Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova tanúi, mit gondoltok...

Jehova tanúi, mit gondoltok erről az igerészről/igehelyről?

Figyelt kérdés
Róma 9, 18 és a környezetéről??
2014. nov. 19. 19:06
 1/5 anonim ***** válasza:
Jó lenne ha valaki elmagyarázná, mielőtt végleg valóban is felveszem ezt a nevet.
2014. nov. 19. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Elolvastam a tanúk verzióját és az eredeti verziót is.

A tanúké jobban tetszik sokkal. Részletesen nem néztem, de egy szót pontosabban fordítottak, mint a Károli. Most csak ennyi ragadt meg bennem. Mert ezt a beteg sz..t nem fogom elfogadni (de most fáradt vagyok).


Ahogy én értelmezném egyenként a szavak alapján a szöveget, arról van szó, hogy az ígéret miatt lett kiválasztva a nép, nem azért mert szentek vagy jobbak másoknál (az ígéret két oldalú). Nem a törvény cselekvés alapján vagy érdemből lettel lettek elhívva, hanem mert bíztak. (amúgy az Úr a pogányokat is hívja)

Erre lehet mondani, hogy izgaságtalan az Úr, hogy minek választotta ki a népet, miért engedte meg hogy gyülölni lehessen Ézsaút és miért enegdte, hogy a fáró szíve megkeményedjen, aki minden hatalmát az Úrtól kapott (hogy az Úrnak szolgáljon vagy feleljen a tetteiért).

A szöveg megjegyzi, hogy nem az fog üdvözülni aki, akar vagy menekül. Magyarul az ítéletet nem az ember adja, hanem az Úr.

Lehet feleselni, hogy minek, de felelni fogunk a tetteinkért, a felelőség a miénk.


Úgy is azt mondom, hogy baromságokat írtam, de ez a varzió értelmesebb, meg nekem igazabb.

2014. nov. 19. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Szóval valami olyasmiről van szó, hogy nem igazságtalan az Úrtól, hogy nem csak a zsidoké és milyen jogon hibáztatja őket, ha ígéretett tett. Szerintem.
2014. nov. 19. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Múlt századunk egy korábbi szakaszában a Dictionnaire de théologie catholique a következőképpen magyarázta Pál érvelését (Rómabeliekhez írt levél 9—11. fejezet): „A katolikus tudósok között mindinkább az a nézet válik uralkodóvá, hogy az örök életre történő predesztinációról alkotott elképzelés ténylegesen nem fogalmazódik meg.” Ugyanez a forrásmunka M. Lagrangét idézi a következőképpen: „A Pál által eredetileg fejtegetett kérdés egyáltalán nem a predesztinációról és a kárhozatról szól, hanem csupán a nem zsidók meghívása a kereszténység kegyelmébe, melynek éles ellentéte a zsidók hitetlensége . . . Ez csoportokat érint, zsidókat és nem zsidókat, nem pedig közvetlenül egyéneket.” (Kiemelés tőlünk.)


A közelmúltban a The Jerusalem Bible ugyanezt a következtetést vonta le ezekre a fejezetekre (9—11.) vonatkozóan, amikor ezt a kijelentést tette: „Ezeknek a fejezeteknek a témája tehát nem a dicsőségre vagy akár a hitre történő személyre szabott predesztináció kérdése, hanem Izrael szerepe a megmentés történetének kibontakozásában, az egyetlen megoldandó kérdés, amelyet az Ótestamentum kijelentései felvetnek.”


A Rómabeliekhez írt levél 8. fejezetének utolsó versei ugyanebbe a szövegkörnyezetbe tartoznak. Tehát ezek a versek joggal emlékeztetnek minket arra, hogy Isten előre látta egy osztály, vagyis egy csoport létét, amelynek tagjait az emberiség közül hívja el, hogy uralkodjanak Krisztussal, valamint látta azokat a követelményeket is, melyeknek eleget kell tenniük — és mindezt úgy tette, hogy nem határozta meg időben előre azokat az egyedi személyeket, akik a választottak lesznek, mivel az ellentétben állna szeretetével és igazságosságával.

2014. nov. 19. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
üdv, nos, mikor sakkozok, sok olyan helyzet van, amikormegléphetnék valamit, vagy leüthetnék bábúkat, de nem teszem. nem azért, mert nem veszem észre, hanem úgymond előkészítem a terepet a végső támadásra, a mattra. sokszor jobb, ha a táblán marad az, amit egyébként le is vehettem volna, mert minden bábú kölcsönhatásban van egymással, akadályozza, vagy segíti a győzelmet. Így tehát akinek akar, irgalmaz, de akinél úgy akarja, azt hagyja konokká válni. nézd meg sault, Jézus szerint ő rugdalózott az ösztökélések ellen, azaz konok maradt. a megfelelő ideig ezt hagyta a Teremtő. véleményem szerint ez nem gonoszság volt, hanem éppen a szeretet jele. béke
2014. nov. 20. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!