Jehova tanúi! Jézus Krisztusra úgy utal az Ésaiás 9:6, mint "hatalmas Isten". Jehovára szintén így utal az Ézsaiás 10:20,21. Hogyan lehet ez, ha csak egy Isten van? (1Kor 8:4, Ézsaiás 43:10 és Ézsaiás 44:6)
Szerény keresztény véleményem szerint ezen igeszakaszok szó szerinti értelmezését látom megoldásnak, a sok mellébeszélés és félremagyarázkodás helyett:
"Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge."
János 1:1
"És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal."
János 1:14
"Én és az Atya egy vagyunk."
János 10:30
Ha elolvasnad az ember tortenelmet leiro konyvet alias "Biblia"-t akkor hamar rajonnel hogy sok helyen tobbes szamban van szo az Istenseget illetoen.
"Teremtsunk embert kepmasunkra, magunkhoz hasonlova.Ok uralkodjanak a tengerek halai, az eg madarai, a haziallatok, a mezei vadak es az osszes csuszomaszo folott, mely a foldon mozog" - Teremtes I-26
"Lam az ember olyan lett, mint egy kozulunk. de nem fogja kinyujtani kezet hogy az elet fajarol is vegyen, egyek es orokke eljen" - Teremtes III-22
"Amikor az emberek kezdtek elszaporodni a foldon es lanyaik szulettek, Elohim fiai lattak hogy az emberek lanyai szepek. felesegul vettek mindazokat akik tetszettek nekik" - Teremtes VI-1
"... amikor Elohim fiai az emberek lanyaival osszehazasodtak es ezek gyermekeket szultek nekik, ezek a regi idok hires hosei" - Teremtes VI-4
"... szalljunk le es zavarjuk ossze neylvuket, hogy senki ne ertse a masik nyelvet. Jahve tehat szetszorta oket onnet az egesz foldon" - Teremtes XI-7
"ime, egy letra volt a foldre allitva s a hegye az eget erte. S lam Elohim angyalai le es feljarnak rajta" - Teremtes XXVIII-12
"... Jahve seregenek vagyok a vezere, most erkeztem" - Jozsue V-14
Ha mindezek utan azt hiszi barki is hogy az "Istenseg" mellett angyalkak repdestek akkor tevednek.
Kedves kérdezö!
Én a következö verseket értelmezem szó szerint, és majd eldöntöd, hogy a te verseidet lehet-e másképp is érteni, vagy az enyémeket!
(János 8:54, 55) 54 Jézus így válaszolt: „Ha én dicsőítem magamat, a dicsőségem semmi. Az Atyám az, aki megdicsőít engem, ő, akiről azt mondjátok, hogy a ti Istenetek, 55 és mégsem ismeritek őt. Én viszont ismerem. Ha pedig azt mondanám, hogy nem ismerem, olyan lennék, mint ti: hazug. De ismerem őt, és megtartom a szavát.
Szoval kinek a szavát tartja meg Jézus?
(Filippi 2:8-11) . . .. 9 Az Isten éppen ezért magasabb állásba is emelte, és kedvesen megadta neki a nevet, amely minden más névnek felette áll, 10 hogy a Jézus nevében minden térd meghajoljon: az égben levőké, a földön levőké és a föld alatt levőké, 11 s minden nyelv nyíltan megvallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Istennek, az Atyának dicsőségére.
Ki Úr kinek a dicsöségére?
