Háromság vagy egy Isten? Csak hívök válaszát várom.
Konkrét válaszokat szeretnék arra,hogy :
Jézus szerint miért az elsö minden parancsolatok közül,hogy " a mi Istenünk egy Ùr?"-ha ö is Isten??
Miért nem tud Jézus az utolsó napról és óráról ha ö is Isten?
Hogy lehet Jézusnak kezdete,ha ö is Isten?(Példab.8/22;Jelenések 3/14)
(János 5/26)"Mert amiként az Atyának élete van önmagában,akként ADTA a Fiúnak is,hogy élete legyen önmagában."Vajon Istennek nincs magától élete önmagától,úgy kell kapnia???
Jézus neve:a Messiás ,olajjal felkent föpapra vonatkozott,valamint királyokra,bírákra kizárólag.Miért esküdött meg az ùr,hogy ;pap vagy te minörökké Melkisédek rendje szerint?(Zsidó 7/21)-ez most kinevezés,vagy leminösítés akkor?
"Az én tudományom nem az enyém,hanem azé,aki küldött engem."(János 7/16).Isten mindentudó,akkor hogy van ez??
Hogy tudta Isten kegyelméböl megízlelni a halált ha Ö is Isten,és miért lett a halál elszenvedéséért dicsöséggel és tisztességgel megkoronázva ha ö Isten??Lehet Isten nagyságát überelni??(Zsidó 2/9)
Miért kellett öt szenvedések által tökéletessé tenni??Hiszen Isten tökéletes!
Miért kellett öt felhatalmazni,felkenni Istennek(Csel.5/29;2/33-36)ès miért nyerte el a Szent Lelket az Atyától??Isten minden hatalommal rendelkezik!!De csak azután tudta kitölteni a tanítványokra,miután elnyerte azt az Atyától.Nem érdekes??Már csak azért is,mert egyesek szerint a Szent Lélek egy Isten.Öt töltötték ki a népre??
Ha a Szent Lélek nem Isten lelke,akkor mi értelme van a következö igeversnek??(a Kor.2/11)"Ki ismeri az ember belsö dolgait,ha nem a benne lakó emberi lélek?Hasonlatosképpen Isten titkait sem ismeri senki,csak Isten lelke."
(János 20/17)"Felmegyek az én Atyámhoz,és a ti Atyátokhoz
,az én Istenemhez,és a ti Istenetekhez."Ez az ige is érdekes a háromság tükrében.Hogyan érti ezt Jézus,ha ö Isten???Az Istennek is van Istene???
(Jel.3/12)"...felírom reá az én Istenemnem nevét,és annak városának nevét,az új Jeruzsálemét,mely az égböl száll alá az én Istenemtöl."ki odafönt Jézus Istene ha ö egyenlö az Atyával???
Miért nevezi Isten Jézust szolgájának,ha ö Isten???(Èsa.42/1;Máté 12/18)
"Jézus még nem dicsöittetett meg"(János 7/39)Ha János szerint Jézus Isten,akkor miért kellett megdicsöíteni??
Miért kellett mindenben tökéletes úgy cselekednie,úgy beszélnie,ahogy az Atya tanította???Hiszen egy Istent nem lehet tanítani!!Márpedig lejövetele elött lett tanítva,ha az Atya tanította.(János 8/28)
Miért kell naki csak addig uralkodnia,míg Isten lábai alá veti ellenségeit?Miért nem maga veti alá magának ha ö mindenható??(1Kor 15/25)
Miért kell visszaadnia a hatalmát,ha ellenségei lábai alá lettek vetve?Isten vissza tudja adni a hatalmát??-Kinek?(1Kor 24/28)
"Egy az Isten és mindeneknak Atyja,aki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik."-a többi igehelyet figyelembe véve,akkor Jézusra illik ez a vers???
Ja,és mielött az a vád érne,hogy Jehova tanúja vagyok,nem vagyok az!!!!
Ember! Te aki azt írod,hogy az ami nincs benne a Bibliába az nem hiteles,nagyot tévedsz mert ugyan ezzel az erővel azt is mondhatnád,hogy a történelem ami ugyancsak nincs benne a Bibliába nem hiteles hanem valami kitaláció.
