Menny, Pokol, milyen hely?
Lukács 16,19 Vala pedig egy gazdag ember, és öltözik vala bíborba és patyolatba, mindennap dúsan vigadozván: 20 És vala egy Lázár nevű koldus, ki az ő kapuja elé volt vetve, fekélyekkel tele. 21 És kíván vala megelégedni a morzsalékokkal, melyek hullanak vala a gazdagnak asztaláról; de az ebek is eljővén, nyalják vala az ő sebeit. 22 Lőn pedig, hogy meghala a koldus, és viteték az angyaloktól az Ábrahám kebelébe; meghala pedig a gazdag is, és eltemetteték. 23 És a pokolban felemelé az ő szemeit, kínokban lévén, és látá Ábrahámot távol, és Lázárt annak kebelében. 24 És ő kiáltván, monda: Atyám Ábrahám! könyörülj rajtam, és bocsásd el Lázárt, hogy mártsa az ő ujjának hegyét vízbe, és hűsítse meg az én nyelvemet; mert gyötrettetem e lángban. 25 Monda pedig Ábrahám: Fiam, emlékezzél meg róla, hogy te javaidat elvetted a te életedben, hasonlóképpen Lázár is az ő bajait: most pedig ez vígasztaltatik, te pedig gyötrettetel. 26 És mindenekfelett, mi köztünk és ti közöttetek nagy közbevetés van, úgy, hogy akik akarnának innét ti hozzátok általmenni, nem mehetnek, sem azok onnét hozzánk át nem jöhetnek. 27 Monda pedig amaz: Kérlek azért téged Atyám, hogy bocsásd el őt az én atyámnak házához; 28 Mert van öt testvérem; hogy bizonyságot tegyen nékik, hogy ők is ide, e gyötrelemnek helyére ne jussanak. 29 Monda néki Ábrahám: Van Mózesök és prófétáik; hallgassák azokat. 30 Ama pedig monda: Nem úgy, atyám Ábrahám; hanem ha a halottak közül megy valaki hozzájok, megtérnek! 31 Ő pedig monda néki: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki a halottak közül feltámad.
-----------------
A pokol elég rosz hely lehet, ha már egy csep víz is ilyen nagy szükséget jelent ott... hasonlóról számoltak be ezek a "túlélők" is a videókban, közöttük vannak olyanok is, akiknek volt alkalmuk megtapasztalni azt, hogy milyen a Mennyben lenni:
https://www.youtube.com/watch?v=Eivd0MYs63c
A menny Istennek és hűséges szellemteremtményeinek a lakóhelye,emberi szemnek láthatatlan birodalom.
A „pokol” szó sok bibliafordításban megtalálható. Egyes fordítások azonban ugyanezekben a versekben a „sír”, „holtak országa” és ehhez hasonló kifejezésekkel élnek. Más bibliafordítások nem fordítják le a „pokol”-nak megfelelő eredeti nyelvű szavakat, hanem átveszik őket a saját ábécénk betűivel írva le azokat. Mely szavakról van szó? A héber se’ól′ és az ennek megfelelő görög hai′dész szóról, amelyek nem egyes sírhelyekre, hanem az elhunyt emberiség közös sírjára vonatkoznak; ezenkívül az örök megsemmisítés szemléltetésére használt ge′en·na kifejezésről. Ám mind a kereszténység soraiban, mind a nem keresztény vallásokban azt tanítják, hogy a pokol a démonok lakhelye, s büntetésül (amely egyesek szerint kínzást is magában foglal) ide kerülnek a gonoszok a haláluk után. De ezt a nézetet a Biblia nem támogatja.
Üdv!
Kedves kérdezö,
nagyon sok nézet van, az egyik így mondja a másik úgy.
Tudod én személy szerint a Biblia tanításának hiszek. A különbözö "élmények" amikröl lehet hallani vagy olvasni, sokszor csupán képzelödés, amikor az emberek a klinikai halál állapotában vannak, valakinek akár a mütét közben is lehet hallucinációja.
Az agy ilyenkor a valóságban becsapja az embert.
Téged a kérdésed szerint a Biblia információja érdekel. Mivel református vagy, biztosan a Károli Gáspár fordítású Bibliát olvasod.
Ha van kedved keresd ki kérlek ezeket a verseket, hogy maga a Biblia mit mond.
