Mit tanít a pokolról és a mennyországról a Biblia és mit a Római Katolikus Egyház?
A pokol és a mennyország egy:
- fizikailag létező hely? (hol található akkor?)
- tudatállapot?
Mi az igazság róluk a Biblia és mi a Római Katolikus vallás szerint?
A Biblia szerint 3 " ég " van : levgőég ( atmoszféra ); csillagos ég és a Mennyország ég, az utolsó pedig szellemi valóság, az előbbiek fizikai valóságok. Ha valaki elhiszi Isten létezését, akkor annak el kéne hinnie, hogy Isten egy számunkra felfoghatatlan lény. Gondolj csak bele, Isten teremtette a színeket, te a már meglévő színeken el tudsz mást képzelni? Mert én bár próbáltam, nem ment. Ezzel csak arra akartam rámutatni, hogy a Mennyország, vagy a pokol, valószínű, hogy egy számunkra felfoghatatlan állapot.
A Heidelbergi káté azt mondja, hogy a bűneinkért mind testi és mind lelki örök büntetésre vagyunk méltóak, azaz a okol nem lehet csak egy tudatállapot, ha elfogadjuk a Bibliát.
A gazdag és Lázár történetében azt írja, hogy Lázár Ábrahám ölében vigasztalódott ( mindkettőjüknek kellett, h legyen teste ), aztán írja, h a gazdag meg akarta kérni Lázárt, h mártsa az ujját vízbe és tegye az égő ajkára, enyhítve azzal szenvedéseit ( a gazdagnak, a pokolban, volt ajka, azaz teste )
Az eredeti szöveg a Bibliából:
Vala pedig egy gazdag ember, és öltözik vala bíborba és patyolatba, mindennap dúsan vigadozván:
20
És vala egy Lázár nevű koldus, ki az ő kapuja elé volt vetve, fekélyekkel tele.
21
És kíván vala megelégedni a morzsalékokkal, melyek hullanak vala a gazdagnak asztaláról; de az ebek is eljővén, nyalják vala az ő sebeit.
22
Lőn pedig, hogy meghala a koldus, és viteték az angyaloktól az Ábrahám kebelébe; meghala pedig a gazdag is, és eltemetteték.
23
És a pokolban felemelé az ő szemeit, kínokban lévén, és látá Ábrahámot távol, és Lázárt annak kebelében.
24
És ő kiáltván, monda: Atyám Ábrahám! könyörülj rajtam, és bocsásd el Lázárt, hogy mártsa az ő ujjának hegyét vízbe, és hűsítse meg az én nyelvemet; mert gyötrettetem e lángban.
25
Monda pedig Ábrahám: Fiam, emlékezzél meg róla, hogy te javaidat elvetted a te életedben, hasonlóképen Lázár is az ő bajait: most pedig ez vígasztaltatik, te pedig gyötrettetel.
26
És mindenekfelett, mi köztünk és ti közöttetek nagy közbevetés van, úgy, hogy a kik akarnának innét ti hozzátok általmenni, nem mehetnek, sem azok onnét hozzánk át nem jöhetnek.
27
Monda pedig amaz: Kérlek azért téged Atyám, hogy bocsásd el őt az én atyámnak házához;
28
Mert van öt testvérem; hogy bizonyságot tegyen nékik, hogy ők is ide, e gyötrelemnek helyére ne jussanak.
29
Monda néki Ábrahám: Van Mózesök és prófétáik; hallgassák azokat.
30
Ama pedig monda: Nem úgy, atyám Ábrahám; hanem ha a halottak közül megy valaki hozzájok, megtérnek!
31
Ő pedig monda néki: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki a halottak közül feltámad.
A Római Katolikus Egyház régen a pokollal a híveket ijesztgette, és mint tudjuk bűnbocsátó cédulákat forgalmazott. A reformáció óta azonban nincs így.
A katolikusoknak van még egy érdekes tanítása, a purgatórium. A Biblia sehol nem ír ilyasmiről, sőt: Jézus a kereszten azt mondta a gonosz latornak ( aki kérte a bűnbocsánatot ), hogy " még ma velem leszel a Paradicsomban ". Annak a gonosztevőnek sok volt a róvásán, mégis Jézus nem azt mondta, hogy majd 100-200 évet ülsz a tisztítótűzben, hanem, h még MA üdvözülsz.
Miféle hely a pokol?
