A szellemi lények is meghalnak? Pl angyalok, bukott angyalok, démonok. Elképzelhető, hogy ők is meghalnak?
Mikor egy ember meghal teste elrohad,szelleme semmivé lesz,szóval a nemlét állapotába kerülnek. A magasabb szellemi lények is kerülhetnek ilyen nemlét állapotba Pl a bukott angyalok?
Kérem csak keresztények válaszoljanak!
A világ összes élőlénye "halandó".
A magasabb szellemi lények olyan anyagból vannak, ami nem létezik. A kérdésre válaszolva, nem halnak meg, mert nem élnek/léteznek.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Máté 25:
34: Akkor ezt mondja a király a jobb keze felől állóknak: Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, a mely számotokra készíttetett a világ megalapítása óta.
41. Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.
Sok minden nekem nem tiszta most ez "POKOL" nevezetű helyről.Ha sátának meg a követőinek lett tervezve és ha ők pedig örök életűek akkor az egy hely ahol most is vannak és élnek.Ha pedig ez a hely a halál akkor ők most is halottak lennének és mindenki aki oda kerül meghal semmivé lesz.
Most ha az Ézsaiást nézem akkor ez egy hely
Ézsaiás 14,12 Miként estél alá az égről fényes csillag, hajnal fia!? Levágattál a földre, aki népeken tapostál! 13 Holott te ezt mondád szívedben: Az égbe megyek fel, az Isten csillagai fölé helyezem ülőszékemet, és lakom a gyülekezet hegyén messze északon. 14 Felibök hágok a magas felhőknek, és hasonló leszek a Magasságoshoz. 15 Pedig a sírba szállsz alá, sírgödör mélységébe!
Itt magasságokról és mélységekről beszél Ézsaiás.
Na szóval arra akarok kilyukadni az ördögnek lett készítve akkor ha ő soha meg nem hal és ott tölti büntetését akkor itt a pokolról beszélünk mint a külső sötétség az örök szenvedés és tűznek taváról.
Ha pedig ez a hely ami neki lett készítve egy nemlét állapot akkor mindenki oda kerül aki nem Istenek való életet él.
Sok zűrzavart és félreértést okoztak a Biblia korai fordítói azzal, hogy a héber seol, valamint a görög hádesz és gyehenna szavakat rendszeresen a pokol szóval fordították. Az, hogy a Biblia átdolgozott kiadásainak fordítói egyszerűen átírták ezeket a szavakat, nem volt elegendő e zűrzavar és hamis felfogás eloszlatásához (The Encyclopedia Americana. [1942] XIV. köt., 81. o.).
A fordítók engedték, hogy személyes elképzelésük színesebbé tegye a művüket, ahelyett hogy következetesek lettek volna az eredeti nyelvek kifejezéseinek fordításában. Például: 1.A seól szót a Károli-fordítás ilyen kifejezésekkel adja vissza: sír, koporsó, pokol, seol, alvilág; a haidészt: pokol, sír. 2.Az Újfordítású revideált Biblia a haidész helyett a halottak birodalma és a pokol kifejezéseket használja. 3.A Katolikus fordítás a haidész esetében így fordít: pokol és alvilág. S a geenna szót a kárhozat, illetve a pokol szóval adja vissza, noha ez utóbbit a haidész fordításaként is használja. Ily módon az eredeti nyelv megfelelő kifejezéseinek pontos jelentése elmosódik.
Kedves Huszonharmadik!