Tehát ha valami nincs benne a Bibliába korántsem sem jelenti azt, hogy nem hiteles forrás hanem azt,hogy legfeljebb nem ihletett dokumentum.
Szerinted a nagyra becsült Őrtorony folyóiratok mennyivel hitelesebbek ma mint azok a régi levelek és kéziratok amelyeket az első keresztények hagytak ránk? Hm...
Szerintem fogd vissza magad mert a nagyképűséged meg az arrogáns viselkedésed távol áll egy alázatos keresztény ember viselkedésétől....ha egyáltalán keresztény embernek vallod magad.
Elég sok racionális magyarázatot kapott itt a kedves kérdező is és ezeket én azt hiszem,hogy számba kéne venni.
Üdv!
„És mondá az Úr a Sátánnak: Dorgáljon meg téged az Úr, te Sátán; dorgáljon meg az Úr, a ki
magáévá fogadja Jeruzsálemet. (Zak 3:2, Károli). Mindkét helyen, ahol Károli az Úr szót
használja, a héberben a Jahve név áll. A vers tehát ezt mondja:
Isten ezt mondja: nem én
dorgállak meg téged, Sátán, hanem dorgáljon meg téged Isten. :)
A Biblia ezt mondja: „Az pedig az örök élet, hogy ismernek téged, az egyedül igaz Istent, és
akit elküldtél, a Jézus Krisztust” (Jn 17:3). Ismerni Istent nem akármilyen csekélység, hanem
örök élet. Felelősek vagyunk azért, hogy igyekezzünk megismerni az igazságot, amit Isten
leíratott önmagáról. Ez nincs ellentétben azzal, hogy Isten lényét teljes mértékben nem
tudjuk megérteni. Ő ugyanis olyan ismereteket tár elénk magáról, amit a magunkévá
tehetünk, és ez hatással lesz az életünkre. Jézus így vigasztalta tanítványait, mikor közeledett
megfeszítésének ideje: „Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok
elviselni, amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert
nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti
nektek” (Jn 16:12-13). Jézus nem a részleges igazságot, a téves ismereteket ígérte a
tanítványoknak, hanem a teljes igazságot, amire a Szentlélek vezeti el őket (Jn 8:32). Ma
nekünk is szükségünk van arra, hogy alávessük magunkat az igazság Lelkének, aki minket is
elvezet a teljes igazságra. El kell engednünk a saját elképzeléseinket, és engedni kell a
Szentléleknek, hogy kiigazítsa a látásunkat.
Néhány évtizeddel később János, aki feljegyezte Jézus ígéretét az igazság Lelkéről, így tett
bizonyságot: „de bennetek megvan az a kenet is, amelyet tőle kaptatok, ezért nincs
szükségetek arra, hogy valaki tanítson titeket; sőt amire az ő kenete tanít meg titeket, az
igaz, és nem hazugság; és ahogyan megtanított titeket, úgy maradjatok meg őbenne” (1Jn
2:27). Tudnunk kell, hogy ma még „töredékes az ismeretünk” (1Kor 13:9). Ezért nem látjuk a
teljes képet. Nem vagyunk minden részlet birtokában.
Ahogyan János evangéliumában láttuk, ismerni Istent nem más, mint az örök élet. Ez az
ismeret pedig hatással van az életünkre, és közelebb visz bennünket hozzá. „Azután ismeré
Ádám az ő feleségét Évát” (1Móz 4:1, Károli). Ez pedig az alapja lett a kapcsolatuknak, hiszen
„a férfi elhagyja apját és anyját, ragaszkodik feleségéhez, és lesznek egy testté” (1Móz 2:24).
Az ő kapcsolatuk gyümölcse lett Káin, Ábel, és a többi gyermekük. Amikor mi ismerjük Istent,
elhagyunk mindent érte. És a vele való kapcsolatunknak lesz gyümölcse. Mások látni fogják
rajtunk, ahogy látták Mózesen, hogy ragyogott az arca (2Móz 34:29-35). Átformálódik a
jellemünk, nem leszünk többé olyanok, amilyenek voltunk (Tit 3:1-7).