MILLIÓK azt tanulták vallásukban, hogy a pokol az örök gyötrelem helye. Az Encyclopdia Britannica szerint A római katolikus egyház azt tanítja, hogy a pokol . . . örökké tartó: s a pokol szenvedései soha nem érnek véget. Ezt a katolikus tant folytatja az Encyclopdia tartja még mindig sok konzervatív protestáns csoport. A hinduk, a buddhisták és a mohamedánok szintén azt tanítják, hogy a pokol a gyötrelem helye. Így nem csoda, ha azok, akik ezt tanulták, nem szívesen beszélnek róla
Mit tanít a Biblia? : Felépítették a Tófejt magaslatait, a mely a Ben-hinnom völgyében van, hogy megégessék fiaikat és leányaikat tűzben, a mit nem parancsoltam, és a mi gondolatomban sem volt (Jeremiás 7:31, Károli).
Mindenképpen elgondolkoztató: Ha emberek tűzben való égetésének gondolata fel sem merült Isten szívében, ésszerű-e azt gondolni, hogy ő teremtett egy tüzes poklot azok kínzására, akik nem szolgálják őt? A Biblia kijelenti: Isten szeretet (1János 4:8). Elképzelhető-e, hogy a szeretet Istene örökké kínozzon embereket? Te képes lennél erre? Mivel Isten szeretet, forduljunk bizalommal az ő Szavához, hogy megtudjuk, mi a pokol. Kik mennek oda .
Prédikátor[9:12, Károli]: Valamit hatalmadban van cselekedni erőd szerint, azt cselekedjed, mert semmi cselekedet, okoskodás, tudomány és bölcsesség nincs a Seolban, [Ökumenikus, a holtak hazájában; Káldi, alvilágban], ahová menendő vagy. [Károli] A felelet tehát világos, a Seol vagy a Hádesz nem a gyötrelem helye, hanem az emberiség közös sírja (Zsoltárok 139:8). Mind a jók, mind a rosszak a bibliai pokolba jutnak.
Felmerül a kérdés: Miféle hely a pokol vagy Hadész? Az a tény, hogy a Károli Gáspár fordítás az egy héber Szol szót hat különböző szóval fordítja, azt mutatja, hogy mindezek a szavak a pokol, alvilág, sír, koporsó, holtak országa és Jónás esetében a hal egy és ugyanazt a dolgot jelentik. Ha a pokol az emberiség közös sírját jelenti, nem jelentheti ugyanakkor a tüzes gyötrelem helyét. Mit jelent tehát a Seol és Hádesz szó? A sírt vagy az örök gyötrelem helyét?
Mielőtt felelnénk erre a kérdésre, tisztázzuk, hogy a héber Seol és a görög Hádesz szó egyet jelent. Ez kitűnik abból, hogyha megnézzük a Zsoltárok 16:10-et a Héber Iratokban és a Cselekedetek 2:31-et a Keresztény Görög Iratokban. Figyeljük meg, hogy a Zsoltárok 16:10-et idézve, ahol a Seol szó fordul elő, a Cselekedetek 2:31(Károli) a sír szót használja. Azt is figyeljük meg, hogy Jézus Krisztus a Hádeszben, vagyis a pokolban volt. Vajon azt kell hinnünk, hogy Isten a pokol tüzében kínozta Jézust? Természetesen nem! Jézus egyszerűen a sírban volt. Jézus meghalt és három napig a sírban volt. A Biblia tudósítása szerint azonban az ő lelke nem hagyatott a sírban . . . Ezt a Jézust feltámasztotta az Isten (Cselekedetek 2:31, 32, Károli). Isten beavatkozásával Jónás is feltámadt a pokolból, azaz onnan, ahol sírját lelhette volna, mert a hal kihányta őt a szárazra. Igen, az emberek kijöhetnek a pokolból! Valójában azzal a szívet melengető ígérettel rendelkezünk, hogy a pokol [Hádesz] kiadja az összes halottait. Ez kitűnik a Jelenések 20:13. szavaiból: És a tenger kiadá a halottakat, a kik ő benne voltak; és a halál és a pokol [Hádesz] is kiadá a halottakat, a kik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint [Károli].
Ahogy meg figyelhetted a pokol az emberiség közös sírja ahol a halottak öntudatlan álapotban,és ahonnan lesz feltámadás.
Boldog tevékenység helyszíne
A Biblia szerint az égben mozgalmas az élet. Több százmillió hűséges szellemteremtményről tesz említést, akik mind az égben laknak (Dániel 7:9, 10).
Figyeld meg, milyen tevékenység folyik az égben a Biblia szerint: Áldjátok Jehovát, ó, ti angyalai, ti hatalmas erejűek, akik teljesítitek szavát, figyelve szavának hangjára. Áldjátok Jehovát mind, ti seregei, ti szolgái, akik akaratát cselekszitek (Zsoltárok 103:20, 21). Ez azt mutatja, hogy sok tennivaló van az égben, és biztosak lehetünk abban, hogy a szellemteremtmények megelégedettséget találnak a feladatukban.
