Keresztények, Ki a Teremtő Isten?
Ha igaz a háromság akkor ez a kérdés értelmetlen.
Ha viszont nem igaz a háromság akkor a kérdésnek van értelme.
Hogy lehet eligazodni ebben a kérdésben Bibliailag?
Isten az, aki teremtett, majd emberré lett. Isten az, aki fenntartja a világot, alkotta a szabályokat és hogy nekünk ne kelljen az örök kárhozatba lépni a szabályai szerint, ezért emberré lett, megadta a saját szabályai szerint elvárt áldozatot bűneinkért, hogy nekünk mégiscsak örök életünk lehessen, mert ezért lettünk teremtve, hogy boldogok lehessünk örökké.
Istent sok szekta félremagyarázza: állítják, hogy haragvó, hogy bosszúálló, hogy gyűlölködő, vagy épp eltaszító. Ezekből egyik sem igaz. Isten maga a szeretet, ami nélkül nem tudunk élni és létezni. Nem fogom bemásolni mind a 4 Evangéliumot, hogy mindezeket megmutassam a Bibliában is.
Szerintem hosszú is lenne bemásolni ide a 4 Evangéliumot :) és én úgy gondolom,hogy nincs is szükség rá.
Szóval te kedves filoszgod akkor azt mondod,hogy Jézus a Teremtő Isten?
Már csak azért kérdem mert szerintem nem mindenki fog veled egyetérteni. :)
7.
Szeretteim, szeressük egymást: mert a szeretet az Istentől van; és mindaz, a ki szeret, az Istentől született, és ismeri az Istent.
8.
A ki nem szeret, nem ismerte meg az Istent; mert az Isten szeretet.
9.
Az által lett nyilvánvalóvá az Isten szeretete bennünk, hogy az ő egyszülött Fiát elküldte az Isten e világra, hogy éljünk általa.
10.
Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent, hanem hogy ő szeretett minket, és elküldte az ő Fiát engesztelő áldozatul a mi bűneinkért.
11.
Szeretteim, ha így szeretett minket az Isten, nekünk is szeretnünk kell egymást.
12.
Az Istent soha senki nem látta: Ha szeretjük egymást, az Isten bennünk marad, és az ő szeretete teljessé lett bennünk:
13.
Erről ismerjük meg, hogy benne maradunk és ő mibennünk; mert a maga Lelkéből adott minékünk.
14.
És mi láttuk és bizonyságot teszünk, hogy az Atya elküldte a Fiút a világ üdvözítőjéül.
15.
A ki vallja, hogy Jézus az Istennek Fia, az Isten megmarad abban, és ő is az Istenben.
16.
És mi megismertük és elhittük az Istennek irántunk való szeretetét. Az Isten szeretet;és a ki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten is ő benne.
17.
Azzal lesz teljessé a szeretet közöttünk, hogy bizodalmunk van az ítélet napjához, mert a mint ő van, úgy vagyunk mi is e világban.
18.
A szeretetben nincsen félelem; sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet, mert a félelem gyötrelemmel jár: a ki pedig fél, nem lett teljessé a szeretetben.
19.
Mi szeressük őt; mert ő előbb szeretett minket!
20.
Ha azt mondja valaki, hogy: Szeretem az Istent, és gyűlöli a maga atyjafiát, hazug az: mert a ki nem szereti a maga atyjafiát, a kit lát, hogyan szeretheti az Istent, a kit nem lát?
21.
Az a parancsolatunk is van ő tőle, hogy a ki szereti az Istent, szeresse a maga atyjafiát is.
De akkor újra leírom azt, amit innen olvastam példa és nagyon megtetszett:
Emberi, teremtett fejjel akarod megérteni azt, aki a Teremtőnk? Akkor képzelj magad elé egy óceánt. Folyékony állapotban az maga a Teremtő Isten. Ha kiragadunk belőle egy adagot és megfagyasszuk, az is az óceán maga, de más formában, úgy hívják Jézus. Ha elpárologtatjuk, akkor is az óceán, csak egy újabb formában, ő pedig a Szent Szellem/ Szentlélek, ahogy tetszik. Utóbbiról is személyként ír a Biblia. Jézusról is leírja, hogy kicsoda, de ezt nem én fogom bizonygatni, az én Atyám ennél hatalmasabb, hogy nekem vitába kelljen szálljon egy hitetlennel. Az ő ereje hatalmas és végtelen.
A háromság egy tévtanítás!
Mit mond a Biblia? István „a Szentlélekkel eltelve fölnézett az égre és látta az Isten dicsőségét és Jézust az Isten jobbján. Felkiáltott: »Látom, hogy nyitva az ég, és az Emberfia ott áll az Isten jobbján«” (Cselekedetek 7:55, 56, Katolikus fordítás).
Mit tárt fel ez a látomás? István, Isten tevékeny erejével betelve, látta Jézust „az Isten jobbján” állni. Egyértelmű hát, hogy Jézus, azután, hogy feltámadt és visszatért az égbe, nem vált Istenné, hanem egy különálló szellemszemély lett. A beszámoló nem tesz említést arról, hogy Isten mellett egy harmadik személy is lett volna. Egy dominikánus pap, Marie-Émile Boismard, aki megpróbált olyan írásszövegeket találni, melyek alátámasztják a háromságtant, az egyik könyvében ezt írja: „Az a kijelentés, hogy három személy van egy Istenben . . . , sehol sem található meg az Újtestamentumban”.