De ilyen átformáló és látható hatása csak az igaz istenismeretnek lesz az életünkben.
Felelősek vagyunk azért, hogy keressük az igazságot (Péld 2:1-5, Mt 7:7-8, 1Thessz 5:19-22).
Ne elégedjünk meg annál kevesebbel, mint amit Isten közölni akar velünk a Bibliában. Ezért
lényeges megismerni az igazságot: Isten vajon úgy jelenti ki magát a Szentírásban, mint a
Három-egy Isten?
Ha nem ragaszkodunk a saját korábbi ismereteinkhez, előfeltevéseinkhez, hanem letesszük
azokat, és befogadó szívvel közelítünk a Bibliához, akkor megláthatjuk Isten szentségét.
Veszíteni semmit nem veszíthetünk, csak az igazsággal lehetünk gazdagabbak, bármi is
legyen az.
(Jáhve)
„De megmenekül mindenki, aki segítségül hívja az
ÚR nevét, mert a Sion hegyén és Jeruzsálemben
lesz a menedék az ÚR ígérete szerint, és azok
menekülnek meg, akiket elhív az ÚR” (Jóel 3:5).
(Jézus)
„Ha tehát száddal Úrnak vallod Jézust, és szíveddel
hiszed, hogy Isten feltámasztotta őt a halálból,
akkor üdvözülsz. Amint meg van írva: ’Aki
segítségül hívja az Úr [Jézus] nevét, üdvözül.’”
(Róm 10:9, 13)
(Jahve)
„Te vetettél hajdan alapot a földnek, az ég a te
kezed alkotása. Azok elpusztulnak, de te
megmaradsz. Mind megavulnak, mint a ruha,
váltod őket, mint az öltözetet. Ők változnak, de te
ugyanaz maradsz, éveidnek soha sincs vége” (Zsolt
102:26-28).
(Jézus)
„Te vetettél, Uram, alapot a földnek kezdetben; és
a te kezed alkotása az ég. Azok elpusztulnak, de te
megmaradsz, és azok mind elavulnak, mint a ruha,
és összegöngyölíted őket, mint egy palástot, és
mint a ruha, elváltoznak; te pedig ugyanaz
maradsz; és esztendeid nem fogynak el” (Zsid 1:10-
12).
(Jahve)
„Magamra esküdtem, igazság jött ki számon,
szavam megmásíthatatlan: Előttem hajol meg
minden térd, rám esküszik minden nyelv” (Ézs
45:23).
(Jézus)
„…hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon,
mennyeieké, földieké és földalattiaké” (Fil 2:10).
(Jahve)
„Ezt mondja az ÚR, Izráel királya és megváltója, a
Seregek URa: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam
kívül nincs isten” (Ézs 44:6; lásd még: 43:10-13;
48:12).
(Jézus)
„A szmirnai gyülekezet angyalának írd meg: ezt
mondja az első és az utolsó [Jézus], aki halott volt,
és életre kelt” (Jel 2:8; lásd még: 1:8; 22:13).
Ebből az összehasonlításból láthatod kérdező, hogy azokat a jellemzőket, amelyeket az Ószövetség
Jahvéról állít, az Újszövetség egyértelműen Jézusra alkalmazza.
A Biblia egyértelműen tanítja, hogy egyetlen Isten van, és azok a bálványok, amelyeket
emberi kéz alkotott, valójában nem istenek (Ézs 44:15, ApCsel 19:26, 1Kor 8:5). Az egyetlen
Isten saját maga jelenti ki, hogy rajta kívül nincs más: „Ezt mondja az ÚR, Izráel királya és
megváltója, a Seregek URa: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs isten”(Ézs 44:6).
Vagy ahogyan korábban kijelentette: „Ti vagytok a tanúim – így szól az ÚR –, és szolgáim,
akiket kiválasztottam, hogy megismerjetek, higgyetek bennem, és megértsétek, hogy csak én
vagyok. Előttem nem lett isten, és utánam sem lesz” (Ézs 43:10). Isten állítása világos, és
egyértelmű: ő az első és az utolsó, vagyis az egyetlen Isten. Előtte nem volt isten, és utána
sem lesz, ő az egyetl
Eredetileg nem akartam a témához szólni, mert már nagyon sokszor át volt véve.