(János 5:31-38) 31 Ha én egyedül tanúskodok magamról, nem igaz a tanúságom. 32 Más van, aki tanúskodik rólam, és tudom, hogy a tanúság, amelyet tesz rólam, igaz. 33 Ti embereket küldtetek Jánoshoz, és ő tanúskodott az igazság mellett. 34 Én azonban nem embertől fogadom el a tanúságot, hanem azért mondom ezeket, hogy megmentésben részesüljetek. 35 Ő égő és fénylő lámpás volt, és egy rövid ideig örvendezni akartatok nagy örömmel a világosságában. 36 Nálam azonban az a tanúság van, amely nagyobb, mint Jánosé, mert a cselekedetek, amelyeknek elvégzésével megbízott az Atyám, maguk a cselekedetek, amelyeket véghezviszek, azok tanúskodnak rólam, hogy az Atya küldött. 37 Maga az Atya is, aki küldött engem, tanúskodott rólam. Sem a hangját nem hallottátok soha, sem az alakját nem láttátok; 38 és a szava sincs meg bennetek maradandóan, mert éppen annak, akit elküldött, nem hisztek.
Ki bizta meg Jézust ezeknek az elvégzésével?
Kinek a nevében küld ki segitöt?
Ki nagyobb kinél?
Kinek a parancsolatát teszi Jézus?
(János 13:1) 13 A pászka ünnepe előtt pedig Jézus tudván, hogy eljött az ő órája, hogy elmenjen ebből a világból az Atyához, mivel szerette az övéit. . .
Hova készült menni Jézus?
(János 14:6) . . .: „Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csakis énáltalam.
Ki által juthat bárki az Atyához?
(János 14:12) 12 Bizony, bizony mondom nektek, aki hitet gyakorol bennem, az is véghezviszi majd azokat a cselekedeteket, amelyeket én teszek; és nagyobbakat tesz majd ezeknél, mert elmegyek az Atyához.
Jézus készült enmenni magához?
Kicsit gondolkozz el ezeken, és ne tedd nevetségessé magad, ha nem muszály!
Kedves kérdező.
Mint szokás itt ezen az oldalon a Jézus mindenhatóságát, vagy Istenségét "támogató" bibliai verseket kiragadják, hogy bizonyítsák az állításukat.
Ám a szövegkörnyezet, pedig beleütközik az értelmezésébe, mert ellene mond annak.
Már pedig ha egy biblia vers ellent mondásba keveredik, akkor nem a bibliával van baj, hanem az egy kiragadott biblia vers értelmezésével.
Egyébként megragadta a figyelmemet a kérdésedben írt mondat amikor azt írtad záró jelben:
"láttuk a dicsőségét, mint az Atya első szülöttjének dicsőségét."
Ezt nem tudom hogyan érted, de magáért beszél:
Látták Jézus hatalmát, de nem mint mindenható Istenként, hanem a mindenható Isten első teremtményének dicsőségét.
Mert az tagadhatatlan tény, hogy Jézusnak nagyobb a dicsősége és a hatalma mindeninél, kivéve az Atyjánál.
Mert egy kezdet nélküli öröktől fogva létező halhatatlan Istennek nagyobb a hatalma mint annak akinek van kezdete,
S aki az Atyjától kapott hatalmánál fogva az ami, de nem áll sem egyenlőségben sem felettébb tőle.
Vegyük alapul Sátánt.
Jézus ezt a személyt e világ Istenének nevezi.
Pedig Sátán nem Isten, legalább is nem abban az értelemben ahogy a mindenható Atya.
Így Jézus is nevezhetnénk "Istenként", vagy helyesebben isteni eredetűként, De ezzel Ő sem lett egyenlő a Minden ható Atyjával.
Hiszen Jézus nem rendelkezik saját hatalommal, mindenható képességekkel, hanem kapja azokat az atyjától aki nagyobb nála.
az ige, pedig mint tudod, cselekvést kifejező szó.
Jézus élt már a földre jövetele előtt is több esetben Isten szószolójaként, pl az Ó részében sokszor úgy ír róla, mint Isten angyaláról
(2Mózes 14:19) 19 Ekkor az igaz Isten angyala, aki Izrael tábora előtt ment, elindult, és mögéjük ment, és a felhőoszlop elment előlük, és mögéjük állt. . .
(4Mózes 22:22) és Jehova angyala megállt az úton, hogy szembeszálljon vele.
S ezek a versek mindig egy angyalról írnak, soha nem említi, hogy több ilyen angyala lenne Istennek.