A menyország a Teremtö Istennek és hüséges szellemi teremtményeinek a lakóhelye. Bár a Biblia szerint "menny" kifejezésnek több értelme is van, de Te gondolom Isten lakóhelyére gondolsz.
Ézsaiás 66:1 "..az egek nékem ülöszékem és a Föld lábaimnak zsámolya...."
A pokol kifejezést az emberi tradíciók nagyon sokféleképpen magyarázzák, talán ahány vallás annyi nézet.
Nézzük meg, mit mond a Biblia. A pokol szót a héber nyelv a "seol" a görög a "hádesz" szóval írja.
Ezeket a kifezéseket a magyar nyelv a "sír, sírgödör, holtak országa, pokol, alvilág...stb" szavakkal adja vissza.
A dolog érdekessége, hogy ahol a magyar nyelv "pokol" szót ír, a héber mindenütt a "seol" szót használja.
Ez egy olyan hely, ami a halál, a tétlenség, a tudat nélküliség, a bármilyen cselekvésre képtelenség, a "mély tudat nélküli alvás" helye.
Jézus Krisztus, mikor megmondta tanítványainak, hogy Lázár meghalt, elöbb azt mondta nekik, hogy Lázár alszik. A tanítványai mondták, hogy akkor meggyógyul. Jézus ekkor megmagyarázta nekik, hogy Lázár halott.
Jézus Krisztus tudatában volt a halottak állapotának.
Tudta, hogy a héber /hiszen ö is héber nyelven beszélt/ szóval tudta, mit jelent a héber "seol" szó, és tudta, hogy a halottak a tudatlanság állapotában vannak a halálban.
Ha van kedved kérlek keresd ki a Prédikátor 9:7,12 versét, elgondolkodhatunk a Ezékiel 18:4 verse felett is
Kedves kérdezö, ha esetleg még van valamilyen kérdésed, vagy ellenvetésed, kérlek írj nekem privát, én általában nem térek vissza a kérdésekhez /csak ritkán, de szívesen válaszolok :) /
A Pokol eredetileg a démonoknak készült börtön, de akik bűnben haltak meg, azokat a Halál leviszi, és átadja a Pokol nevű gonosz angyalnak. A démonok kínozzák az elkárhozottakat, de Jézus olthatatlan tűzről is beszél, valamint olyan férgekről, akik rágják odalenn az embereket. Szemben a jehovisták és más hamis tanokat hirdető közösségekkel, a Biblia megerősíti ezt, akkor is, ha a Pokol szó helyett a Seol, illetve a Hádész szerepel. A Pokol olyan hely, ahonnan Isten teljes mértékben kivonta a jelenlétét, pontosabban a hatalmát, következésképpen a Pokolban az ún. dzsungel törvényei uralkodnak, azaz az erősebb uralja a gyengét, ami azt jelenti, hogy az emberen uralkodnak a gonosz szellemi lények, még a legapróbb, legnyavalyásabb démon is. Ha már szó esett szellemi megtapasztalásokról, Bill Wiese azt állítja a könyvében, illetve a videón, hogy a Pokolban kizárólag szükségeket él át az ember, de ezek soha nem töltődnek be. Nincs a Pokolban víz, de az emberek szomjaznak, méghozzá reménytelenül, még csak szomjan halni sem tudnak. Szenvednek az éhségtől, de enni nincs mit. Szenvednek a légszomjtól, de ott nincs levegő. Mindemellett az érzékeik sokkal jobban működnek, mint a Földön. A Pokolban pokoli bűz uralkodik, és fojtogató égető gázok vannak. Állandó a szívbemarkoló rettegés, és soha nincs pihenő, soha nincs alvás, soha nincs enyhülés. Legpontosabban talán úgy lehetne megfogalmazni, hogy ami rossz csak létezik a Földön, az a Pokolban mind megtalálható, de koncentrált formában. A jóból semmi sem található meg a Pokolban. Aki azt mondja, hogy a Mennyországban jobb a klíma, de a Pokolban több az ismerős, az alapvetően igazat mond, de a Pokolban a magány is állandóan gyötri az embereket, és nem azok társaságában van, akiket korábban ismert, ha mégis, nincs benne köszönet, ugyanis ott nem tudják az emberek egymás társaságát élvezni, nem tudnak nevetni, viccelődni, ami bizonyos helyzetekben a Földön is nagyon nehéz tud lenni, nemhogy a pokolban.