Most átnéztem a kommenteket.
kedves hozzászólók, senki nem támasztotta alá a háromságtant, sem azt hogy Krisztus=Jehovával.
Ha figyelmesen olvassuk a Bibliát, hát bizony ilyen a Bibliában nincs.
Esetleg tanítják a teológiai iskolákon, leírják egyes teológusok, de nem bibliai tanitás.
Kedves Filoszgod, Te hangsúlyozod hogy nagyon fontos megérteni a János 1-et hogy ez az alap.
Ez a rész nem támasztja alá, azt hogy lenne valamilyen háromságtan. Próbáld meg kérlek elolvasni az EGÉSZ szakaszt.
Valaki kedves hozzászóló idézi bizonyítékként a Filipi 2:10 versét, ahol azt írja, hogy Jézus az Atyától kapott olyan hatalmat, hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon.
Itt a dolog érdekessége az, hogy NEM írja, hogy az Atya is meghajol a Fiú elött.
Nos kedves hozzászóló, mindenki a legfelségesebb Isten, aki elött a térdek meghajoltak, vagy ma is meghajolnak?
Tudtad, hogy Dávid király elött is leborultak az emberek? Még ma is az etiket megkívánja, hogy az angol királynö elött enyhe térdet hajtsanak, talán ez imádat, vagy a tisztelet kifejezése? Például néhány ázsiai országban a köszönéskor elég mélyen meghajolnak egymás elött. Ez imádat?
Aztán idézed nézeted alátámasztására a Jel.2:8 1:8-at stb. kedves hozzászóló, itt sem semmiképpen sem egyenlö Jézus az Atyával Jehovával.
Nem Jehova Isten volt halott ember, hanem a Fia Jézus Krisztus.
Jehova volt az, aki feltámasztotta öt a halálból.
Maga Jézus Krisztus megmondta, hogy "Az én Atyám nagyobb nálamnál" szerintetek ez mit jelent?
Vagy mit jelent az, hogy Jézus a halála elötti imában kérte Atyját, hogy ha lehetséges vétessék el tölem ez a pohár, de Atyám NE az ÉN akaratom legyen meg hanem a TIED?
Miért hasonlította Jézus Krisztus az egységet a János 17 részében ahhoz, hogy ahogyan Az Atya és a Fiú egyek, ugyanúgy legyenek egyek a tanitványok is egymásban és és bennük /Az Atyában és a Fiúban/?
Itt már akkor nem is szentháromságról van szó, hanem szentmillióságról.
Igazán nem értem, miért kell leragadni annál a dogmánál, melyek az i.sz. 4 században Konstantin római császár elnöklése alatt leszavaztak a püspökök.
A császár is erre a nézetre hajlott, kevesen voltak akik mertek ellene szólni. Elege volt a veszekedös papokból. Azóta is ez a dogma az alapja sok egyház tanításnak. De nem Bibliai tanitás.
"Nem Bibliai tanítás."
Azért mert ti nem tudjátok elfogadni a Háromság tanát egyáltalán nem jelenti azt,hogy nem Bibliai tanítás.
De ha ennyire ellene vagytok a Háromságnak akkor miért nem vizsgáljatok meg ezt a kérdést egy más szemszögből nézve?
Ha nem Istentől van akkor,hogy hogy "életben"maradt hosszú évszázadokon át.
Hogyhogy az olyanok mint ti az évezredek során nem tudták ezt a tanítást "eltakarítani" az útból?
Arius püspök már a kezdetekben kudarcot vallott,a későbbiekben is voltak gyenge próbálkozások de azok sem tudtak ártani. A IX sz. csend volt ekkor újra felüti a fejét más formában az "ellenzék"és ma itt tartunk.
A kérdés csak az,hogy vajon ki áll e támadások hátterében?
Ki az aki mindenáron Jézusnak a "fejét"akarja?
Mindig más és más formában üti fel a fejét egy egy ilyen támadás.
Kire vall ez kedveseim?
Nem Bibliai tanítás,és mégis érdekes módon a pokol kapui nem vehetik be.