Az angyalok már hosszú idővel a föld megteremtése előtt is boldogan szolgáltak. Arról olvashatunk a Szentírásban, hogy amikor Jehova alapot vetett a földnek, Isten fiai együtt ujjongtak, és mindegyikük lelkendezve kiáltott (Jób 38:4, 7). Isten egyik égi fia még annak a kiváltságnak is örvendett, hogy részt vehetett minden más megteremtésében (Kolosszé 1:1517).
Ha a Biblia egy részét elhiszed: Isten a Szeretet, akkoor a másik részét is el kell hinned: "Mert mondom néktek, hogy ha a ti igazságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságánál, SEMMIKÉPPEN SEM MEHETTEK BE a mennyeknek országába."
Ha valaki nem méltó arra, hogy a mennybe jusson, akkor szerinted azzal mi lesz a halála után, egy bárányfelhőn fog lebegni?
A pokol fizikailag a Föld belsejében, 'gyomrában' van.Egy koromsötét hely, ahol némelyeket tüzön melegítenek, némelyeket cellákban kínoznak, némelyek gödrökben fekszenek kukacok közt, stb. Utalások vannak csak erről a Bibliában.
A menny fizikailag nem tudom hol van, és nem biztos, hogy a miénkhez hasonló téridőben létező valóság. Az viszont örök fény, szeretet, boldogság, békesség helye.
A Katolikus Egyház nem tudom honnan vette a purgatóriumot, de nem létezik ilyen.
Nagyon sok mindent tanít, éppen azért, mert ez egy olyan hely, ahová minden ember kerül egyenlőre -előbb, vagy utóbb.
Milyen emberek kerülnek a bibliai pokolba?
De mondja-e a Biblia, hogy gonoszok kerülnek a pokolba?
Zsolt 9:18, Káldi: „Térjenek az alvilágba* a vétkesek, az Istenről megfeledkezett összes nemzetek!” (*„pokolba”, Kom.; „holtak hazájába”, ÚRB; „alvilágba”, KNB, Kecsk.; „Seolba”, Kár., ÚV [9:17]; „holtak világába”, Kat.).
Azt is mondja vajon a Biblia, hogy igaz emberek kerülnek a pokolba?
Jób 14:13, Dy: Jób így imádkozott: „Ki adná meg nekem, hogy megőriznél a pokolban*, és elrejtenél, míg a harag távozik, és kiszabnád nekem az időt, amikor megemlékezel rólam?” (Maga Isten mondta Jóbról azt, hogy „feddhetetlen és egyenes ember, féli az Istent, és kerüli a rosszat” [Jób 1:8].) (*„Holtak hazájában”, ÚRB; „alvilágban”, KNB, Kám.; „alvilág ölében”, Kat.; „holtak országában”, Kár.; „sirban”, Szep.; „seolban”, ÚV.)
Csel 2:25–27, Káldi, 1865: „Dávid mondja felőle [Jézus Krisztus felől]: mert lelkemet nem hagyod a pokolban*, és nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.” (Az a tény, hogy Isten nem ’hagyta’ Jézust a pokolban, nemde arra utal, hogy Jézus a pokolban, azaz a hádeszben volt, legalább is egy ideig?) (*„Pokolban”, Soós.; „hádeszben”, ÚV; „sírban”, Maszny., Kár.; „alvilágban”, Kat., KNB; „halottak birodalmában”, ÚRB.)
Azért írtam neked sokféle fordítást, mert egyrészt nem tudom milyen Bibliád van, másrészt a fordítók okozták a zűrzavart a pokol értelmezésében. Hogyan?
Idézet: „Sok zűrzavart és félreértést okoztak a Biblia korai fordítói azzal, hogy a héber seol, valamint a görög hádesz és gyehenna szavakat rendszeresen a pokol szóval fordították. Az, hogy a Biblia átdolgozott kiadásainak fordítói egyszerűen átírták ezeket a szavakat, nem volt elegendő e zűrzavar és hamis felfogás eloszlatásához” (The Encyclopedia Americana. [1942] XIV. köt., 81. o.).
A fordítók engedték, hogy személyes elképzelésük színesebbé tegye a művüket, ahelyett hogy következetesek lettek volna az eredeti nyelvek kifejezéseinek fordításában. Például: 1. A se’ól′ szót a Károli-fordítás ilyen kifejezésekkel adja vissza: „sír”, „koporsó”, „pokol”, „seol”, „alvilág”; a hai′dészt: „pokol”, „sír”. 2. Az Újfordítású revideált Biblia a hai′dész helyett a „halottak birodalma” és a „pokol” kifejezéseket használja. 3. A Katolikus fordítás a hai′dész esetében így fordít: „pokol” és „alvilág”. S a ge′en·na szót a „kárhozat”, illetve a „pokol” szóval adja vissza, noha ez utóbbit a hai′dész fordításaként is használja. Ily módon az eredeti nyelv megfelelő kifejezéseinek pontos jelentése elmosódik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!