Ahogy a földi paradicsom kifejezés sem, mégis használjátok.
Az mondjuk szerepel, hogy Jézus maga Isten, de aki vak, az vak.
Először is, tisztázzuk a János 10:30-at (én és az Apa egy vagyunk):
Jézus erős Isten (Ézsaiás 9:6)
Az első és az utolsó (Jelenések. 1:17)
Az alfa és az ómega (Jelenések 22:12-13)
Királyok Királya és Urak Ura (Jelenések 19:13, 16)
Változatlan (Zsidók 13:8)
Kezdete meghatározhatatlan (Mikeás 5:1, János 1:1)
Ő alkotta az Eget és a Földet (Zsidók 1:10)
Fenntartja az univerzumot (Zsidók 1:3)
Parancsol a vizeknek (Márk 4:41)
Megvált a bűntől (Titus 2:13-14)
Az egyedüli Megmentő (ApCsel 4:12)
Hatalma van megbocsátani a bűnt (Lukács 5:20)
Bennünk él (Gal 2:20)
Örök életet ad (János 10:28)
Mindentudó (János 21:17)
Csodás tanácsadó (Ézsaiás 9:6)
Ítéletet mond a világ felett (János 5:22)
Mindenkit tettei szerint ítél (Jelenések 2:23)
Hódolnak neki (Jel 5:13-14)
Imádják az angyalok (Zsidók 1:6)
Meghajlik előtte minden térd és minden nyelv róla tanúskodik (Fil 2:9-11)
Apa erős Isten (Ézsaiás 10:21)
Az első és az utolsó (Ézsaiás 44:6)
Az alfa és az ómega (Jelenések. 1:8)
Királyok Királya és Urak Ura (1Tim 6:15)
Változatlan (Malakiás 3:6)
Kezdete meghatározhatatlan (Zsoltárok 90:2)
Ő alkotta az Eget és a Földet (Nehemiás 9:6)
Fenntartja az univerzumot (Nehemiás 9:6)
Parancsol a vizeknek (Zsoltárok 89:9-10)
Megvált a bűntől (Zsoltárok 130:7-8)
Az egyedüli Megmentő (Ézsaiás 43:11)
Hatalma van megbocsátani a bűnt (Jeremiás 31:34)
Bennünk él (2Kor 6:16)
Örök életet ad (1János 5:11)
Mindentudó (1Ján 3:20)
Csodás tanácsadó (Ézsaiás 28:29)
Ítéletet mond a világ felett (Zsoltárok 96:13)
Mindenkit tettei szerint ítél (Jeremiás 17:10)
Hódolnak neki (Zsoltárok 97:7)
Imádják az angyalok (Nehemiás 9:6)
Meghajlik előtte minden térd és minden nyelv róla tanúskodik (Ézsaiás 45:23)
Nincs semmi egetrengetően érthetetlen dolog ebben, el kell fogadni, hogy az Apa és a Fiú egyek. Két külön személy, de Ők egyek és ezért is mondhatjuk tiszta szívvel (legalábbis mi keresztények), hogy bizony Egy Igaz Isten van.
-------------------------------------
Miután értelmeztük nagyjából a János 10:30-at, így mostmár megérthetjük a következő igeszakaszt is:
János 1,3 Minden rajta keresztül támadt s egyetlen létező sem lett őnélküle.
Kol 1,16 mert benne teremtettek mindent a mennyekben és a földön, láthatókat és láthatatlanokat, a trónokat, az uraságokat, a fejedelemségeket és a fennhatóságokat is. Őrajta keresztül és ővégette teremtették a mindenséget. 17 Ő mindenek előtt való és a mindenség őbenne áll fenn.
Zsidó levél 1,2 a mostani napok utólján hozzánk is szólt Fiában, akinek a mindenséget örökrészéül rendelte, akin át az örök korokat is elkészítette.
1Kor 8,6 Nekünk azonban egy az Istenünk, az Atya, akitől van a mindenség, mi meg ő reá nézve, és egy az Úr, a Krisztus Jézus, aki által van a mindenség, mi is őáltala.
--------------------------------
Tisztázzuk a látottakat és hallottakat: Jézus Krisztus az Isten Fia. Mivelhogy Isten Fia, nyilvánvaló, hogy Ő is Isten. Ők egyek, elválaszthatatlanok (János 1,1). Jézus Krisztusban és Jézus Krisztuson keresztül teremtett meg az Apa mindent.
Az egy dolog, hogy mi, az 1000 grammos kis agyunkkal nem tudjuk megérteni, de végülis az a lényeg, hogy mi hittel elfogadjuk azt, amit a Biblia mond. Másrészt pedig SZERINTEM, ha ezeket a dolgokat megtudnánk érteni, akkor lehet, hogy Isten nem is lenne arra méltó, hogy imádjuk Őt...
Szerintem igenis méltó :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!