Ő a cselekvések angyala, aki cselekszik az Atyja nevében.
Amit Tesz azt úgy kell venni mint ha az Atya jött volna le és Ő tette volna.
Ezt a cselekvő angyalt nem véletlen nevezik igének. s Ő mint a fia ott volt a teremtésétől a születésétől kezdve az Atyja mellett, így senki sem ismeri úgy ahogy Ő és senki sem tudta volna jobban utánozni itt a földön mint Ő.
sokkal meghittebb, és szorosabb kapcsolatban vannak egymás mellett mint Isten bármelyik angyali "fiával, vagy emberi "fiával"
A Tetteivel azt mutatta be milyen az Atya valójában és nem saját magát mutogatta.
(Ézsaiás 9:5, 6) . . .. 6 Mert gyermek született nekünk, fiú adatott nekünk, és a fejedelmi uralom az ő vállán lesz. Így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Béke Fejedelme.
„Örökkévaló Atya”. Jézusnak mint ilyen „Atyának” hatalma és joga van ahhoz – ami egyébként hő kívánsága is –, hogy a váltságáldozata révén megadja az engedelmes embereknek a földi örök élet kilátását.
Tehát az hogy meghalt azáltal lett "Atyja" azoknak akik értékelik ezt az áldozatot, vagy is ezen áldozat által életről gondoskodik mint egy jó szülő, De nem a mindenhatóságot, vagy Istent illetően Atya.
„Csodálatos Tanácsadó”. Mivel ismerte Isten Szavát, és rendkívül jól átlátta, hogy milyen az emberi természet, tudta, hogy miként lehet megoldani a mindennapi élet gondjait
’Béke Fejedelmének’ is mondja Jézust. Ebben a minőségben Krisztus hamarosan arra fogja felhasználni a hatalmát, hogy véget vessen minden egyenlőtlenségnek – legyen az politikai, társadalmi vagy gazdasági egyenlőtlenség. Hogyan? Úgy, hogy egyetlen uralom, a messiási Királyság békeuralma alatt egyesíti az embereket (Dániel 2:44).
De ezzel nem a mindenható Istennel lesz egyenlő, hanem Isten kinevezett királyaként teszi, s a királyságot az ezer év végén vissza ad az Atyjának.
Ézsaiás könyvének tizedik fejezete elsősorban arra összpontosít, hogyan fogja Jehova felhasználni az asszír inváziót az Izrael feletti ítélet végrehajtására, valamint Jehova ígéretére, hogy megvédi Jeruzsálemet. Mivel a 20–23. versek ennek a próféciának a közepén találhatók, úgy tekinthetünk rájuk, mint amelyeknek ugyanebben az időszakban van egy általános beteljesedésük.
1883-ban egy több mint 700 ékírásos szövegből álló gyűjteményre bukkantak Nippurban, Babilon közelében. A megemlített 2500 név közül 70 zsidó névként azonosítható. Edwin Yamauchi történész azt mondja, hogy ezek a személyek „mint szerződő felek, közvetítők, tanúk, adószedők és királyi hivatalnokok” vannak feltüntetve. Az, hogy ebben az időszakban Babilon közelében a zsidók továbbra is részt vettek ilyen tevékenységekben, egy jelentős bizonyíték, hiszen megerősíti a Biblia prófétai kijelentését, hogy bár az izraeliták egy „maradéka” visszatért Júdeába az asszír és a babiloni száműzetésből, sokan nem tértek vissza (Ézs 10:21, 22).
S itt Jehováról van szó a szöveg környezet nem Jézusról beszél, Hiszen Jézus még semmit nem tett, nem is volt ismert. S a Zsidók nem is imádtak háromságot, Isten soha nem is tanított nekik ilyet.
A 1 korintus 8:4 versében nem Jézusról van szó, hiszen maga Jézus is idézett a Mózesi törvényből, és Izrael Istenének Jehovát jelölte meg amikor kérdezgették a Farizeusok.
s ha Jézus Mózes törvényéből idézett, akkor ott a héber tettragamma van, nem Jézus neve.