Mivel a közelmúltban, már téma volt, engedelmeddel nem fogalmazom újra, hanem bemásolom a múltkori válaszomat neked is:
Pokolnak a Seolt, az Abaddont és a Hádészt fordította Károli. A Seol a sá'él, sá'al -kér, követel, vágyik, könyörög, koldul, kérdezősködik - igéből képzett főnév. Eszerint a Seol egy olyan hely, ahol ezeket az igéket gyakorolják: kérnek, követelnek, vágyakoznak, könyörögnek, koldulnak, kérdezősködnek. Az Abaddon az Abad - elvész, eltéved, tévelyeg, vándorol, bujdokol, lemond, tönkremegy, meghal, elpusztul, megsemmisül - igéből képzett főnév. Nyilván ebben az esetben is olyan helyet jelöl, ahol az abad igét gyakorolják. A Hádész a fosztóképzőből és az eidó, oida - lát, észlel, néz, tud, ismer, tisztában van vele, képes valamire - igéből képzett szó, vagyis olyan hely, ahol az előző igék fosztóképzóvel ellátott alakját gyakorolják, azaz nem látnak, nem néznek, nem tudnak, nem ismernek, nincsenek tisztában vele, nem képesek valamire. Az, hogy az eredeti szövegben nem a Pokol szó szerepel irreleváns, ugyanis nem a helynek a nevéről megy a vita, hanem a funkciójáról. A Pokol a betöltetlen szükségek helye, a válaszok nélküli kérdezősködés helye, a hiábavaló könyörgés, koldulás helye, az elvetettség, elveszettség, tévelygés helye, a lemondás helye, a tönkremenetel helye. Aki oda kerül, az többé semmi külső információt nem kap a világból, és semmi cselekedetre nem képes. Sajnos azonban nagyon is létezik, és létezni is fog örökké. Ezeken kívül, bár ez nem következik magából a nevéből, a Pokol a gyötrelem helye, a kínzás, a szégyen, a bánat és a félelem helye. Úgy gondolom, az abad megsemmisül jelentését nem lehet az odakerülökre alkalmazni, ugyanis egy nem létező személy képtelen vágyakozni, könyörögni, koldulni, kérdezősködni.
Kedves Asperismus, te el is olvastad azt a szöveget amit bemásoltál?
Mert valahogy sántikál. Tudod miért? Mert a Héber Iratok az emberiség általános sírjára használják a "seol" kifejezést.
Ide kívánkozott Jób is mikor gyötrödött. Vajha a "seolban" rejtenél el engem mondja.
Ha a kínok helye lenne, kínlódott ö eleget, miért akart volna még a halála után is kínlódani?
A "seolt" nem csak Károli de a többi és a más nyelvi fordítások is a sír, sírgödör, a halottak birodalma, a régimódi "pokol" szóval fordítják.
De NEM a kínok helye, már a Biblia szellemében.
Kedves Grkaty!
Te mit gondolni? Én írni, de nem elolvasni? A szó jelentéséről volt szó, nem pedig arról, hogy szerinted mit jelent. Jób idejében a Seol magába foglalta még a Jézus által Ábrahám kebelének nevezett helyet is, ahova az ószövetség szentjei kerültek, Jézus feltámadása után azonban Jézussal együtt felkerültek a Mennybe, és azóta senki nem kerül a Seolba, aki Istené. Jézus engeszteléséig nem volt meg a jogi alap arra, hogy Ábrahám és a többi Isten embere a Mennybe kerüljön, azért kerültek ők is a mélységbe, de egy elkülönített helyre, ahonnan a Lukács evangéliuma alapján át lehetett látni, hallani a Pokolba, de átmenni nem. Jézus azonban minden akadályt félretolt az útból, ezért a mélységből felment mindenki a Mennybe, aki Istené volt, a Pokol pedig mindenestől a gyötrelem helyévé vált.
De ha már az olvasásnál tartunk, rendszeresen eltéveszted a nick-nevemet, ahányszor nekem címzed a mondanivalódat.
Asperrismus :-)
kérlek sehogyan sem stimmel a nézeted a Biblia tanításával.
Milyen irodalomból idézed? Mit szólsz a Jézus Krisztus jövendöléséhez a János 5:28,29-ben?
Jövö idöben beszél a feltámadásról, hogy "eljön az óra, amikor mindazok akik az emléksírokban vannak, kijönnek...." Emléksír, "seol" görögül "hadesz" ezt a magyarok pokolra is fordítják .....tehát a Jézus szava szerint kijönnek a halottak az emléksírokból ha tetszik a pokolból
Emléksír, pontosan ez az a kifejezés, melyet a héber nyelv "seol"-nak ír, a görög nyelven ugyanezt a seol szót hadesz-nek írják, a magyar ezt fordítja ahogy fentebb írtam sírnak, gödörnek, pokolnak.
Különben is mi a nézeted a Cselekedetek 2:34-re? Hol van Dávid király? A Seolban, vagy a mennyben?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!