A reformátusok miért mondják hogy nem kell gyónás, ha a Ján.20-21,23-ban benne van?
A reformátusok hogyan magyarázzák ezt a részt, amit a katolikusok a bűnbocsánat szentségének, a gyónásnak a Jézusi alapításaként tekint?
Ján 20:21–23: „»Amint engem küldött az Atya, úgy küldelek én is titeket.« Ezekkel a szavakkal rájuk lehelt, s így folytatta: »Vegyétek a Szentlelket! Akinek megbocsátjátok bűneit, az bocsánatot nyer, s akinek megtartjátok, az bűnben marad.«
A reformátusok ugye protestánsok, tehát azon nagy csoport egy ága, amely tiltakozott a tradicionális tanítások ellen. :)
Náluk pl. engedélyezett a válás is, a katholikusok azt is sokkal szigorúbban veszik egyházilag.
Azért, mert félreérted te is.
Vesd össze ezzel:
Mk 11,25
És mikor imádkozva megállotok, bocsássátok meg, ha valaki ellen valami panaszotok van; hogy a ti mennyei Atyátok is megbocsássa néktek a ti vétkeiteket.
Vagy akár a miatyánknak hívott imára is gondolhatsz, "bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk azoknak, a kik ellenünk vétkeztek;"
Nézzük ezek után az általad említett idézetet:
A kiknek bűneit megbocsátjátok, megbocsáttatnak azoknak (akik megbocsátották, és nem azoknak, akiknek megbocsátották); a kikéit megtartjátok, megtartatnak (ha nem bocsájtjátok meg, nektek sem bocsájtja meg a mennyei Atya).
Tehát szó nincs ebben a részben semmiféle gyónásról.
A Bibliában sehol sem találkozunk azzal, hogy egy apostol négyszemközt gyóntatott, majd feloldozott valakit. Ezzel szemben a Biblia meghatározza azokat a feltételeket, amelyek alapján Isten megbocsát. Az apostolok a szent szellem irányításával meg tudták állapítani, hogy valaki megfelelt-e ezeknek a feltételeknek, és ennek alapján meg tudták mondani, hogy Isten megbocsátott-e az illetőnek vagy sem. Például lásd: Cselekedetek 5:1–11, valamint 1Korintusz 5:1–5 és 2Korintusz 2:6–8.
„Az egyház mindig is azt tanította, hogy minden bűn megbocsátható, bármilyen súlyos legyen is az”
A Bibliában viszont aszt olvassuk hogy: Héb 10:26, Kat.: „Ha ugyanis azután, hogy az igazságot felismertük, szándékosan vétkeztünk, nincs többé áldozat a bűnért.”
Márk 3:29, Kat.: „aki a Szentlelket káromolja, nem nyer bocsánatot mindörökké, bűne örökre megmarad.”
A gyóntató a vezeklővel penitenciaként gyakran bizonyos számú „miatyánkot” vagy „üdvözlégyet”mondat el. Jézus viszont aszt mondta a : Máté 6:7, Kat.: „Amikor imádkoztok, ne szaporítsátok a szót [vagyis ne ismételgessetek értelmetlenül], mint a pogányok, akik azt hiszik, hogy ha ömlik belőlük a szó, nyomban meghallgatásra találnak!”
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!