Katolikusok válaszolnának nekem néhány kérdésemre? (lent)
Nagyon alap kérdések, de szerintem ezeket nem könnyű megválaszolni.Segítenétek?
Még általánosban tanították: Egy Isten van három személyben. Atya-Fiú-Szentlélek
De olyan furcsa ebbe belegondolni.
Ki az Isten? (a világ teremtője, maga a szeretet,stb. ilyeneket lehet rá mondani, de akkor ő tényleg maga a szeretet? vagy még mit lehet rá mondani?)
Meg egyszer valaki kérdezte, hogy hogy rajzolnám le. Egy szívvel? (ha ő a szeretet) Le lehet egyáltalán?
Amikor azt mondják Jézusra, hogy Atya, akkor azt tényleg lehet rá mondani? (mert egy Isten van három személyben, tehát ő az Isten egy része? Akkor lehet rá mondani?) Jézus=Atya? (Persze tudom..Jézus Isten fia,de valami mégsem világos nekem.)
Isten=Atya?
Hogy is van ez?
És ki/mi a Szentlélek?Ezt hogy kell elképzelni, megfogalmazni?
Amikor misén az áldozás következik, akkor az ott Jézus teste, amit magunkhoz veszünk. Ő akkor jelen van az oltáriszentségben, abban amit magunkhoz veszünk áldozásnál.?
Áldozás után, amikor helyre mennek az emberek és letérdelnek, akkor imádkoznak? Mit mondanak, mindegy csak ima legyen? Olyankor mi történik? Akkor a Szentlélek a lelkünkbe száll?
És mi Péter kősziklája? (Maga az egyház, amit Jézus "kőre" épített?)
És Jézus? (Jn.14,5-7) "Monda néki Tamás:Uram, nem tudjuk hová mégy; mimódon tudhatjuk azért az utat?
Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet;senki nem mehet az Atyához,hanemha én általam.
Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt."
Az utolsó két mondat a lényeg.
Tamás pl itt is azt mondta Jézusnak, hogy Uram. Istenre és Jézusra is használják, hogy Uram, Atyám. Lehet? (Ezt már fent kérdeztem)
És akkor most Jézus az út, igazság, élet? Ezt a mondatot hogy kell jól érteni?
Leginkább a személyekkel vagyok megkavarodva. Ezt tisztázná nekem valaki?
A Máté 16:18 szerint Jézus ezt mondta Péter apostolnak: De én is mondom néked, hogy te Péter [görögül: Petros] vagy, és ezen a kősziklán [görögül: petra] építem fel az én anyaszentegyházamat, és a pokol kapui sem vesznek rajta diadalmat (Károli). Ennek alapján a katolikus egyház azt állítja, hogy Jézus Péterre építette fel egyházát, aki mint mondják az első volt a római püspökök, azaz utódai megszakítás nélküli sorában.
Ki volt a Máté 16:18-ban említett szikla: Péter vagy Jézus? A szövegkörnyezet azt mutatja, hogy a beszélgetésben Jézus mint a Krisztus, az élő Istennek Fia került azonosításra, amint azt Péter maga is megvallotta (Máté 16:16, Károli). Ebből logikusan következik, hogy maga Jézus az egyház sziklaszilárd alapja, nem pedig Péter, aki később háromszor tagadta meg Krisztust (Máté 26:3335, 6975).
Honnan tudjuk, hogy Krisztus az alapkő? Maga Péter bizonyította ezt, amikor így írt: Jöjjetek őhozzá mint élő kőhöz amelyet bár az emberek elvetettek, de Isten kiválasztott mint értékeset . . . Mert az Írásban ez áll: Íme elhelyezek Sionban egy követ, értékes alapszegletkövet, és aki hitet gyakorol benne, semmiképpen nem fog csalódni. Pál pedig a következőt mondta: És ti az apostolok és próféták alapkövére épültetek rá, a fő szegletkő pedig maga a Krisztus (1Péter 2:48; Efézus 2:20).
Jézus ezt mondta Péternek: Neked fogom adni az egek királyságának kulcsait (Máté 16:19). Mire gondolt Jézus? A kulcsok szó alatt azt értette, hogy Péter ismeretet fog átadni különböző embercsoportoknak, és ezzel megnyitja előttük annak a lehetőségét, hogy a messiási Királyság tagjai legyenek. Mikor használta Péter ezeket a kulcsokat?
Az első kulcsot 33 pünkösdjén használta, amikor arra buzdította a zsidókat és a prozelitákat, hogy bánják meg a bűneiket, és keresztelkedjenek meg. Mintegy 3000-en így is tettek, és ezzel a Királyság várományosai lettek (Csel 2:141).
A második kulcsot nem sokkal azután használta, hogy István mártírhalált halt. Péter és János rátették a kezüket a nemrég megkeresztelkedett szamáriaiakra, és ekkor ezek az újonnan megtértek megkapták a szent szellemet (Csel 8:1417).
A harmadik kulcsot 36-ban használta, amikor az égi örökség reménységét a körülmetéletlen nem zsidók számára is elérhetővé tette. Ez akkor történt, amikor Kornéliusznak tanúskodott. Ő volt az első körülmetéletlen nem zsidó, akiből keresztény tanítvány lett (Csel 10:148
Azt szokták mondani? az I.ten szeretet, a Biblia így tanítja.
Az is általánosan elfogadott, nem csak a kereszténységben, hogy az I.ten létteljesség.
Azt szokták mondani: az I.ten szeretet, a Biblia így tanítja.
Az is általánosan elfogadott, nem csak a kereszténységben, hogy az I.ten létteljesség, tehát önmagában teljes és tökéletesen boldog életet tud élni, senkire sincs szüksége, minden hiánytól mentes. De hogy lehet I.ten a szeretet, ha nincs kit szeretnie? I.tennek először teremtenie kellett ahhoz hogy valakit szerethessen? Egy teremtmény váltotta volna ki a szeretetet I.tenből? Egy teremtménytől lett volna jobb az I.ten?
Ez logikátlan lenne.
Persze nem magunktól jöttünk rá arra, hogy van Szentháromság.
Jézus nyilatkoztatta ki azt, hogy az I.tennek van egy belső élete, amiben 3 személy van. Isteni természet csak 1 lehet, de ezt 3 személy birtokolja. Ez dogma, hitigazság.
Jézus nem írt könyveket, és megmondta, hogy vannak dolgok, amiket nem hordozhatunk, de majd a Szentlélek elvezet minden igazságra. Egy kis emberi csoportra bízta tanítását, és azt a nagy ügyet, hogy szétkürtöljék a világban az örömhírt, valamint hogy "kibontsák" a tanítását, megfogalmazott hitigazságokra, a Szentlélek által. Péter és utódai a kősziklák, valamint minden hívő, akik imádkoznak (nem csak katolikusok), és a Szentlélekkel kapcsolatban vannak. Bizonyos értelemben a Szentlélek a kő, csak neki kell hogy legyen egy "szája", aki kérdéses esetekben megvédi a hitet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!