Ha nem Istentől van akkor,hogy lehetséges ez? Isten mindig megvédte azt ami az övé és mindig eltiporta azokat akik ártani akartak,és hídjeték el,hogy ez most sem lesz máskép....csak idő kérdése kedveseim.
"Tehát ha valami nincs benne a Bibliába korántsem sem jelenti azt, hogy nem hiteles forrás hanem azt,hogy legfeljebb nem ihletett dokumentum."
Ne beszélj mellé, a lényeg az, hogy NEM megbízható, és nem csalhatatlanul igaz, mint a Biblia.
"Szerinted a nagyra becsült Őrtorony folyóiratok mennyivel hitelesebbek ma mint azok a régi levelek és kéziratok amelyeket az első keresztények hagytak ránk?"
Önmagában semmivel sem. Ezt Jehova Tanújaként írom! Meglepődtél? Persze, mert nem gondoltad át a szöveged. :-) Ugyanaz a kategória, hiszen a Bibliával semmi sem egyenrangú, az Őrtorony irodalom sem, ez nem tagadtuk sohasem, sőt. Mindig is hangsúlyoztuk, hogy a Biblia a mérték, a róla szóló segédeszközök csak segíthetnek a megértésben, ha ALAPOS és LELKIISMERETES a munka. És ebben lehet nagy különbség a biblián kívüli források között. Ha inkább a saját gyertyáját égette az író, mintsem a Szentíráshoz ragaszkodik, akkor nyilvánvaló, hogy nem lesz hű és igaz a szövege sem.
A többi 'jókívánságodat' pedig először vonatkoztasd magadra - tudod, míg valakivel mutogatsz, három ujjad visszamutat rád!
Zakariás 3:2
"Ekkor Jehova angyala így szólt Sátánhoz: 'Dorgáljon meg téged Jehova, ó, Sátán, igen, dorgáljon meg téged Jehova, aki Jeruzsálemet választja! Hát nem tűzből kiragadott rönk ez?'”
Ugye mennyivel érthetőbb? :-)
Jóel 2:32
"És mindenki, aki segítségül hívja Jehova nevét, megmenekül; bizony Sion hegyén és Jeruzsálemben lesznek a megmenekültek, ahogyan Jehova megmondta, és az életben maradottak között, akiket elhív Jehova."
Róma 10:9
"Mert ha nyilvánosan hirdeted azt a ’saját szádban levő szót’, hogy Jézus Úr, és szívedben hitet gyakorolsz abban, hogy az Isten feltámasztotta őt a halottak közül, megmentésben részesülsz.
Róma 10:13
"Mert 'mindenki, aki segítségül hívja Jehova nevét, megmentésben fog részesülni.'"
Ez utolsó versben miért cserélted le ÖNKÉNYESEN, egy NEM BIBLIAI filozófia kedvéért Isten Jehova nevét Jézuséra, holott az idézett vers EGYÉRTELMŰEN a JHVH-t, azaz Jehova nevét tartalmazza? És az ilyen nyilvánvaló csalással akarod "bebizonyítani", hogy igaz a pogány háromságod? Ez nagy hiba.
--------
Miért vonatkoztatja a Zsoltárok 102:26–28 (102:25–27, ÚV) szavait a Héberek 1:10–12 a Fiúra, holott a zsoltáríró azt Istennek szánta? Mivel Isten a Fiú RÉVÉN valósította meg a zsoltáríró által megfogalmazott teremtési munkát. (Lásd: Példabeszédek 8:22, 27–30; Kolosszé 1:15, 16.)
Ne kerülje el a figyelmedet, hogy a Héberek 1:5b idéz a 2Sámuel 7:14-ből, és Isten Fiára alkalmazza. Bár ez az írásszöveg első ízben Salamon esetében teljesedett be, később pedig Jézus Krisztuson is, ez mégsem jelenti azt, hogy Salamon és Jézus azonosak, vagy "egyenlőek" egy mitikus háromságban. Jézus ’nagyobb Salamonnál’, s olyan munkát végez, amelyet Salamoné árnyékolt elő (Luk 11:31).