A Menny a Pokol ellentéte. A Mennyben minden jó dolog megvan, ami a Földön megvan, csak koncentrált formában, vagy ha még sincs meg, akkor van annál jobb, hasonlóan, ahogyan egy felnőtt ember sem vágyik a plüssmacija után, noha az óvodában lehet, hogy nagyon fontos volt a számára. Például a mennyben senki nem magányos, és ismerik egymást a mennyei emberek, akiket a Földön ismertek, azokat ott is ismerni fogják. A Mennyben soha nem unatkoznak az emberek, és minden szükségük be van töltve.
Természetesen mindez szó szerint nincs benne a Bibliában, azonban nagyon sok utalás van mindkét helyre. De az egyértelmű, hogy a Pokol a gyötrelem, a félelem, a pánik, a fájdalom, a csalódottság, a kiégettség, a szomorúság, a hiány, a kár, az erőszak és az őrület helye. A Menny ezeknek az ellentéte.
Csatlakozom az elöttem szólóhoz!Valóban szörnyü hely a pokol,és nem mese.Több videó is megnézhetö you Tube-n,ahol fiatalok,idösek egyaránt sírva mesélnek élményeikröl.Èrdemes megnézni öket.
Több utalás is van a Bibliában a létezéséröl.Azt is kijelenti,hogy "enyém a bosszú".Megfizet mindenkinek érdemei szerint.
A hajam égnek áll attól amit egyesek írnak, csak nem merek megnyilvánulni, mivel vallási fanatikusok mindig lepontoznak. Az önjelölt pokol és mennyország turistákra mutató hozzászólások mellett legjobban az verte ki a biztosítékot nálam, amikor egyik válaszoló azt írja, hogy "A Pokol olyan hely, ahonnan Isten teljes mértékben kivonta a jelenlétét" márpedig az Ige ezt írja:
Zsolt 139:8 Ha a mennybe hágok fel, ott vagy; ha a Seolba vetek ágyat, ott is jelen vagy.
Ugyanígy tévesnek vélem azt, hogy a "A menny Istennek és hűséges szellemteremtményeinek a lakóhelye" Az Igével ez se harmonizál:
Ef 6:12 "hiszen látjátok, hogy nem vérrel és hústesttel birkózunk, hanem a főségekkel, a hatalmakkal, e sötét világrend méltóságaival, a gonoszság mennyei régiókban munkálkodó szellemi lényei ellen." Mi több a Sátánnak még egy ideig bizonyára bejárása van a Mennyb mivel csak a Lel 12:9-ben leírtak szerint vettetik le a földre...
Ennyi kritika után illene valami építőt is írnom, ugye?
Sajnos nagyon nehéz. Ezt a kérdést nem lehet anélkül közelíteni, hogy egy kis vázlatot ne alakítsunk ki az alvilágról és a mennyekről, de ezt megelőzően szükséges szembenézni a fordítási zavarokkal és eredmény csak úgy érhető el, ha az eredeti nyelv szavai szerint rendszerezünk, (előre elnézést kérek, az idegen nyelvű szavakat pontatlanul, viszonylag fonetikusan fogom írni, nem bajlódok pl. idegen írásjelekkel) Pl a már említett Hádész=Seol ami nem azonos a Thanatos=Mavet (halál birodalma és személye) de tudunk Abüszosz-ról Thallassa-ról, Abaddon-ról nem is szólva ama tűztóról meg ószövetségben felbukkanó gödrök ciszternák stb. Ezek Igei előfordulásait vizsgálgatva felmerül, hogy egyesek magukban foglalhatnak másokat, de ugyanúgy pl a Hádesz és Thanatosz egymás mellettisége nem kétséges (pl. egymást követve jönnek elő a negyedik pecsét időszakában Jel 6:7)
A Halottakról is tudjuk, hogy különböző közegekben leledzenek (Jel 20:13, és nyugodtan hozzá vehetjük Róma 10:7-et vagy: „Ki megy le az alvilágba? (abüszosz)” – azaz, hogy Krisztust a halottak közül felvezesse.