(Márk 12:29) 29 Jézus így válaszolt: „Az első ez: »Halld, ó, Izrael, Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova,
Az Ézsaiás könyvében sem Jézusnak a Tanúi voltak a zsidók,
s külön nem kellett ezt a nevet nekik felvenni, mert tudták a környező népek ki az Istenük, hallottak Jehova Tetteiről.
Ézsaiás 44:6-ban Jehova a saját állásáról joggal jelenti ki azt, hogy ő az egyedüli mindenható Isten: „Én vagyok az első, és én vagyok az utolsó. Rajtam kívül nincs Isten.” Amikor Jézus ezen a címen mutatkozik be: „az Első és az Utolsó”, nem állítja magáról, hogy egyenlő Jehovával, a nagy Teremtővel. Csupán azt a címet használja, melyet Isten helyénvalóan ráruházott
Az Ézsaiás 44:6-ban az eredeti héber szövegben az „első” és az „utolsó” szavakhoz nem kapcsolódik határozott névelő, míg a Jelenések 1:17-ben, ahol Jézus önmagáról közöl leírást, az eredeti görög szövegben megtalálható a határozott névelő. Tehát a Jelenések 1:17 nyelvtanilag címre utal, az Ézsaiás 44:6 pedig Jehova istenségét írja le.
Azért vannak olyan versek a Bibliában, amik leírják, hogy Jézus maga Isten, mert Jézus maga Isten.
Azért, mert a jehovisták nem értik, képtelenek értelmezni a Fiú, Fia kifejezést, attól Jézus Istensége még igazolt.
Engem is Isten fiaként emleget a Biblia, ahogy a többi hívet is, Jézusra pedig ott az emberfia jelző is, mégsem akad ki rajta a kereszténység, hogy akkor ő csak egy próféta. Ezt a tévhitet a muszlimok hiszik.
Le van írva sok helyen, Jézus és az Atya egy és ugyanaz. Ha a kedves jehovisták képtelenek azt elképzelni, hogy az Ige testé lett, az Ige pedig Isten és képes több helyen létezni, akkor nem Istenhívők, hanem örtoronyimádók.
Olvastam már Katy ostoba kijelentését, hogy ugyan hogy lehetett volna Jézus halála után egyszerre a pokolban, prédikálni a lelkeknek és fenn a mennyben? Csak azért, mert se ő, se az ördög egyháza ezt nem tudja elképzelni, ez Istennek nem lehetetlen. Ezek az elvakult, elvadult ördögivadékok saját magukhoz mérik a Teremtőt és saját maguk által kitalált névvel becézik.
Kedves kérdezö, akik azt állítják, hogy Jézus a Mindenható Legfelségesebb Isten, valaminek nagyon akarnak hinni.
Szépen megmagyarázták neked ezeket a verseket. Azt hiszem ha te is kikeresed a saját Bibliádból, nem lesz nehéz megérteni.
Jézus Krisztusnak jár ez a cím, amit Atyja adott neki.
Kérdésed az, hogy lehet ez ha csak egy Isten van?
Tudod mit mondott Pál apostol?
Kérlek keresd ki az 1.Korintus 8:5-versét, hasonlítsd össze az én Károli Bibliámmal: "Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben akár a földön minthogy van SOK ISTEN ÉS SOK ÚR van".....
Látod sok isten és sok úr van.... Ma is sok képzelt istent imádnak az emberek. Ha elolvasod még a fenti hozzászólók által leírt Biblia verseket, írj nekem kérlek privát...hogy érted /természetsen ha akarsz/
Még a János 10:30-hoz, kérlek olvasd el a János 17 fejezetét az egészet, nagyon egyszerü a magyarázat.
Ha megfigyeled itt az egység, az összhang van kiemelve, nem egy szószerinti test. Tudod ugye hogy a Biblia szerint a férj és feleség is egy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!