--------
"(Jahve)
„Magamra esküdtem, igazság jött ki számon,
szavam megmásíthatatlan: Előttem hajol meg
minden térd, rám esküszik minden nyelv” (Ézs
45:23).
(Jézus)
„…hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon,
mennyeieké, földieké és földalattiaké” (Fil 2:10)."
Te ennyit idéztél, de nagyon kiragadtál, ahogy a ferdítők és hamisítók szoktak. A szövegkörnyezet:
"9 Az Isten éppen ezért magasabb állásba is emelte, és kedvesen megadta neki a nevet, amely minden más névnek felette áll, 10 hogy a Jézus nevében minden térd meghajoljon: az égben levőké, a földön levőké és a föld alatt levőké, 11 s minden nyelv nyíltan megvallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Istennek, az Atyának dicsőségére."
Vajon Jézus által NEM maga Jehova előtt hajol meg minden térd???? Csak kérdezem, mert hogy pont erről van itt szó. De könnyebb a lelkednek, ha kiragadsz és ezzel manipulálsz, igaz? Csak hogy LÁTSZÓLAG neked legyen igazad.
---------
Az Ézsaiás 44:6-ban Jehova a saját állásáról joggal jelenti ki azt, hogy ő az egyedüli mindenható Isten: „Én vagyok az első, és én vagyok az utolsó. Rajtam kívül nincs Isten.”* Amikor Jézus ezen a címen mutatkozik be: „az Első és az Utolsó”, nem állítja magáról, hogy egyenlő Jehovával, a nagy Teremtővel. Csupán azt a címet használja, melyet Isten helyénvalóan ráruházott. Az Ézsaiás könyvében Jehova kijelentette magáról, hogy ő mint az igaz Isten, páratlan állást tölt be. Örökkévaló Isten, és rajta kívül nincs Isten (1Timóteusz 1:17). A Jelenések könyvében Jézus a ráruházott címről beszél, amellyel a példa nélkül álló feltámadására hívja fel a figyelmet. Vagyis arra, hogy Ő volt az első, akit feltámasztott Istent égi örök életre, és egyben az utolsó is, akit Isten személyesen támasztott fel - mivel minden hatalmat megkapott égi Atyjától Jézus, tehát a feltámasztást is Ő fogja végezni mindenki máson.
* Az Ézsaiás 44:6-ban az eredeti héber szövegben az „első” és az „utolsó” szavakhoz nem kapcsolódik határozott névelő, míg a Jelenések 1:17-ben, ahol Jézus önmagáról közöl leírást, az eredeti görög szövegben megtalálható a határozott névelő. Tehát a Jelenések 1:17 nyelvtanilag címre utal, az Ézsaiás 44:6 pedig Jehova istenségét írja le.
"Az egyetlen Isten saját maga jelenti ki, hogy rajta kívül nincs más ..."
Ez így van! És hogy ez mennyire így van, lásd meg miként vélekedett az ihletett Pál apostol:
(1Kor 8:6) "számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."
Ugye igaza van? Tehát EGY Mindenható Isten van csak? Szerinted is? És ugye Ő nem Jézus Krisztus????? Ugye nem? A saját szemednek ugye azért hiszel? Nem, Pál szerint Jézus az "EGY Úr", de NEM az "EGY Isten" - ugye milyen egyszerű? Hol is a háromság?
De még ráadásul Pál "elfelejtett" szólni a szent szellemről is - micsoda "feledékenység", borzasztó!
De figyeld meg, hogy Pál ehhez nagyon hasonló módon mit mondott még:
(1Tim 2:5) "Mert e g y Isten van, és e g y közvetítő Isten és emberek között: egy ember, Krisztus Jézus,"
Tehát Jézus akkor belefér-e abba az EGY Istenbe, akibe mindenáron kényszeríteni akarjátok szegényt? Ő akkor "Isten", vagy "közvetítő" Isten és ember között. Azért szerintem illene már eldöntened.
"Azért mert ti nem tudjátok elfogadni a Háromság tanát egyáltalán nem jelenti azt,hogy nem Bibliai tanítás."
