a seol és a hádesz nem szó szerinti hely, úgy a gyehenna sem az.)
Isten Szavából arra is fény derül, hogy a seolban vagy a hádeszben nemcsak olyanok vannak, akik szolgálták Jehovát, hanem sok olyan ember is, aki nem szolgálta (1Mózes 37:35; Zsoltárok 55:15). Ezért a Biblia azt tanítja, hogy „lesz feltámadásuk mind az igazságosaknak, mind az igazságtalanoknak” (Cselekedetek 24:15).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!