Mint mondtam, elképzelhető, hogy pl, az Abűszosz egy gyűjtő fogalom, amely magába foglal több közeget, de az is érdekes dolog, hogy miközben a milleniumi 1000 év alatt a Hádész és Thanatosz a tűztóba vetett állapotban lesznek addig a Satan az Abüszoszban lesz megkötözve. Így már valószínűsíthető, hogy az Abüszosz nem lehet a tűztó, de sajnos nem zárhatjuk ki, hogy egyik a másiknak részegysége.
Tehát valahogy így megy ez a kutatás, lépésről lépésre és sajnos viszonylag kevés dolgot lehet egzaktul kijelenteni mer minden vélelemnek illeszkednie kell a teljes Igéhez, különben értéktelen.
Mennyei/Égi (uránosz) régiókban rétegekről beszélhetünk amit leginkább Pál elragadási beszámolójából tudjuk, hogy három van (legalább). Azt 2Pét 3:5-ből azt is tudjuk, hogy volt egy előző világ és annak is volt ege és földje amely világ elpusztult (tévedés a Nóé által túlélt kataklizmára gondolni, mert akkor nem pusztult el a világ, csak azok a lények akiben "lehelet" (nem tévesztendő a nefes/lélek/pszükhé és a ruah/szellem/pneuma fogalmakkal) volt. Azt is tudjuk, hogy jelen világunk elmúlását követően új menny és föld lesz. Nem tudhatjuk viszont, hogy egy-egy világ elmúlásával az égi rétegek mind elpusztulnak-e a földel vagy csak alsóbb az réteg(ek), de az Igéből ismerjük az "epurániosz" azaz "ég vagy egek feletti" fogalmat és inkább oda képzelem Isten "hozzáférhetetlen fényesség"-ét amely az Ige szerint a jelenlegi lakhelye. Mivel tudjuk, hogy Krisztus Urunk az Atyához ment, hogy helyet készítsen nékünk, sokan úgy gondolják, hogy utána mennek és a "mennybe jutnak". Ők elfeledkeznek arról, hogy az Új földre fog leszállni az Égi Város és legjobb esetbe abba lesz bejutásunk, ugyanis az Ige azt írja:
Ján 3:13 És senki sem ment fel a mennybe, hanemha az, aki a mennyből szállott alá, az embernek Fia, aki a mennyben van.
Elég hosszúra sikeredett mégis végsőkig hiányos maradt amit írtam, de megpróbáltam néhány alapvető tényt megvilágítani. Tisztába vagyok vele, hogy amiket írtam, az sokaknál kiveri a biztosítékot, legfőképp azoknál akiknek a felfogása vallási doktrinákra és nem az Igére épül, de azoknál is, akik úgy gondolják, hogy a saját jól bevált fordításuk a valódi Ige, a héber/görög szövegek pedig csak arra vannak, hogy összezavarjanak. Titkon remélem, hogy lesz olyan olvasó akinek sikerült az érdeklődését az Ige eredeti szövegeiben rejlő lehetőségek tárházára irányítanom.
Kedves kilencedik!
Isten jelenlétének fokozatai vannak. Az általad idézett 139. zsoltár írásának idején még a Seol része volt az Ábrahám kebelének nevezett rész, lásd például a Lukács 16-ot, ahol Jézus Krisztus feltámadásáig voltak az ószövetségi szentek. Ez a hely a feltámadás során felköltözött a Mennybe. Tulajdonképpen semmi indokot nem tudok elképzelni arra, hogy miután mindenkit magával vitt Jézus Krisztus, aki az Övé volt, utána is lent hagyott volna valamit a Pokolban a jelenlétéből, de ha erre mutatnál valami igei bizonyítékot, akkor kétség nélkül felülvizsgálnám az eddigi álláspontomat. Mondhatod, hogy Isten mindenütt jelenlevő Isten, ezért a Pokolban is jelen van. Ha ez így van, akkor a Pokolban Isten jelenléte a lehető legalacsonyabb fokozatban van, és igenis azt csinálnak a gonosz szellemi lények az elkárhozottakkal, amit csak akarnak. De mivel Isten Mindenható, ezért én azt is el tudom Róla képzelni, hogy a Pokollal kapcsolatban még az Ő mindenütt jelenlevőségét is felfüggesztette, és egy olyan szellemi vákuumot hozott létre, ahol semmilyen mértékben sincs jelen.
Más. Ha van egy meggyőződésed, akkor mielőtt leírnád, azt mérlegeled, hogy mennyire fognak lehúzni érte?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!