Amint látod kedves válaszoló, a Biblia az, ami nem fogadja be a háromságot, mert nem onnan való! A védelmezésében rengeteg ÁLÉRV született, de ha alaposabban megnézzük, hogy miről is van szó, menten kiderül, hogy megtévesztés csupán.
"Ha nem Istentől van akkor,hogy hogy "életben"maradt hosszú évszázadokon át.
Hogyhogy az olyanok mint ti az évezredek során nem tudták ezt a tanítást "eltakarítani" az útból?"
Mert nekünk nem az a dolgunk, hogy takarítsunk, hanem hogy szétválasszuk a búzát a gyomtól! Majd Isten dolga lesz a takarítás armageddonkor. Emlékszer-e Jézus példázatára a búzáról és a gyomról? Nos, abban ez egyértelműen le van írva. A tévelygést jelentő gyomot hagyja Isten, hogy együtt nőjön a búzával az aratásig.
A búzáról és a gyomról szóló példázatában Jézus beszélt egy emberről, aki jó magot vetett a szántóföldjébe. De „míg az emberek aludtak”, jött az ellenség, és gyomot vetett. A búzát tehát elborította a gyom. Jézus ezekkel a szavakkal magyarázta meg a példázatát: „Aki a jó magot veti, az az Emberfia; a szántóföld a világ; ami a jó magot illeti, ezek a királyság fiai; a gyom ellenben a gonosznak fiai, és az ellenség, aki elvetette, az Ördög.” Ezután Jézus rámutatott, hogy a búzának és a gyomnak együtt kell nőnie ’a világrendszer befejezéséig’, amikor is az angyalok „összeszedik” a jelképes gyomot (Máté 13:24–30, 36–43).
"Arius püspök már a kezdetekben kudarcot vallott,a későbbiekben is voltak gyenge próbálkozások de azok sem tudtak ártani."
Képzavarban szenvedsz: azok ártottak, méghozzá nem is keveset, akik ellen Arius érvelt, s ez így volt mindenkivel, akik a HITEHAGYOTT egyház ellen felszólaltak. Így történt Szervét Mihállyal is, aki tagadta a háromságot, miután megismerte a görög és a héber nyelvet is. ELEVENEN elégették az állítólagos "keresztények". Valójában Sátán szolgái voltak! Éppen azok ártottak és pusztítottak, akikről te, mint az "igazság védelmezőiről" beszélsz! Ezt nem tudod letagadni, mert ez tény.
Márpedig miről lehet felismerni Jézus szerint az Ő szolgáit? A "jó gyümölcseikről", bizony.
"Ki az aki mindenáron Jézusnak a "fejét"akarja?"
Azok akarják a fejét, akik HAZUDNAK róla, akik elhomályosítják az Istennel való természetes kapcsolatát és bálvánnyá teszik, mert isteni rangra emelik, akit imádnak. Ezzel önmagában halálos bűnt követnek el. Azok akarják Jézus fejét, akik istenkáromló módon az hazudják a híveiknek, hogy "Jézus nevében" haljanak "dicső halált" a hazájuk oldalán és öljék meg a hittestvéreiket is, mert más nemzetiségű. A magukat kereszténynek vallók többsége ezt tette és ezt teszi ma is, ha eljön az ostoba emberi háborúk ideje. Lásd Ukrajna, Oroszország, de a Délszláv államok is és még sorolhatnám. Ez nem csak a múlt, hanem a JELEN is!
Tehát jobban tennéd, ha alaposabban átgondolnád a vádjaidat, bocsi.
Természeten egyetlen (mono) Isten van, YHWH (haShem), az Örökkévaló, aki mindenek Istene, Jahosuának (Jézus) a Felkentnek (Messiás) is Istene és Atyja. Aki áldott, egyedül halhatat, láthatatlan, akinek tisztesség és dicsőség örökkön örökké! Ámen!
A következő linkeken találsz a egyistenhitet védelmező polémiákat: [link]
2#.A szentlèlek hogy származik a Fiutol amikor Jèzus azt mondta "Az atya mindenkinek ad szent szellemet ha kèritek Töle".Jèzus keresztelèsekor az Atya küldte a szent szellemèt ami galamb formájába szált Jèzusra.
Igy Jèzus is Töle kapta ès kapja a szellemèt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!